וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוגיה הבוערת בעצרת הכללית ה-77 של האו"ם: המלחמה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 11:32

העצרת הכללית הצביעה 101-7 ו-19 נמנעים לאפשר לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לשלוח נאום מוקלט מראש לכנס ולא להגיע באופן אישי. היום ינאמו בין השאר, מנהיגי טורקיה, ירדן וקטאר

העצרת הכללית ה-77 של האו"ם מתחילה היום (שלישי), כשהסוגייה העיקרית שעל הפרק היא המלחמה באוקראינה והתמיכה הגלובלית במדינה. סוגיות נוספות שיידונו הן משבר האקלים והרעב הגלובלי.

העצרת חוזרת השנה לנוכחות פיזית של הנואמים לאחר מגפת הקורונה, ונשיאים וראשי ממשלה מגיעים מכל קצוות תבל לניו יורק להשתתף בעצרת, מרביתם בטיסה ישירה מלונדון לאחר שנכחו אתמול בלוויית המלכה אליזבת השנייה.

הכוחות הרוסיים נסוגים בשבוע וחצי האחרונים בשטחים שכבשו במהלך המלחמה הודות למתקפת נגד של הצבא האוקראיני. גם בזירה הבינלאומית המדינה מבודדת, ואפילו בעלות בריתה סין והודו הטילו ספק בהצדקה למלחמה. העצרת הכללית הצביעה 101-7 ו-19 נמנעים לאפשר לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לשלוח נאום מוקלט מראש לכנס ולא להגיע באופן אישי.

שגרירת קטאר באו"ם, Hend Al-Muftah. האו"ם, אתר רשמי
שגרירת קטאר באו"ם/אתר רשמי, האו"ם

הודו שנוטה להימנע מהשתתפות בהצבעות לגבי אוקראינה, הצביעה בעד ההחלטה שהנשיא זלנסקי לא יגיע לניו יורק. ההצבעה התרחשה באותו יום שבו ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, נזף בפומבי בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמר לו כי "הזמן כעת אינו הנכון למלחמה" כשהשניים הופיעו יחדו במסיבת עיתונאים באוזבקיסטן בסוף השבוע במסגרת פסגה אזורית. גם סין השמיעה חששות לגבי המלחמה באוקראינה.

פשעי מלחמה ככל הנראה יהיו המוקד בנאומים של זלנסקי ושל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביום רביעי. "הרוסים צריכים לצפות לכך שאלה לא עסקים כרגיל כשיגיעו מחר לניו יורק", אמרה הנציגה האמריקנית באו"ם לינדה תומאס גרינפילד. "הם יהיו מבודדים. הם יספגו גינויים במועצת הביטחון של האו"ם, כמו גם בעצרת הכללית", היא אמרה ל-CNN.

ראש הממשלה יאיר לפיד עם המראתו לביקור מדיני לעצרת האו"ם בניו יורק, 19 בספטמבר 2022. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
רה"מ לפיד בדרך לניו יורק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

למרות הסימפטיה הנרחבת למצוקת אוקראינה, מדינות מתפתחות כבר הביעו כעס על כך שהמוקד יהיה על העימות, ולא על משברי המזון והאקלים שמאיימים לעקור ולהרעיב מיליונים בחצי הכדור הדרומי. אוקראינה דחקה במועצת הביטחון והעצרת הכללית לקבל עוד החלטות נגד רוסיה, אך בעלות ברית מערביות של קייב הזהירו מפני הסיכון של ירידה בתמיכה במדינה".

הנשיא ביידן יארח היום פסגה שתתמקד במשבר המזון, ובכירים אמריקנים אותתו כי וושינגטון מוכנה לדון ברפורמות של מוסדות האו"ם, כולל של מועצת הביטחון. מדינות מערביות צפויות לקשור בין משבר המזון לפלישה הרוסית לאוקראינה והמחסור הגלובלי במזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully