וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע מצור: תוכנית גנץ לצירי מילוט מיישובי העוטף בזמן מלחמה

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 8:11

כלקח ממבצע עלות השחר במהלכו נאלצו התושבים להישאר בבתיהם זמן רב, ועדת השרים למוכנות העורף צפויה לאשר מימון בסך עשרות מיליונים לסלילת צירים עוקפים ליישובי העוטף. כמו כן, תאושר הקצאה של 17 מיליון שקלים עבור מיגונם. גנץ: "נהיה מוכנים טוב יותר בעתיד"

בווידאו: כוכבי חשף שבמהלך מבצע עלות השחר ישראל תקפה במדינה שלישית/צילום: ניב אהרונסון

ועדת השרים למוכנות העורף, צפויה לאשר היום (שלישי) את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ לחיזוק המענה האזרחי בחירום. זאת, בעקבות הלקחים שעלו במהלך מבצע "עלות השחר", ביניהם הצורך בהסדרה וסלילת צירים עוקפים ליישובי עוטף עזה - שהיו נצורים תחת איומי שיגור טילי נ"ט לעברם.

את ההצעה גיבשו הצוותים המקצועיים במערכת הביטחון בהובלת סגן השר אלון שוסטר. בין היתר צפויה להיות מאושרת תכנית להגנה על יישובי העוטף ובפרט על צירי התנועה בהם - בסך עשרות מיליוני שקלים. התכנית תגובש על ידי צוות בין משרדי ותובא לאישור שר הביטחון בתוך 60 ימים. עם זאת, בעקבות פערים שעלו במצבע "עלות השחר" וכמענה מידי להגנה על צירי היישובים כרם שלום ונחל עוז - יציג הצוות תכניותיו עבור אלו בתוך 14 ימים.

תופסים מחסה במהלך אזעקה באשקלון 7 באוגוסט 2022. אבי רוקח
17 מיליון שקל למיגון העוטף. אנשים תוספים מחסה בעת אזעקה ב"עלות השחר"/אבי רוקח

בד בבד צפויה להיות מאושרת הקצאה של 17 מיליון שקלים עבור מיגון יישובי העוטף ושדרות וכן תורחב תכנית "משב רוח" לריענון אוכלוסיית עוטף עזה והשכונות המערביות בשדרות לאוכלוסיות נוספות, בהן אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים שאינם תושבי הרשויות האמורות ועובדים זרים המועסקים ברשויות אלו.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "מבצע 'עלות השחר' היה מבצע משמעותי ומדויק בעל הישגים חשובים - בהם הסרת האיום המיידי מעוטף עזה, שמירה על חופש הפעולה בכלל הזירות וחיזוק ההרתעה". עם זאת, הדגיש גנץ כי עלו במהלך המבצע גם כמה פערים בעורף. "עלינו החובה לתת להם את המענה המהיר ביותר על מנת להיות מוכנים טוב יותר בעתיד", אמר. "אני מבקש להודות לסגן שר הביטחון שהוביל את עבודת המטה בנושא, יחד עם אנשי רח''ל, משהב"ט ופיקוד העורף ולכלל העוסקים במלאכה חשובה זו ולחברי הוועדה על שיתוף הפעולה החשוב. נמשיך ונחזק את העוטף ואת כלל יישובי הגבול, שהם חלק בלתי נפרד מתפיסת הביטחון".

עוד בוואלה!

מבצע עלות השחר הוכיח את היכולות של צה"ל. לא בטוח שזה יספיק מול חיזבאללה

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ בכנס של הג'רוזלם פוסט בניו יורק. 12 בספטמבר 2022. מרק ישראל סלם, אתר רשמי
"מענה מהיר כדי להיות מוכנים טוב יותר בעתיד". גנץ/אתר רשמי, מרק ישראל סלם

סגן שר הביטחון אלון שוסטר בירך על המענים שאושרו. "הם יאפשרו לנו להיות ערוכים לחירום באופן מיטבי", אמר. "אנחנו מחויבים להמשיך, גם בזמן שגרה, לדאוג להיערכות של כלל הגופים ולחוסן האישי והקהילתי של אזרחי מדינת ישראל. זאת, לנוכח משברים שיווצרו מיד הטבע או מידי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully