וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בר-לב: "אמירת המפכ"ל בנוגע לרשתות החברתיות היא אמירה אומללה"

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 12:18

השר לביטחון פנים הסתייג מהאמירה של שבתאי, שאמר שיש לחסום רשתות חברתיות בעת התפרעויות אלימות כפי שקרו במבצע שומר חומות: "במדינה דמוקרטית התקשורת היא חופשית". בריאיון ל-103FM התייחס גם לכוונת לפיד להצהיר באו"ם על תמיכתו במדינה פלסטינית ולאכזבתו מהפריימריז

השר לביטחון פנים עמר בר-לב התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון ל-103FM, לאמירתו של המפכ"ל קובי שבתאי, הנוגעת לחסימת רשתות חברתיות בעת התפרעויות אלימות, ואמר כי מדובר באמירה אמוללה. "לא הייתי שם איתו בחדר, ואני לא יודע את ההקשר בו הוא אמר את זה, אבל במדינה דמוקרטית התקשורת היא חופשית והיום זה לא רק עיתונות, רדיו וטלוויזיה, זה גם הרשתות החברתיות".

לדבריו, הוא דיבר עם המפכ"ל על האמירה, והוסיף כי לדעתו זה לא מתפקידו של המפכ"ל לקבוע דברים כאלה. "בשביל זה יש שר ביטחון, שר ביטחון פנים וממשלה. לשמחתי אנחנו שומרים על חופש התבטאות במדינת ישראל".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ראובן קסטרו
האמירה שלו - אמירה אומללה. שבתאי/ראובן קסטרו

בריאיון דיבר גם על הפיגוע שאירע השבוע בחולון, עליו התבקש להסביר כיצד הצליח המחבל לעלות לאוטובוס לאחר שרצח את הקשישה ברחוב. "לצערנו אין בכל פינה במדינת ישראל שוטר, לפחות עדיין. אחד מהמאמצים שגם המפכ"ל מוביל וגם אני מוביל זה תוספת כוח אדם ותקציבים למשטרה שכשידוע עכשיו הכול תקוע בגלל שאין תקציב ל-2023.

"לפחות בחלק מהמקרים שהיו בזמן האחרון, למשל כששני שוטרי יס"מ זיהו מחבל ביפו רק לפי התחושה המקצועית שלהם. גם את המחבל שעשה את האירוע הקשה בדיזינגוף, לקח כמה שעות ובעזרת השב"כ הוא נתפס. זה המאבק שלנו, יש לנו מאבק עיקש ולצערי הוא לא חדש".

עוד בוואלה!

המפכ"ל בריאיון מיוחד לוואלה: "באתי לתרום, והיום אני עומד בתור נאשם"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים, עמר בר לב,לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף. קונטקט, אתר רשמי
בר לב/אתר רשמי, קונטקט

עוד התייחס בר-לב לכוונתו של לפיד להצהיר בעצרת האו"ם כי הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית, ואמר כי שמח מכך, וכי המהלך של ראש הממשלה לא פוגע באחוזי ההצבעה למפלגתו. "אני חושב שלהפך", אמר. "אני מסתכל על מצביעים פוטנציאליים של כחול לבן, כאלו שבעבר הצביעו לעבודה, ועכשיו כשכחול לבן כוללת את סער אלקין ועוד שהם בעד סיפוח יו"ש, אני אומר להם: 'זאת ההזדמנות שלכם לחזור הביתה למפלגת העבודה'".

הוא הודה כי התאכזב מתוצאות הפריימריז של מפלגתו, בהן הגיע למקום התשיעי. "בוודאי שהתאכזבתי, בעיקר מזה שאני עובד כמעט 24/7 למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל, ובאמת לא השקעתי כמעט זמן בתשומת לב לפריימריז האלה. האמנתי שזה מה שאני צריך לעשות. הייתי פועל אותו הדבר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully