וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי בעצרת האו"ם: השלום נמצא תחת מתקפה - אין מקום לניטרליות

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 2:04

בסרטון שהוקלט מראש והוצג על בימת האו"ם, נשיא אוקראינה הציג את התנאים ההכרחיים לדבריו לכינון שלום עם רוסיה. הוא קרא להעניש את רוסיה על תוקפנותה, להשיב את הביטחון לאוקראינה ואת שלמותה הטריטוריאלית. מנהיגים רבים קמו ומחאו כפיים - המשלחת הרוסית נותרה לשבת

נשיא רוסיה פוטין הכריז על תמיכה במשאלי עם במחוזות בדלנים באוקראינה/צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי דחה כל הצעה ל"ניטרליות" של מדינתו והציג את התנאים ההכרחיים לדבריו לכינון שלום בר-קיימא עם רוסיה. בסרטון מוקלט שהוצג הלילה (חמישי) על בימת האו"ם, זלנסקי קרא לענישה על התוקפנות הרוסית, להשיב את הביטחון לאוקראינה, את שלמותה הטריטוריאלית של המדינה ומתן ערבויות ביטחוניות - והדגיש בכל תוקף כי מדינתו לא תהיה ניטרלית.

תחילה קרא נשיא אוקראינה בפני מדינות האו"ם להעניש את רוסיה. "עונש על פשע התוקפנות, עונש על הפגיעה בגבולות ובשלמות הטריטוריאלית, ענישה שחייבת לעמוד על כנו עד שהגבול המוכר הבינלאומי יוחזר למקומו", הרחיב זלנסקי. "הדבר שלא נמצא בנוסחה שלנו לשלום - ניטרליות", הדגיש. "מי שמדבר על ניטרליות, כשערכים אנושיים ושלום נמצאים תחת מתקפה, מתכוון למשהו אחר", טען.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסרטון מוקלט בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2022. רויטרס
נאום זלנסקי בעצרת האו"ם, הלילה/רויטרס

נאומו של זלנסקי לווה במחיאות כפיים סוערות מצד שליחי מדינות רבים, שעמדו בתומו. המשלחת הרוסית, מצדה, נשארה לשבת. נשיא רוסיה קבע כי ההגעה לשלום "לא יכולה לקרות על בסיס השונה משל אוקראינה. ככל שרוסיה תמשיך בפעולות הטרור, כך קטן הסיכוי שמישהו בעולם ימשיך לשבת איתם בשולחן אחד".

מנהיגי העולם עומדים ומוחאים כפיים לאחר שידור נאומו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2022. רויטרס
המשלחת הרוסית נותרה לשבת. מנהיגי העולם מוחאים כפיים בסוף נאומו של זלנסקי/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז אמש על גיוס כללי חלקי של כוחות מילואים, בהסלמה דרמטית על רקע המפלות שספג צבאו במלחמה באוקראינה. לפי משרד ההגנה של רוסיה, יגויסו כ-300 אלף חיילים מתוך שני מיליון חיילי מילואים, ההיקף הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. לפי ארגון זכויות האדם הרוסי OVD-Info, לאחר הכרזתו של פוטין, יותר מ-1,000 בני אדם נעצרו בהפגנות נגד הגיוס שפרצו ברחבי רוסיה. רבים מיהרו להימלט מהמדינה.

זלנסקי אמר את הדברים במהלך העצרת הכללית של האו"ם, מול מנהיגי העולם, בהודעת וידאו מוקלטת מראש. החברות באו"ם הסכימו לאפשר לזלנסקי להקליט את הדברים בניגוד לשאר מנהיגי העולם שנואמים בעצרת, משום שאינו יכול לעזוב את אוקראינה. אמש נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא את נאומו ונשבע לעמוד לצד אוקראינה ונגד רוסיה. "פוטין טוען שהוא היה חייב לפעול כי רוסיה היתה מאוימת - אך איש לא איים על רוסיה", אמר ביידן, "המלחמה הזאת אמורה להעלים את הזכות של אוקראינה להתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully