וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד פועלת לגרש את משפחת המחבל מפיגוע הדריסה בארמון הנציב

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 15:28

שרת הפנים הגישה לשר בר לב בקשה לגרש 7 בני משפחה של המחבל לאחר שהורתה לשלול לאלתר את מעמדם. "ככל שהם נמצאים בשטח ישראל, הרי הם שוהים שלא כדין ויש להרחיקם בהתאם לחוק". בפיגוע הדריסה ב-2017 נרצחו 4 חיילי צה"ל ונפצעו 13 נוספים

בווידאו: שלוש חיילות וחייל נהרגו מפגיעת משאית בטיילת ארמון הנציב/צילום: רוני כנפו, דובר צה"ל; עריכה: שמרית גולדשטיין ויוסי אלטר

שרת הפנים איילת שקד פנתה היום (רביעי) לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב בבקשה לגרש את משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, בינואר 2017. שקד הגישה את הבקשה לאחר שהורתה לשלול לאלתר את מעמדם של בני משפחת המחבל לאחר אישור בית הדין לעררים. בפיגוע הדריסה נרצחו ארבעה חיילי צה"ל ונפצעו 13 נוספים.

"לשבעת בני המשפחה שמעמדם נשלל אין כל עילה חוקית לשהות בישראל וככל שהם נמצאים בשטחה כעת, הרי הם שוהים שלא כדין ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל", נכתב בבקשה. "בעוד שדברים אלו תקפים לכל שוהה שלא כדין, במקרה הזה קיימת חשיבות רבה במיוחד להרחיקם באופן מידי על מנת להשיג את תכלית ההחלטה ופסק הדין - להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים".

עוד נכתב בנימוק הבקשה כי "בתקופה ביטחונית זו, דחיפות הפעולה מקבלת משנה תוקף, שכן מחובתנו כלפי אזרחי מדינת ישראל היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להגן על הציבור פני הטרור הרצחני שמאיים להרים את ראשו".

זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
הרכב ששימש את המחבל, 2017/רויטרס

שקד אמרה כי "זו חובתי כשרת פנים בממשלת ישראל, להמשיך להילחם עבור המשפחות השכולות ועבור יקיריהן ששילמו את המחיר הכבד של הטרור. מדינת ישראל צריכה להילחם בטרור בכל האמצעים העומדים לרשותה והגיע זמן להשתמש גם בכלי זה לצורך הרתעה".

בר-לב השיב למכתבה של שקד ומסר כי לאחר שבחן את הבקשה: "על גורמי רשות האוכלוסין וההגירה הכפופים אליך ליידע תחילה את הנדונים בדבר חובתם לעזוב את המדינה, בהתאם להחלטה כאמור, בתוך זמן סביר בהתאם לשיקול דעתך. ככל שהנדונים לא יצייתו לחובה זו, משטרת ישראל תפעל לצורך מימוש ההחלטה בהתאם להוראות הדין, סדרי עדיפויות וצרכים מבצעיים".

עוד בוואלה!

גירוש משפחות מחבלים אושר בקריאה טרומית: "חוק של פושעי מלחמה"

לכתבה המלאה
הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
שקד/ראובן קסטרו

את הפיגוע ביצע המחבל פאדי אל-קנבר, תושב ג'בל מוכאבר שבמזרח ירושלים. באותו היום - 8 בינואר בשעות הצהריים - הוא נהג במשאית מסוג מרצדס שהייתה בבעלותו, מכיוון רחוב על"ר לטיילת ארמון הנציב, הסמוכה לג'בל מוכאבר. הוא נסע לאורך טיילת ארמון הנציב, וכשהבחין בקבוצת חיילים יורדת מאוטובוס שעצר בצד הדרך, הגביר את המהירות ופגע בהם.

לאחר מכן נסע לאחור, הסתובב, ודהר שוב לעבר קבוצת החיילים. שני צוערים מבה"ד 1 ושני מורי דרך אזרחיים שנכחו במקום ירו במחבל, שנהרג מהאש במקום. הנרצחים הם ארז אורבך, שירה צור, שיר חג'אג' ויעל יקותיאל.

הרצל ומירב חג'אג' שאיבדו את ביתם סגן שיר חג'אג' בפיגוע בארמון הנציב אמרו בתגובה לדרישת השרה שקד: "ראינו את בקשת הגירוש וזה אומנם רק לשבעה מבני משפחת המחבל מתוך 17 אבל זו התחלה טובה. אנו חושבים שללא העמידה האיתנה שלנו משפחת חג'אג' עוד בתקופת דרעי כשר הפנים לא היו שוללים את ההיתרים. אנו מצטרפים לדרישה לממש את הגירוש ואנו חושבים שהגירוש הזה יכול להרתיע את המחבל הבא. אנו מצפים מהשרה שקד שמצהירה על חזרתה בתשובה, לתמוך בדרישתנו לפסילת רע"ם ונמשיך לבחון אותה לאורך זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully