וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיסו את פניו והכניסו למכונית": רוסיה עצרה את מנהל תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה

עודכן לאחרונה: 1.10.2022 / 15:02

לפי גורמים באוקראינה, מנהל האתר איגור מורשוב נעצר אתמול סמוך ל-16:00, כשהיה בדרכו לעיר אנרהודאר הסמוכה לתחנת הכוח. בהמשך לדיווחים על עיכובו, סבב"א ביקשה מרוסיה הבהרות - אך המדינה לא הגיבה לתקרית. "הוא נלקח למקום לא ידוע, המעצר שלו מסכן את אוקראינה"

בווידאו: נזקי התקיפות הרוסיות בחרקוב/צילום: רויטרס

מנהל תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה איגור מורשוב נעצר בידי צוות סיור של צבא רוסיה - כך עדכנו היום (שבת) גורמים באוקראינה. לדבריהם מורשוב נעצר אתמול סמוך ל-16:00, כשהיה בדרכו לעיר אנרהודאר. "הוא נלקח למקום לא ידוע כשעיניו מכוסות", אמר נשיא חברת האנרגיה הממלכתית של אוקראינה "אנרגואטום", פטרו קוטין. "הוציאו אותו מהמכונית כשהיה בדרך לעיר הסמוכה למפעל. המעצר שלו מסכן את הבטיחות של אוקראינה ואת תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה".

במהשך לדיווחים, הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית (סבב"א) ביקשה מרוסיה הבהרות על עיכובו של מורשוב. "יצרנו קשר עם הרשויות ברוסיה ואנחנו מבקשים הבהרות", מסרו. ברוסיה לא הגיבו לתקרית.

תחנת הכוח זפוריז'יה, אוקראינה. רויטרס
"הכניסו אותו למכונית". תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה/רויטרס

אתמול רוסיה הכריזה רשמית על סיפוח ארבעת המחוזות שכבשה במזרח אוקראינה, לוהנסק, דונצק, זפוריז'יה וחרסון. בטקס חגיגי שנערך במוסקבה, נשא דברים הנשיא ולדימיר פוטין ואמר: "יש ארבעה מחוזות נוספים לרוסיה, העם אמר את דברו במשאל העם".

בהמשך להכרז רוסיה, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע שמדינתו תגיש בקשה רשמית להצטרף לנאט"ו. מדינות המערב, בהן ישראל, נעמדו לצידו של זלנסקי והודיעו כי לא יכירו בסיפוח הרוסי. "ישראל תומכת בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה", מסר משרד החוץ. זאת, אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על סיפוח ארבעת המחוזות שכבשה מדינתו במזרח אוקראינה: לוהנסק, דונצק, זפוריז'יה וחרסון.

האיחוד האירופי גינה בתוקף את הסיפוח הרוסי וקבע כי הוא לעולם לא יכיר במשאלי העם "הלא-חוקיים" שמתקיימים שם. הוא איים להחמיר את הסנקציות שמטיל על רוסיה כדי להגביר את הלחץ על המדינה. "הפגיעה המכוונת של רוסיה מסכנת את הסדר והביטחון העולמי", מסרו. "אנחנו לא מכירים ולעולם לא נכיר ב'משאלי העם' הבלתי חוקיים שרוסיה יצרה כתירוץ להמשך הפרת העצמאות והריבונות של אוקראינה, וגם לא נכיר בתוצאות המזויפות והלא-חוקיות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully