וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל: בשנה האחרונה סוכלו עשרות תקיפות סייבר איראניות

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 17:02

על פי נתוני הצבא, בשנה האחרונה חלה עלייה של 70% בניסיונות הפגיעה בישראל באמצעות תקיפות סייבר. מומחים בישראל הסבירו כי אחת המטרות של המשטר בטהראן היא לפגוע בתודעה הישראלית יותר מפגיעה בגופי ביטחון. "צה"ל פיתח יכולות פורצות דרך להגנה מפני האויב"

בווידאו: הרמטכ"ל כוכבי מתייחס למערכה בסייבר/צילום: דו"צ

גורם בכיר בצה"ל אמר היום (רביעי) בשיחה עם וואלה כי בשנה החולפת סוכלו עשרות ניסיונות תקיפת סייבר מצד איראן. "זו עלייה של 70% משנה שעברה", הסביר. "בשנים האחרונות החיכוך בין ישראל לאויביה התעצם. לכן, צה"ל פיתח יכולות פורצות דרך להגנה מפני האויב". על פי נתוני מערכת הביטחון, יש יותר מ-20 יחידות סייבר איראניות, כ-10 מתוכן פועלות מול ישראל, לצד מאמץ של חיזבאללה וחמאס להחליף מידע ולשפר יכולות בתחום נגד ישראל.

לדברי מומחים בישראל, אחת המטרות העיקריות של איראן היא לייצר השפעה על התודעה הישראלית. לכן, איראן נוהגת לנסות לתקוף מטרות אזרחיות לחלוטין, שאין להן בהכרח ערך מבצעי ואינן מייצרות נזק ממשי לצה"ל ולמדינה. נגד איום זה ניצבים בין היתר חיילי חטיבת ה"ספקטרום" וההגנה בסייבר, שפיתחו יכולות מודיעיניות וטכנולוגיות מגוונות בתחום הסייבר שמאפשרות לישראל לעמוד בחזית העולמית בתחום.

עוד הסבירו המומחים כי איראן הציבה את ישראל כיעד בעדיפות עליונה במימד הסייבר, ומשקיעה משאבים אדירים בפיתוח כוח התקפי למימוש תכליות שונות. יריית הפתיחה הייתה ההתקפה על מערכת התפלת המים, אותה צה"ל הצליח לסכל. מאז, טוענים בישראל, היו ניסיונות רבים לפרוץ למערכות ישראליות אזרחיות.

בשנה החולפת צה״ל סיכל עשרות נסיונות תקיפה איראניים בסייבר. 
 צה״ל פיתח יכולות פורצות דרך להגנה מפני האויב.. דובר צה"ל
צה"ל סיכל עשרות ניסיונות תקיפות סייבר איראניות/דובר צה"ל

כמו כן, במהלך מבצע שומר החומות, אגף התקשוב בפיקודו של האלוף במיל' ליאור כרמלי, מימש לראשונה בעולם, מערכה רב מימדית משולבת, קינטית וקיברנטית, לשימור העליונות הקיברנטית של צה"ל על חמאס. בין היעדים, שחלקם פורסמו בוואלה, היו נכסים של מערך הסייבר והמודיעין של חמאס, ופעילים בכירים בתוך מערך הסייבר של ארגון הטרור.

בנוסף, בצה"ל חשפו כי באוקטובר 2021, מערך הסייבר הצבאי סייע בעצירת תקיפת הסייבר על מערכות בית החולים הלל יפה שבחדרה. אנשי חטיבת ההגנה הביאו אחרי מספר ימים לפריצת דרך טכנולוגית, והצליחו להסיר את החסימה של המידע ואת האיום. רס"ל י', שסייע למרכז הרפואי, סיפר: "הצוותים המבצעיים שלנו החלו לעבוד באופן חד ומיידי וכעבור כמה ימים, בזכות עבודה מאומצת ומדויקת הכרענו את האירוע והמערכות חזרו לפעול ללא פגע". יש להדגיש כי צה"ל נערך לסייע בהגנה ברשת בישראל במהלך תקופת הבחירות בחודש נובמבר ויידרש לכך על ידי הגורמים האחראים.

עוד בוואלה!

המפכ"ל בריאיון מיוחד לוואלה: "באתי לתרום, והיום אני עומד בתור נאשם"

לכתבה המלאה
בשנה החולפת צה״ל סיכל עשרות נסיונות תקיפה איראניים בסייבר. 
 צה״ל פיתח יכולות פורצות דרך להגנה מפני האויב.. דובר צה"ל
מערך הסייבר של צה"ל סייע גם בתקיפה על בית החולים הלל יפה/דובר צה"ל

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי הכריע בסוגיית עננים דיגיטליים, ויציאה למכרז ורכש לאחר גיבוש אסטרטגיה שמכוונת את המידע והחישוב הצה"לי. לדברי גורמים בצה"ל, הענן כיום מהווה פלטפורמה לתהליכים רב זרועיים רבים. כעת מעריכים בצה"ל כי רכישת ענן ביטחוני מהווה קפיצת מדרגה גדולה שתבוא לידי ביטוי בשנים הקרובות ותכלל יכולת עיבוד, אחסון ומימדים שלא היו עד כה בצבא.

יחד עם זאת, בצה"ל אישרו כי בעשור האחרון לא התקיימו פריצות דרך משמעותיות בגלל פערים בהסכמות על רכישת כלים מתאימים, הטמעת מערכות חדשות, וויכוחים פנימיים בצמרת צה"ל. לבסוף, הסוגיות הוכרעו על ידי כוכבי שקבע שיהיה תקן אחיד בתחום הענן הדיגיטלי, ולא ריבוי שיטות ותקנים, שיאפשר גישה לכלל הזרועות, האגפים והחילות.

בשנה החולפת צה״ל סיכל עשרות נסיונות תקיפה איראניים בסייבר. 
 צה״ל פיתח יכולות פורצות דרך להגנה מפני האויב.. דובר צה"ל
"איראן מעוניינת לפגוע בתודעה הישראלית מבגופים ביטחוניים"/דובר צה"ל

מוקדם יותר השבוע חשף לראשונה אגף התקשוב, במסגרת פיתוח הטרנספורמציה הדיגיטלית בחטיבת "לוטם", את מערכת "מאסטרו", שבאמצעותה מתכננים תקיפות ומסנכרנים בין המודיעין, המטרות והיקף התקיפות. המערכת עברה טבילת אש מבצעית ראשונה באופן מלא במבצע עלות השחר. רס"ן ב' שפיתח את המערכת, סיפר בשיחה עם וואלה כי "ההצלחה של המערכת ותרומתה מדגישה את החשיבות של הטכנולוגיה כגורם שמשפיע ומעצב את הלחימה. במהלך המבצע המערכת קיבלה פידבקים רבים מהשטח, ואיפשרה לגורמים במפקדות לעבוד בסדר ובצורה יעילה".

בצה"ל אף אישרו כי בחודש המלחמה תרגלו כוחות צה"ל תרחיש על אדמת קפריסין, שבמהלכו השתתפו כלל הכלים והמערכים התקשוביים ללא הפרעות בדגש על תקשורת, פס רחב ולוויינות. יכולות אלו התאפשרו בזכות מרחב דיגיטלי עשיר, חסין ומוגן שלדברי מומחים בישראל, יבטיח במלחמה עליונות במימדי הסייבר. מנגד, בצה"ל הסבירו כי לא כל כלי הטיס הלא מאוישים חסינים מלוחמה אלקטרונית, ולכן יש נפילות בגבולות הצפון. לבסוף, במערכת הביטחון לא הכחישו ולא אישרו שיש תקיפות סייבר מסין ורוסיה, אך הסכימו להגיד כי לא כל תקיפת סייבר היא בעלת אינטרס ביטחוני, אלא לפעמים כלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully