וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה - סרבנית גט נלקחה למאסר: "סירבה לקבל את המציאות ולשחרר את בעלה"

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 18:46

נשיא בית הדין הגדול אישר לראשונה מאסר לסרבנית גט המעגנת את בעלה כ-4 שנים. זאת, לאחר שלל הגבלות משפטיות, כגון שלילת רשיון הנהיגה שלה והקפאת חשבון הבנק, לצד פגישות זוגיות עם פסיכולוג. "התעקשה לכלוא את בעלה בנישואין על הנייר"

בפעם הראשונה בתולדות בתי הדין, נשיא בית הדין הגדול אישר היום (ראשון) מאסר לסרבנית גט, המעגנת את בעלה כארבע שנים. זאת, לאחר שלל איומים כנגדה כגון שלילת רשיון הנהיגה שלה, והקפאת חשבון הבנק שלה. בית הדין קבע, "האישה התעקשה לכלוא את בעלה במערכת נישואין על הנייר בלבד".

הזוג נישא בשנת 2000, ולהם שתי בנות בגילאי 13 ו-16. בשנת 2018 פתח הבעל תיק גירושין בבית הדין הרבני, זאת לאחר שקודם לכן התנהל דיון ארוך בבית המשפט לענייני משפחה בעניין הרכוש והמשמורת, ונקבע כי הבנות יועברו לידי האב.

האישה לא התייצבה לאף אחד מהדיונים בבית המשפט או בבית הדין, ולבסוף נאלץ בית המשפט להוציא נגדה צו מעצר. סרבנית הגט הובאה בסופו של דבר אל הדיונים על ידי המשטרה, אך לא שיתפה פעולה, סירבה לענות על שאלות, ולבסוף שוחררה בערבות. לאחר מכן, התעקשה האישה כי היא אינה מוכנה לקבל גט, וביקשה לבצע תהליך של "שלום בית" עם בעלה.

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
"התעקשה לכלוא את בעלה במערכת נישואין על הנייר". בית הדין הרבני/רוני כנפו

בית הדין ניסה בתגובה להטיל סנקציות על האישה בכיד לשכנע אותה לתת את הגט, בהן שלילת רישיון הנהיגה שלה והקפאת חשבון הבנק, אך אלו לא צלחו. כשנה לאחר מכן, בשנת 2019, העביר בית הדין את התיק לטיפול אגף העגונות.

האגף ניסה לפתור את הנושא בעזרת גיוס פסיכולוג, שפעל מול שני בני הזוג במשך תקופה ארוכה. אולם, גם מאמציו של הפסיכולוג לגרום לאישה לקבל גט מבעלה לא צלחו, והוא קבע לבסוף כי היא "מסרבת לקבל את המציאות ולשחרר את בעלה להתחיל חיים חדשים". בית הדין הרבני ניסה להשפיע על החלטת האישה גם באמצעות מקום עבודתה, אך גם זה לא הצליח. על כך, לבסוף ביקש בית הדין להוציא פקודת מאסר נגד האישה.

עוד בוואלה!

השופט שהפתיע את המשטרה: רגע לפני כתב אישום - שחרר חשוד מרכזי בפרשת סחיטה

לכתבה המלאה
בית הדין הרבני בת"א. שרון בוקוב
"נעשה כל מאמץ שלא לעשות שימוש בכלים העומדים לרשותינו". בית הדין הרבני/שרון בוקוב

היום בבוקר התבצע מעקב אחר סרבנית הגט וכוחות משטרה הגיעו אל ביתה. תחילה האישה נאבקה ומיענה לצאת מביתה, לכן נאלצו השוטרים לפרוץ לביתה. טרם מאסרה הוצע לאישה פעם נוספת לקבל את הגט ולהימנע ממאסר. אולם, זו סירבה שוב, ונלקחה למעצר על ידי השוטרים.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן מסר כי "בית הדין עשה כל מאמץ שלא לעשות שימוש בכלים העומדים לרשותו על מנת לאכוף על האישה את החלטות בית הדין. לצערנו האישה סירבה לשתף פעולה והתעקשה לכלוא את בעלה במערכת נישואין על הנייר בלבד. אני תקווה שבימים הקרובים תבין האישה את מצבה ותיאות לקבל את גיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully