וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שב"כ: השיח האלים ברשתות החברתיות מעודד מחבלים

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 20:49

בר הזהיר כי "ככל שההסתה סביב שינוי בסטטוס קוו באל אקצא תהיה נוכחת", כך גובר הסיכוי להתפרעויות אלימות בערים המעורבות והערביות בישראל. הוא ציין כי עד כה השנה אירעו יותר מ-130 פיגועי ירי בשטחים: "ביטוי אחד להיעדר משילות ואפקטיביות עבודת מנגנוני הביטחון"

בווידאו: צעיר ערבי נורה למוות ו-3 נפצעו בהתפרעויות בלוד, מהומות בבית החולים אסף הרופא/צילום: דוברות אסף הרופא ומתוך טוויטר

ראש שב"כ רונן בר התריע מפני השפעת השיח האלים ברשתות החברתיות על הדמוקרטיה וטען כי הוא מעודד מחבלים וארגוני טרור. "השפעת הרשתות בהיבטי מהירות ההפצה, היקף התפוצה, היעדר הבקרה והקרב על האמת מאפשרת הנעת המונים והגברת זעם עד כדי בניית תמונת ניצחון במערכות צבאיות", הסביר בכנס המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. "העולם השטוח וחסר הבקרה של הרשתות החברתיות תופס את העולם החופשי".

בר ציין כי עד כה השנה אירעו יותר מ-130 פיגועי ירי ביהודה ושומרון, עלייה חדה מ-98 אירועים ב-2021 ו-19 ב-2020. "זהו רק ביטוי אחד להיעדר משילות, להיקף האמל"ח ולהיעדר אפקטיביות בעבודת מנגנוני הביטחון".

הוא אמר כי החברה הערבית נמצאת ברובה במגמת השתלבות ושואפת להתקדמות, אך הזהיר כי האוכלוסיות הערביות החזקות עוזבות את היישובים הערבים, ובכך נפגע פיתוחם ושילובם. "מדינת ישראל הופכת ממדינה בה יש ערים מעורבות, למדינה מעורבת", אמר. "סוגייה זו פוגשת את הציבור עם משקעים קשים. מפגש שבו השוני מודגש יותר מהדמיון, הוא בראש ובראשונה אתגר חברתי, אך על רקע הסתה הוא הופך במהרה לאתגר ביטחוני".

מתוך כך, בר הזהיר כי "הסבירות להתפרצות אלימה בערים הערביות והמעורבות בזמן משבר - קיימת, וככל שההסתה סביב שינוי לכאורה בסטטוס קוו באל אקצא תהיה נוכחת, הסבירות לכך תעלה". כדי להוריד את הסיכוי לאירועים מסוג אלה, ראש שב"כ קרא לפעול באמצעות פיתוח, אכיפה והשפעה - עידוד וטיפוח מנהיגות מקומית מתונה.

רונן בר, ראש השב"כ. מארק ישראל סלם, פול
"ישראל הופכת ממדינה בה יש ערים מעורבות, למדינה מעורבת". בר/פול, מארק ישראל סלם

ראש שב"כ חשף כי ארגונו פועל לייצר "כיפת ברזל" בזירת הסייבר, במטרה להגן על גופים ישראליים מפריצה והשתלטות של גורמים עוינים. "גם אם המערכת תגיע לרמת הצלחות האיכון והיירוט של כיפת ברזל היא בוודאי תייצר הגנה טובה יותר למשק הישראלי", אמר.

בהמשך לכך, קרא ראש שב"כ לייצר "תו תקן הגנתי מחייב" לשמירה על פרטיותן של חברות במגזר הפרטי. "בלתי נתפס שבית חולים במדינת ישראל לא יוגדר כיום כתשתית קריטית ויחויב בשכבות הגנה בהתאם", אמר. הוא הוסיף כי "בעידן הנוכחי נדרשת רשת של שיתופי פעולה בין ארגוני המודיעין של מדינות העולם החופשי".

בר תקף בדבריו את איראן וטען כי "איננה רק בעיית גרעין- היא בעיית היסוד של המזרח התיכון". "איראן היא ראשית הצירים לרוב התופעות באזור ויש לה חלק לא מבוטל גם בחוסר היציבות שאנו חווים בזירה הפלסטינית", טען. "נותר לנו רק לדמיין את היקף ההשפעה העתידי, אם ייחתם הסכם גרעין והקופה האיראנית תתעשר ב-85 מיליארד דולר נוספים שחלקם ייועד, מן הסתם, למטרות טרור והשפעה וחיזוק ארגונים כמו הג'יהאד האסלאמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully