וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המכינה באסון בנחל צפית: "אני מרגיש אשם, מבקש סליחה"

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 13:28

יובל כהאן, שעמד בראש המכינה הקדם-צבאית בני ציון, קיבל אחריות בעדותו על מותם של 10 נערים בשיטפון ב-2018. אחת האימהות הטיחה בו: "מאוחר מדי". כהאן, המואשם בהמתה בקלות דעת, התנער מכתב האישום נגדו: "לא משקף את המציאות"

בווידאו: ראש המכינה מאסון נחל צפית: "אני מתבייש, מצטער ומתחרט"/אבי רוקח

יובל כאהן, לשעבר מנהל המכינה הקדם-צבאית בני ציון, אמר היום (שלישי) כי הוא מרגיש אשם באסון בנחל צפית ב-2018, שבו נספו עשרה נערים שהיו תחת אחריותו. עם זאת, הוא טען כי כתב האישום נגדו בגין המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה "לא משקף את המציאות". בנוסף לכאהן, גם המדריך אביב ברדיצ'ב עומד לדין על עבירות דומות.

"אני מתבייש, אני מצטער, אני מתחרט. אני מבקש סליחה על אסון שקרה תחת אחריותי, במעורבות ישירה שלי", אמר בפתח עדותו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בזמן שאחת האימהות הטיחה בו "מאוחר מדי". באסון השיטפון בנחל נספו אגם לוי, אילן בר שלום, אלה אור, גלי בללי, מעין ברהום, צור אלפי, רומי כהן, שני שמיר, יעל סדן ועדי רענן.

"באסון נהרגו שתי חניכות שאהבתי והערכתי", אמר כאהן. "נהרגה בו נכדה של מי שעבדה איתי יום ולילה 11 שנים במכינה. ושלחה את הנכדה שלה לטיול הזה ולא קיבלה אותה חזרה. נהרגה בו בת דודה של מי שהקים איתי את המכינה והיה איש צוות מרכזי במכינה וחיתנתי אותו עם בוגרת המכינה. 11 שנים עד יום האסון. ואח של בוגרת המכינה שלא זכיתי להכיר. ועוד חמש נערות שלא זכיתי להכיר".

ראש המכינה באסון בנחל צפית בעד הגעתו לבית המשפט המחוזי ב"ש 13 בספטמבר 2022. אבי רוקח
לוקח עצמו את האשמה על האסון. כהאן, היום/אבי רוקח

ואולם, כהאן התנער מהאישומים נגדו. "אם כתב האישום היה משקף את המציאות, אני מניח שהדברים היו אחרת. אני חינכתי כל השנים לערך הזה, כל הגרסאות שמסרתי במשטרה הן על פי ערך האמת. זה מה שעשיתי בתשובה שכתבנו בכתב האישום וזה מה שאני אעשה גם כאן".

בני המשפחות לא קיבלו את ההתנצלות. "זו הצגה ב'הבימה', בכי בלי בצל", אמרה אורית ברהום, אמה של מעין. "אף אחד לא קונה את זה, גם השופט. לא התנצל ולא השפיל מבט, הסתכל עלינו במבט זחוח. אחרי חמש דקות בא עם הקלסר של המנהל ו'אני ואני ואני', זו הטקטיקה שלו".

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, כהאן וברדיצ'ב התעלמו מהאזהרות "למרות סכנת השיטפון הברורה והמידית, שהייתה ידועה להם, ולמרות התרעות חוזרות ונשנות לפני הטיול ובמהלכו מגורמים בקיאים ומומחים בענייני סכנת הגשמים והשיטפונות באזור הטיול".

עוד בוואלה!

בנט בוועדת הבדיקה לאסון נחל צפית: "לא מגלגל את האחריות לאף אחד"

לכתבה המלאה
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
הנערים שנספו באסון בנחל/מערכת וואלה! NEWS, --

למרות האזהרות, בכתב האישום נטען כי השניים התעלמו מהן ולא ביטלו את הטיול שתוכנן באזור, כמו גם לא מנעו מהחניכים מלהיכנס לתוך ערוץ הנחל, ובמיוחד לתוך חלקו הצר. "במעשיהם ובמחדליהם האסורים, גרמו הנאשמים למותם של עשרה מחברי הקבוצה ולחבלה חמורה של שני המועמדים לגיוס, בקלות דעת, וזאת כשהם נוטלים סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאות הקשות האמורות, מתוך תקווה להצליח למנוע אותן", נכתב.

  • עוד באותו נושא:
  • נחל צפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully