וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל ירה לעבר רכב שלא לפי הפקודות, המפקד לא דיווח: כך נורה הישראלי בקו התפר

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 8:31

לפי תחקיר ראשוני, לוחמי דוכיפת של חטיבת כפיר הוזעקו למקום לאחר שדווח על ניסיון הברחה. כשהגיע הרכב בו נמצא החשוד, המפקד ירה לאוויר. הלוחם, שלדבריו דאג לשלומו של מפקדו, ירה 4 כדורים לכיוון גלגל הרכב, בניגוד להוראות הפתיחה באש. המפקד טען: יריתי לאוויר בלבד

בווידאו: עבודות להקמת החומה בצפון קו התפר/צילום: דוברות משרד הביטחון

לוחמי גדוד דוכיפת של חטיבת כפיר קיבלו התרעה לניסיון הברחה בקו התפר, הוזעקו למקום, ירו לעבר אדם בלי לערוך נוהל מעצר חשוד מלא, לא דיווחו על האירוע במלואו וירו לעבר אזרח ישראלי, בן 25 מהיישוב זמר - כך עולה מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל לאחר האירוע.

במהלך סיור רכוב, דווח על ניסיון הברחה מהשטחים ולוחמי הסיור של גדוד דוכיפת הוזעקו לנקודה. לפי התחקיר הראשוני, עולה שמפקד הכיתה מיקם שני לוחמים בפיקודו בהמתנה במקום. כשהגיע הרכב בו נמצא החשוד בהברחה, המפקד ירה לאוויר. לפי החשד, הלוחם השני ירה ארבעה כדורים לכיוון הגלגל, ממנו נפצע הישראלי.

חיילי צה"ל בקו התפר. דובר צה"ל
חיילי צה"ל בקו התפר, אילוסטרציה/דובר צה"ל

עוד עלה מהתחקיר כי מפקד הלוחמים לא עבר תדריך אצל הסמג"ד כי זה היה בקורס מתשאלים, אבל השלים את מבחן הוראות הפתיחה באש בציון 100. המפקד והחייל מכירים את הוראות הפתיחה באש ומודעים לכך שאסור לירות לעבר רכב אלא אם כן יורים כלפי הלוחמים מכיוון הרכב, אך המפקד לא דיווח על כך שהלוחם ירה לעבר הרכב.

דקה אחר דקה

22:30: התצפיות דיווחו על נוהל הברחה בנקודה לאורך קו התפר. לוחמי הסיור סורקים לאורך החומה ולא מזהים ממצאים חשודים.

22:46: מפקד הסיור מגלה ניסיון חבלה בחסימה של פרצה בחומה ומחליט לתצפת על הנקודה.

22:48: המפקד שולח את רכב הסיור לפילבוקס קרוב. הוא ולוחם נוסף מתמקמים מאחורי ערימת קרשים.

23:15: מגיעה טויוטה קורולה כחולה עם שני אנשים בתוכה ונצמדת לחומה. הנהג יוצא ומדבר מבעד לחרך עם אדם שנמצא בשטח פלסטיני.

מפקד הסיור יוצא לכיוון הרכב כשהחייל שעמו אחריו. הוא עומד מול הרכב, דורך את הנשק וצועק לאדם שהיה מחוץ לרכב לעצור. הנהג נכנס לרכב, נוסע ברוורס, ומפקד הסיור יורה כדור אחד באוויר. החייל, שעומד בזווית של 90 מעלות לכיוון הרכב, יורה ארבעה כדורים לעבר גלגלי הרכב, לטענתו כי חשש לביטחונו של המפקד.

23:26: מפקד הסיור מתקשר למפקד הפלוגה ומדווח לו על האירוע, אך טוען שירה באוויר בלבד. לאחר מכן, מעדכן באופן חלקי גם את חמ"ל הפלוגה, את מפקד המחלקה, שנמצא בסיור אחר, ואת המשטרה, וביקש מהם לסייע במציאת הרכב.

אמש, צה"ל הודיע כי מצ"ח תפתח בחקירה נגד לוחמי גדוד דוכיפת מחטיבת כפיר בעקבות הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully