וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבור באיילון הוא לא תופעה חריגה. בעיר שנחפרת ללא הפסקה - צפויים עוד בולענים בקרוב

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 9:06

לפי הערכה ראשונית הבולען בנתיבי איילון נוצר בשל עבודות הבנייה על המגדל ה-4 של חברת עזריאלי. בעיר שנחפרת ללא הפסקה, שינוי זרימה של מי תהום, סחיפה של הקרקע מתחת לתשתיות והיווצרות חלל תת קרקעי שלתוכו קורס הכביש - הם תרחישים שאנו צפויים לראות חדשות לבקרים

בולען נפער בנתיבי איילון/מערכת וואלה!

הבולען שנפער אתמול (שבת) בנתיבי איילון, סמוך למגדל עזריאלי, הביא לעומסי תנועה כבדים ולסגירה הרמטית של איילון דרום מגלילות ועד מחלף השלום במהלך הלילה. עם זאת, נראה כי האירוע שנראה לרובינו כחריג, הוא לא תופעה נדירה ובעיר שנחפרת ללא הפסקה - אנו צפויים לראות עוד אירועים מסוג זה בשנים הקרובות.

לפי הערכה ראשונית בחברת נתיבי איילון, הבור נוצר כתוצאה מעבודות הבנייה על מגדל "הספירלה", המגדל הרביעי של חברת עזריאלי. גורמים בחברת נתיבי איילון מעריכים כי הבולען נוצר בעקבות קידוחים שבוצעו באתר הבנייה של מגדלי עזריאלי, שגרמו למים שמתחת לפני האדמה לזרום לכיוון הכביש ולפעור את הבור.

בולען בנתיבי איילון, 17 בספטמבר 2022. חברת נתיבי אילון, אתר רשמי
נראה עוד אירועים כאלה בקרוב. הבור שנפער באיילון, אתמול/אתר רשמי, חברת נתיבי אילון

במקרים דומים בעבר של קריסת כבישים ותשתיות בעקבות היווצרות בולענים בסביבות עירוניות, הסיבות לרוב היו עבודות שבוצעו בקרבת מקום. אלו, גורמות לשינוי זרימה של מי תהום הסוחפים את הקרקע מתחת התשתיות ויוצרים למעשה חלל תת קרקעי שלתוכו קורס הכביש.

לפני קצת יותר משנה, קרס חלק מחניון בית החולים שערי צדק בירושלים. גם שם ההערכות היו כי הקריסה קשורה למנהרה של כביש 16 שנחפרה מתחתיו. במקרים אחרים, כמו זה שאירע בתל אביב בנובמבר 2021, הסיבה שבגינה נפער הבולען הייתה פיצוץ בצינור ביוב, שהביא לחלחול מים לקרקע, סחף של האדמה הרכה מתחת לאספלט - ולבסוף קריסה שלו. גם שם, לא מדובר באירוע נדיר ובעיר שתיחפר בשנים הקרובות לא מעט עם פרויקטים כמו הרכבת הקלה והמטרו, לצד תנופת בניה - אלו תופעות שאנחנו צפויים לראות עוד מהן.

עוד בוואלה!

לא ברכב ולא ברכבת - נתיבי איילון והרכבת לא יגיעו מחר לתל אביב

לכתבה המלאה
שרת התחבורה מרב מיכאלי בנתיבי איילון מתעדכנת לגבי הבולען, 17 בספטמבר 2022. ללא קרדיט, אתר רשמי
הסיבות - עבודות שבוצעו בקרבת מקום. מיכאלי בזירת הבולען, אתמול/אתר רשמי, ללא קרדיט

הבולען בנתיבי איילון נפער שעות לפני צאת השבת, על שני נתיבים במחלף השלום לכיוון דרום. המשטרה וכוחות הכיבוי חסמו את הכביש, ולא דווח על נפגעים באירוע. החסימה צפויה לאורך כל השעות הלילה, ובבוקר תתקבל החלטה בהתאם להתפתחויות.

קבוצת עזריאלי מסרה כי "המקרה נמצא בבדיקה. גורמי המקצוע מטעמנו ומטעם החברה המבצעת, סולל בונה, פועלים ונמצאים בקשר רציף עם נתיבי איילון בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully