וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד: "הסכם הגרעין לא יקנה חסינות לאיראן מפנינו"

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 13:59

דוד ברנע חשף בכנס המכון למדיניות נגד טרור כי משמרות המהפכה שיגרו לפני כמה חודשים לטורקיה 3 חוליות כדי להרוג ישראלים: "סיכלנו בסיוע הטורקים אירוע טרור רגע לפני הלחיצה". לפיד בגרמניה: "הצגתי לקנצלר מידע מודיעיני רגיש בנושא הסכם הגרעין"

בווידאו: ראש המוסד מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: המכון למדיניות נגד טרור, אוניברסיטת רייכמן

ראש המוסד דוד ברנע אמר היום (שני) כי גם אם ייחתם הסכם גרעין בין איראן למעצמות, ישראל תמשיך לפעול נגד המדינה. "הסכם הגרעין לא יקנה חסינות לאיראן מפני פעולות המוסד", אמר בכנס המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, "אנחנו לא לוקחים חלק במשחק עצימת העיניים הזה, אנחנו לא עוצמים את עיננו לאמת המוכחת, למשטר האיראני לא יהיה מרחב חסינות".

הוא טען כי איראן ניסתה לפגע במאות ישראלים ויהודים בטורקיה. "נדרוש את הדין מכל מי שמעורב בנסיונות הפיגוע", אמר. "הצמרת האיראנית חייבת להבין שהפעלת כוח נגד ישראל או ישראל ישירות או בעקיפין תיענה בתגובה כואבת נגד האחראים על אדמת איראן. לא נרדוף אחרי השליחים אלא אחרי מי שחימש אותם ונתן את הפקודות וזה יקרה באיראן".

ראש המוסד, דוד ברנע בכנס של אוניברסיטת רייכמן 12 בספטמבר 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"הצלנו חיי אדם של תיירים תמימים". דדי ברנע/מעריב, אבשלום ששוני

ברנע חשף כי ארגון המודיעין של משמרות המהפכה שיגר לפני כמה חודשים לטורקיה שלוש חוליות בו זמנית באיסטנבול כדי להרוג ישראלים. "עמדנו כחוט השערה מפגיעה בישראלים - כוונות כבר היו על הראשים בפועל. סיכלנו בסיוע הטורקים אירוע טרור רגע לפני הלחיצה על ההדק והצלנו חיי אדם של תיירים תמימים - ישראלים ויהודים", אמר ברנע.

ראש המוסד טען בנאומו כי לאחר החתימה על הסכם הגרעין איראן תקבל באופן מיידי סכום של שישה מיליארד דולר. הוא הוסיף כי בשנה הראשונה אחרי החתימה על ההסכם יזרמו לאיראן רווחים בסך 90 מיליארד דולר כתוצאה מהסרת הסנקציות. "זו תהיה תוספת של 25 אחוז לתמ"ג באופן מידי", הסביר, "אין אף מדינה שתתקרב לגידול כל כך משמעותי בכלכלה", אמר. "איזה חלק יוקצה לתמיכה בטרור ולהתעצמות האיראנית באזור? לחיזבאללה בלבנון ולחות'ים בתימן? נניח שרק חלק קטן מהתוספות העצומות יופנו טרור האזורי. זה יביא לבניין הטרור האזורי באופן חסר פרופורציה", טען ברנע.

בתגובה לדברי ראש המוסד, דובר משרד החוץ האיראני מסר: "אנחנו לא מצפים ממשטר טרור לשום דבר אחר מאשר פעולות טרור".

עוד בוואלה!

ראש שב"כ: השיח האלים ברשתות החברתיות מעודד מחבלים

לכתבה המלאה

לפיד בגרמניה: חזרה להסכם הגרעין - שגיאה

בגרמניה, ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש עם הקנצלר אולף שולץ ודן עמו בתכנית הגרעין של איראן. "חזרה להסכם הגרעין עם איראן בתנאים הנוכחיים, תהיה שגיאה", אמר לפיד, שהוסיף כי הוא הציג בפני הקנצלר "מידע מודיעיני רגיש ורלוונטי לנושא הגרעין האיראני. כמו תמיד ביחסים הקרובים שלנו עם גרמניה, זכינו לאוזן קשבת ולשיתוף פעולה מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully