וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף מנהרות בהן התרכזו מחבלי חמאס לקראת פיגוע: "נכנסו למלכודת מוות"

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 18:03

לפי הערכות, פעילי הטרור נהרגו בהתקפות שבוצעו בזמן אמת. קצין בכיר באוגדת עזה אמר כי המחבלים נכנסו למנהרה בכוונה לחפור כמה שעות ולצאת בפיר מטרים ספורים מגדר הגבול ולבצע פיגוע. "הם התארגנו לתקיפה, ואז תקפנו אותם. כולם נקברו בפנים"

בווידאו: אילוסטרציה של תקיפת המטרו ברצועת עזה/דובר צה"ל

צה"ל סיכל שלושה ניסיונות פיגוע של מחבלי חמאס שתכננו לחצות את גבול הרצועה דרך מנהרות טרור - כך אמר היום (רביעי) קצין בכיר באוגדת עזה. לדבריו, הלוחמים של ארגון הטרור התרכזו במנהרות והחלו בפעולות חפירה של שעות ספורות לכיוון הגבול, צה"ל איתר אותם והפציץ את המנהרות בעת ששהו בהן.

להערכתו של הקצין הבכיר, הלוחמים נכנסו למנהרות והיו אמורים לחפור במשך שעות ספורות אל פיר היציאה, שמוקם כמה מטרים מגדר הגבול. "הם התארגנו לפשיטה. ואז תקפנו אותם. החלטנו לאפשר להם להיכנס למנהרה ואז לבצע תקיפה ולא לפני. להיכנס למלכודת מוות. כולם נקברו בפנים", אמר.

עוד הוסיף הקצין כי הם "היו אמורים להתרומם מעל לקרקע ולפשוט לשטח ישראל". הקצין ציין כי יש מידע על לוחמי חמאס "שמסרבים לרדת למנהרות". לדבריו, "הפשיטות כוונו לחיילי צה"ל ולא ליישובים. ככל הנראה ניסיון לחטוף או להרוג סיורים לאורך הגדר או מוצבים".

סיכול פרויקט ה׳מטרו׳ של חמאס. דובר צה"ל
פרויקט המטרו של חמאס שהופץ בידי צה"ל/דובר צה"ל

תחום נוסף שספג פגיעות הוא מערך הנ"ט של חמאס וג'יהאד באסלאמי. במהלך המבצע תאי התקיפה של מרכז האש באוגדת עזה ביצעו 40 תקיפות נגד חוליות נ"ט. כתוצאה מכך נהרגו 20 פעילים והושמדו כארבעים משגרי נ"ט. הקצין העריך כי התקיפות שיבשו את היקף שיגורי הנ"ט.

באחת ההפעולות לאורך הגדר, תקף צה"ל חוליית נ"ט והרג שלושה פעילי חמאס. לאחר מכן הופעלו טנקים מאוישים עם "מעיל רוח", המסוגלים לזהות ולהשיב אש לעבר התקופים.

הוא התייחס לתחקיר פיגוע הנ"ט במהלכו נהרג חייל צה"ל עומר טביב ביישוב נתיב העשרה. "התברר כי הכוח התקרב לעמדה נוחה ביישוב נתיב העשרה כדי להיערך לאפשרות של פיגוע, נחשף לחוליית נ"ט ששהתה בשטח ושיגרה לעברו טיל. לדברי הקצין הבכיר, "הם בחרו מטרה צבאית ולא כלי רכב אזרחיים שחלפו קודם בשטח".

תיעוד פגיעת הנ"ט בג'יפ צבאי בגבול עזה, 12.5.21. צילום מסך, צילום מסך
פיגוע הנ"ט בנתיב העשרה/צילום מסך, צילום מסך

כמו כן, קצינים באוגדת עזה ציינו כי העריכו שארגון הטרור יעשה שימוש נרחב ברחפנים, אך המספר היה מצומצם. באחד המקרים שיבש צה"ל פעולה של רחפן חמוש בראש של טיל נ"ט שנפל על חוליית חמאס והרג אותה. "הם מטיסים רחפנים עם ראש של טילי נ"ט ופשוט משליכים אותו מגובה", הסביר הקצין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully