וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

83 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון במחאות החיג'אב באיראן

עודכן לאחרונה: 1.10.2022 / 8:32

ארגוני זכויות אדם במדינה פרסמו כי עד כה נעצרו יותר מ-28 עיתונאים במדינה, וכי ישנו מעצר נרחב של סטודנטים, אומנים, ופעילים פוליטיים. במקביל, אתמול נעצרו בנורבגיה 95 בני אדם בהפגנה מול שגרירות איראן באוסלו

עימותים בין משטרת איראן למפגינים על מותה של מהסא אמיני/(צילום: רויטרס)

לפחות 83 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון באיראן במהלך כשבועיים מחאה ציבורית בעקבות מותה של הצעירה מהסה אמיני, שנעצרה על ידי משטרת המוסר האיראנית - כך דיווח אתמול (שישי) ארגון זכויות אדם במדינה.

ארגון "זכויות האדם באיראן", שממוקם בנורבגיה, פרסם אתמול בחשבון הטוויטר שלה כי "לפחות 83 בני אדם, כולל ילדים נהרגו בהפגנות באיראן". כמו כן, הוועדה להגנה על עיתונאים פרסמה כי נודע לה שכוחות הביטחון באיראן עד כה יותר מ-28 עיתונאים. אירגוני זכויות אדם נוספים דיווחו גם הם על מעצר של עיתונאים, פעילים, סטודנטים ואמנים.

הטלוויזיה הממלכתית באיראן מסרה כי המשטרה עצרה כמות רבה של "מתפרעים", אך לא מסרה מספר מדוייקת או פרטים נוספים.

נשים מפגינות במקסיקו על מותה של מחסה אמיני באיראן.. רויטרס
יותר מ-28 עיתונאים נעצרו במחאות באיראן/רויטרס

למרות מספר ההרוגים ההולך וגובר והדיכוי העז מצד הרשויות, סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות מעידים על מפגינים רבים בטהראן, קום, ראשט, סנאנדג', מסג'ד-אי-סלימאן וערים נוספות. המפגינים מוחים נגד חוקי הלבוש הנוקשים כלפי נשים, אך גם קוראים לנפילת הממסד במדינה.

במקביל, בנורבגיה התרחשה אתמול הפגנה אלימה במחוץ לשגרירות איראן באוסלו, במהלכה ניסו שני מפגינים לפרוץ לבניין השגרירות. השירות הציבורי במדינה דיווח כי משטרה נורבגיה עצרה 95 בני אדם בהפגנה. מוקדם יותר השבוע, הכריזה שרת החוץ של גרמניה כי היא מבקשת מהאיחוד האירופי להטיל סנקציות על איראן בעקבות מותה של הצעירה אמיני.

הפגנה בעקבות מותה של מהסא אמיני, טהראן, איראן, 21 בספטמבר 2022. רויטרס
הפגנות בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני בטהראן/רויטרס

נשיא איראן איברהים ראיסי אמר כי התרחבות ותסיסת מחאות החיג'אב במדינה היא "הצעד האחרון של מעצמות מערביות עוינות נגד איראן מאז המהפכה האסלאמית שלה ב-1979". ראיסי הוסיף ואמר בטלוויזיה הממלכתית במדינה כי "האויבים ביצעו שגיאות חישוב מול איראן האסלאמית במשך 43 שנים, תוך שהם מדמיינים שאיראן היא מדינה חלשה שאפשר לשלוט בה".

הצעירה מחסה אמיני, שבעקבות מותה פרצו המהומות באיראן, נעצרה על ידי משטרת המוסר באיראן לפני כשלושה שבועות, וזאת בשל עטיית חיג'אב "באופן מרושל". היא התמוטטה בתחנת המשטרה, נכנסה לקומה ומתה כעבור שלושה ימים בבית החולים. הרשויות טענו כי עברה התקף לב, אך לדברי משפחתה, לא היו לא בעיות רפואיות. כמו כן, אביה של אמיני טען כי היא סבלה מחבלות בזמן שהותה במעצר, ואמר כי הוא רואה במשטרה אחראית למותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully