וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט שהפתיע את המשטרה: רגע לפני כתב אישום - שחרר חשוד מרכזי בפרשת סחיטה

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 22:39

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, ארז מלמד, הורה לשחרר חשוד, שנעזר בארגון פשע בצפון כדי לסחוט לכאורה תושב ממג'דל כרום, ודרש סכום של 200 אלף שקלים. רק לאחר ערעור המשטרה לבית המשפט המחוזי, הוחלט להאריך את מעצרו של החשוד, והיום הוגשה נגדו הצהרת תובע

בית משפט השלום פתח תקווה. אורי סלע
בית משפט השלום/אורי סלע

חרף ההתקדמות בחקירה והודעת המשטרה על הגשת הצהרת תובע לקראת כתב אישום, שופט מעצרים בבית משפט השלום בראשון לציון, ארז מלמד, החליט בשבוע שעבר לשחרר למעצר בית חשוד, בן 61, במעורבות בסחיטה בסיוע ארגון הפשיעה הצפוני אבו לטיף. רק לאחר עתירת המשטרה לבית משפט המחוזי, הוארך מעצר החשוד.

בתום חקירה סמויה שנוהלה בחודשים האחרונים ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, נעצרו בימים האחרונים כמה חשודים שמשתייכים לארגון הפשיעה אבו לטיף מאזור הצפון. העצורים חשודים במעורבות ברצף אירועי אלימות, איומים והשלכת מטענים ורימונים לביתו של קורבן סחיטה במג'דל כרום. החקירה החלה בעקבות השלכת מטען שהתפוצץ וגרם לנזק בביתו של תושב הצפון, שעל פי החשד, נסחט על ידי החשוד וגורמים נוספים המזוהים עם משפחת אבו לטיף בשל חוב בסך 200 אלף שקלים.

במהלך הדיון טען סנגורו של החשוד, עורך הדין כמיל עודה, כי מדובר במעצר חריג שכן מרשו נעצר בעבר ושוחרר במסגרת חקירת המקרה. "אין זה נהוג כי אותה יחידה חוקרת תשוב ותעצור את מי שהיא בעצמה שחררה", טען. בהחלטתו הסביר השופט כי "גרסתו של החשוד לא עולה בקנה אחד עם חומרים שהוצגו לבית משפט בהארכות מעצר. אולם, לא ניתן להתעלם מחומרי החקירה המלמדים על מעורבותם של החשודים האחרים במסגרת העבריינית האלימה נכפתה על החשוד הר כגיגית".

השופט ארז מלמד. הרשות השופטת, אתר רשמי
השופט ארז מלמד/אתר רשמי, הרשות השופטת

עוד הוסיף השופט מלמד בהחלטת השחרור, "בחקירתו האחרונה בחר החשוד לשמור על זכות השתיקה, דבר המהווה חיזוק לתשתית הראייתית, אך לא מן הנמנע שבחירה זו קשורה לחשש אותו הביע החשוד. לטעמי, היה בכוחם של חומרי החקירה הקיימים להצדיק את מעצרו המחודש בשתי הזדמנויות, אבל לא מעבר לכך".

בערעור על שחרורו של החשוד למעצר בית כתבה המשטרה כי משפחתו של המתלונן עדיין חשה בסכנה. "איומים וגביית חובות הפכו להיות מכת מדינה נפוצה בעיקר בקרב ארגוני פשיעה ופוגעת בשלום הציבור", נכתב בערעור. החשד העולה בתיק זה שהחשוד הזמין סחיטה באמצעות צד ג' מחאלד אבו לטיף שהינו משויך ונציגו של ארגון הפשע שמטיל את איימתו בעיקר באזור הצפון ויש חשש ממשי מפניו".

בתום הדיון בבית המשפט, קיבלה שופטת המחוזי מיכל ברנט את הערר נגד החלטת השופט השלום, ארז מלמד, והורתה על הארכת מעצרו של החשוד בשלושה ימים. היום הוגשה נגדו ונגד שני חשודים נוספים הצהרת תובע לפני כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully