וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת עדותו של ראש המכינה מאסון צפית: "לא הייתה שום סכנה מרחפת"

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 16:35

עדותו של יובל כהאן נמשכת בבית המשפט בבאר שבע, וגם היום הוא ספג קריאות "שקרן" מהורי הקורבנות. בעדותו אתמול הביע כהאן לראשונה חרטה על האסון. "וידאתי שיש מנהל תוכנית בשטח, וידעתי שהם הולכים לראות שיטפונות ולא לטייל בנחל"

בווידאו: ראש המכינה מאסון נחל צפית: "אני מתבייש, מצטער ומתחרט"/אבי רוקח

עדותו של יובל כהאן, מי שעמד בראש מכינת בני ציון בזמן אסון נחל צפית, נמשכת היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. בעדותו אתמול הביע כהאן לראשונה חרטה על האסון.

כאהן חזר על טענתו כי לא ידע בכל רגע מה עושים במכינה וטען כי "חשב שהם הולכים לראות שיטפונות ולא לטייל בנחל". גם היום, בזמן עדותו, חלק מההורים התפרצו לדבריו וטענו שהוא משקר.

בהמשך אמר כאהן כי בשל החשש משיטפונות - השתנתה התוכנית והטיול הוזז מנחל צאלים לנחל צפית. "הכוונה הייתה ללכת לצפות בשיטפונות מלמעלה, חשבתי שהם ילכו לראות שיטפונות שאנשי האזור יראו להם, יעשו דברים באזור. זו הייתה התפיסה שלי", העיד.

ראש המכינה באסון בנחל צפית בעד הגעתו לבית המשפט המחוזי ב"ש 13 בספטמבר 2022. אבי רוקח
יובל כאהן בביהמ"ש/אבי רוקח

במהלך הדיון השופט הקשה על כאהן ושאל: "בנסיבות של הטיול הזה, שהתגלגלו על פני שבוע, החשש לשיטפונות לא יתאדה. האם לא נראה מספיק רלוונטי וחשוב ברמת הבטיחות להגיד מה עושים?".

כאהן ענה והתחייס לאביב, מנהל התוכנית החינוכית של המכינה בעת האסון שאף הוא נאשם בתיק, ואמר: "וידאתי שיש מנהל תוכנית בשטח. אני איתו בשיח כל השבוע ואני סומך עליו תמיד עד היום. מיניתי אותו לראש התוכנית כי אני סומך עליו. כל הדברים בינינו ברורים - הולכים לראות שיטפון בבריכת צפירה... הסגירה הייתה לי ברורה. לא הייתה שום סכנה מרחפת".


האסון אירע באפריל 2018, ובו נספו תשע נערות ונער אחד, תלמידי המכינה הקדם-צבאית בני ציון בתל אביב. הנערים והנערות שיצאו לטיול גיבוש בנחל צפית נקלעו בדרכם לשיטפון בזק עז, בעיצומו של פרק גשם חריג בעוצמתו לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully