וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: הצגתי לקנצלר גרמניה מידע מודיעיני על איראן - חזרה להסכם הגרעין תהיה שגיאה

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 14:06

ראש הממשלה התקבל במשמר כבוד בביקור בגרמניה ונפגש עם הקנצלר שולץ והנשיא שטיינמאייר. במהלך פגישותיו הביע לפיד את חשיבות המאבק בתכנית הגרעין של איראן ואמר כי חזרה אליו בתנאים הנוכחיים תהיה שגיאה

בווידאו: קבלת הפנים ללפיד בגרמניה/צילום: רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (שני) עם קנצלר גרמניה אולף שולץ והנשיא פרנק-ואלטר שטיינמאייר, במסגרת ביקורו הרשמי במדינה. לפיד התקבל במשמר כבוד בבירה ברלין. לפיד ושטיינמאייר נועדו לפגישה בארבע עיניים, שארכה כשעה. בפגישה הביע לפיד את חשיבות המשך המאבק בתכנית הגרעין האיראנית, וחשיבות חיזוק השותפות האסטרטגית בין המדינות. ראש הממשלה הודה לנשיא הגרמני על עמידתו לצד ישראל במאבק באנטישמיות, ועל פועלו להגיע להסכם עם קורבנות פיגוע הטרור באולימפיאדת מינכן.

במסיבת עיתונאים שנערכה מיד לאחר פגישתו עם שולץ, אמר לפיד כי "חזרה להסכם הגרעין עם איראן בתנאים הנוכחיים, תהיה שגיאה". לפיד הוסיף כי הוא הציג בפני הקנצלר "מידע מודיעיני רגיש ורלוונטי לנושא הגרעין האיראני. כמו תמיד ביחסים הקרובים שלנו עם גרמניה, זכינו לאוזן קשבת ולשיתוף פעולה מלא".

לפיד התייחס שוב להתבטאות של ליברמן, שהשווה את נתניהו לשר התעמולה של גרמניה הנאצית, יוזף גבלס. "התנערתי ממה ששר האוצר ליברמן אמר. לא צריך להשוות שום דבר לשואה. שמחתי לראות ששר האוצר חזר בו".

ראש הממשלה, יאיר לפיד מתקבל על-ידי קנצלר גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר בארמון Bellevue
12 בספטמבר 2022. רויטרס
לפיד ושטיינמאייר בברלין, היום/רויטרס
ראש הממשלה, יאיר לפיד במהלך פגישתו עם נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר בארמון Bellevue
12 בספטמבר 2022. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד ושטיינמאייר, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לפני שבוע התקיים במינכן טקס הזיכרון המרכזי לציון 50 שנה לטבח הספורטאים הישראלים באולימיפיאדה. הטקס התקיים בבסיס חיל האוויר בפירסטנפלדברוק בהשתתפות משפחות הנרצחים, ובנוכחות נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשיא גרמניה שטיינמאייר, ראש עיריית בוואריה, ראש עיריית מינכן ובכירים נוספים.

הנשיא הגרמני פתח את דבריו בהקראת שמות החללים, לקח אחריות על הטבח וביקש סליחה בשם גרמניה "על המחדל שבשמירה על הספורטאים הישראליים במשחקים האולימפיים במינכן ועל המחדל שלאחר מכן, על כך שזה יכל לקרות, על מה שקרה. זאת חובתי ורצוני להכיר באחריותנו הגרמנית - כאן ועכשיו ולמען העתיד".

הוא הזכיר שקרובי משפחות הנרצחים החרימו תחילה את הטקס, עד שהסכימו על קבלת הפיצויים. "בלי כולכם, בלי קרובי המשפחה ובלי נוכחות מדינת ישראל, לא יכולתי לדמיין הנצחה מכובדת", אמר והודה "לכל מי שבמהלך השבועות האחרונים פעל על מנת לאפשר לקיום טקס משותף היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully