וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית שהוצאה לפועל: חיל האוויר פגע בתשתיות ובבכירים ביחידת הסייבר של חמאס

19.5.2021 / 21:40

מתחילת מבצע שומר החומות בוצעו 10 תקיפות נגד יחידת הסייבר במסגרת תכנית פעולה אותה תכננו באגף התקשוב במשך שנים. בצה"ל מעריכים כי הארגון יתקשה לשקם את יכולות הסייבר שלו בתקופה הקרובה. "אין אפילו ניסיונות בצד השני לתקוף אותנו בסייבר כי אנחנו לא מאפשרים להם"

בווידאו: תקיפה ממוקדת של חיל האוויר לעמדות שיגור בעזה/צילום: דובר צה"ל

היחידה להגנה בסייבר של אגף התקשוב, בפיקודו של אלוף ליאור כרמלי, הוציאה לפועל ביום השני של מבצע שומרי החומות תכנית תקיפה על יחידת הסייבר של חמאס, שפגעה בתשתיות ובציוד של הארגון. לוואלה! נודע כי במהלך ימי המבצע ביצע חיל האוויר עשר תקיפות נגד משרדים, חדרי פיקוד, שרתים ומחשבים, וכן נגד פעילים בכירים ביחידת הסייבר של חמאס שעד כה הוגדרו בקהילת המודיעין כדמויות חשאיות שפועלות הרחק מאור הזרקורים ומפעילות התקפות סייבר על ישראל.

"תהליכים שהתחילו באגף התקשוב מאפשרים מלחמה חכמה, מדויקת, ומהירה. המערכות של אגף התקשוב מאפשרות את זה", הסביר קצין בכיר בצה"ל, "בשונה ממערכות קודמות הכול מאוד מדויק ברמת איכות גבוהה וברצף. יש הרבה מטרות ואנחנו יכולים להמשיך ולתקוף, כשרמת האיכות נשמרת ברמה גבוהה. זה כולל פעילים בכירים, תשתיות להתעצמות חפ"קים, מנהרות ועוד. פרט לכך יש חופש פעולה מלא לפעול. במערכות שלנו לא הצליחו לפגוע".

בדיוני המטה הכללי הוצגו רשימת התקיפות נגד יחידת הסייבר שחלקה כוון נגד פעילים שגורלם בשלב זה לא ידוע.

תקיפת בניין אל-אנדלוס בעזה. ללא, צילום מסך
תקיפת בניין אל-אנדלוס בעזה/צילום מסך, ללא

"הם לא מצליחים לממש פעילות נגדנו", הסביר הקצין הבכיר ופירט על התרומה המקצועית והעקבית של אגף התקשוב בהגנה בסייבר ובהתקפה על החמאס, "זה לא רק שהמאמץ ההגנתי הוא טוב, בסוף יש כאן גם מאמץ התקפי בתחום הזה. אנחנו תוקפים את יחידות הסייבר של חמאס. אני לא מחכה שהוא יתארגן, שהם יעשו פעולות ויתקפו ואנחנו נחכה בשער, בהגנה. יש פה תכלית כפולה מבחינתנו לראות שאנחנו מגנים באופן יעיל בתחום הסייבר. חלק ממאמץ ההגנה זה לעשות גם פעולות התקפיות. הדבר השני הוא לגרוע יכולות מהצד השני בתחום הזה".

עוד בוואלה!

צה"ל תקף מנהרות בהן התרכזו מחבלי חמאס לקראת פיגוע: "נכנסו למלכודת מוות"

לכתבה המלאה
ראש אגף התקשוב, אלוף ליאור כרמלי. 2 במאי 2020. דובר צה"ל
ראש אגף התקשוב, כרמלי/דובר צה"ל

ההערכה בצה"ל היא כי חמאס יתקשה לשקם את יכולות הסייבר בתקופה הקרובה לאחר שפעילים נפגעו ותשתיות יקרות עלו באש. "הם לא הצליחו להוציא התקפות. אין כרגע אפילו ניסיונות בצד השני לתקוף אותנו בסייבר כי אנחנו לא מאפשרים להם. הם מרגישים רדופים באנשים בחפ"קים השונים, מתחילת הלחימה. די ביטלנו את האיום הזה ולא פגשנו אותו. מימד אחד כרגע ירד מהפרק".

בשנים האחרונות פעלו חברי יחידת הסייבר של חמאס לאסוף מידע על צה"ל, הלך הרוח בישראל והופעלו מאמצים להונות חיילים וחיילות, ולתקוף אתרים ישראלים ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully