וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף ישראל באגרוף לשעבר, המואשם ברצח האכזרי של חברתו ואמה, הוסגר להונגריה

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 7:22

לאחר שערעורו של תאופיק נאסרה בן ה-33 על ההסגרה נדחה, הועבר הספורטאי המצטיין לשעבר לידי הרשויות בהונגריה, שם יישפט מחדש. נאסרה נאשם שחנק את חברתו, כריסטינה קובאץ' בת ה-21, ואת אמה מוניקה, ואחר כך הצית את דירתן כדי לטשטש ראיות. אם יורשע, הוא צפוי למאסר עולם

תאופיק נסארה, הנאשם ברצח חברתו ואמה, עם החברה כריסטינה קובאץ'. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
נפגשו בבון ואחרי זמן קצר הכריזו על הקשר בפייסבוק. תאופיק נאסרה וכריסטינה קובאץ' בתקופת הזוגיות/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האלימות הרצחנית בחברה הערבית בישראל מפילה קורבנות גם בחו"ל: המתאגרף תאופיק נאסרה בן ה-33, תושב אבו סנאן בגליל המערבי, הוסגר השבוע (רביעי) להונגריה, שם הוא מואשם ברצח אכזרי של חברתו ושל אמה והצתת דירתן - כדי לטשטש את הרצח הכפול. הוא כבר הורשע שם, בהיעדרו, אבל בערעור, גם זאת בהעדרו, בוטלה ההרשעה מנימוקים משפטיים, והמשפט יתחיל עכשיו מחדש.

ביולי, בבית המשפט העליון, דחו השופטים דפנה ברק-ארז, ענת ברון ודוד מינץ ערעור שהגיש נאסרה באמצעות יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד אבי חימי ועו"ד קובי אביטבול על החלטת השופטת שירלי רנר בבית המשפט המחוזי בירושלים, להסגירו. הם מכחישים בשמו את המיוחס לו מכל וכל.

נאסרה, ספורטאי מצטיין לשעבר, אלוף ישראל באיגרוף תשע שנים ברציפות וחבר נבחרת ישראל, ייצג את ישראל במספר רב של טורנירים ואליפויות אירופה. אחר כך שימש כמאמן מוסמך. "אדם אכפתי ובעל רצון אדיר לעזור לזולת ולסובבים אותו", תיאר אותו לבית המשפט יעקב וולוך, מנכ"ל איגוד האגרוף בישראל.

הנרצחות כריסטינה קובאץ' ואמה מוניקה קקאי. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
האם התנגדה לקשר בגלל התנהגותו האגרסיבית והקנאית של נאסרה. כריסטינה קובאץ' עם אמה, מוניקה קקאי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נאסרה שהתגורר כשלוש שנים בגרמניה, שב לארץ בבהילות אחרי האירוע הקטלני באוקטובר 2018, ושוב פתח בחיים חדשים. הוא החל בלימודי כלכלה וניהול ואחר כך נרשם גם ללימודי משפטים ופתח מסעדה. למעט משפחתו הקרובה, מעטים ידעו על הנסיבות שקדמו לשובו הפתאומי.

את חברתו כריסטינה קובאץ' (Krisztina Kovacs), שהיתה צעירה ממנו בכעשור, ובת 21 במותה, הכיר נאסרה עוד בגרמניה, שם למד גרמנית. הם נפגשו בבון בפברואר 2018, וזמן קצר אחר כך השניים כבר הכריזו בפייסבוק על הקשר הרומנטי ביניהם. חבריה של כריסטינה מתארים אותה כצעירה אנרגטית, מלאה מוטיבציה, שאהבה שפות. היא למדה באוניברסיטה בהונגריה גרמנית וספרדית ואחר כך גם ערבית, אולי בשל ההיכרות. היא ניגנה בכינור, אהבה ספורט ומאז שהייתה כבת 14 השתתפה במסגרות חילופי נוער רבות בכל רחבי אירופה.

בהונגריה היא גם הייתה מתנדבת שתמיד עזרה לסטודנטים הזרים. שנה לפני הירצחה היא עשתה שלושה חודשים כמתנדבת בבודרום שבטורקיה, וארגנה פסטיבל מחול בינלאומי. אחר כך קיבלה מלגות ולמדה בגרמניה סמסטר קיץ בהיידלברג, ועוד סמסטר אחד באוניברסיטת גתה בפרנקפורט. "היה לה ממש חשוב להכיר תרבויות שונות, לטייל ברחבי העולם ולהכיר אנשים זרים. היא האמינה בשוויון", הספידה אותה חברתה.

תאופיק נסארה, הנאשם ברצח חברתו ואמה, עם החברה כריסטינה קובאץ' בנתב"ג. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
אהבה לטייל ברחבי העולם והאמינה בשוויון. כריסטינה קובאץ' עם תאופיק נאסרה בנתב"ג/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תאופיק נסארה הנאשם ברצח חברתו עם החברה כריסטינה קובאץ' ואמה מוניקה קקאי בצילום משולש. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זמן קצר לפני הרצח, כריסטינה סיימה את מערכת היחסים. נאסרה בתמונה משולשת עם חברתו ואמה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרומן בין השניים פרח. באוגוסט 2018 הביא נאסרה את קובאץ' לישראל כדי להכיר את משפחתו בארץ, ואת הארץ. הם חגגו את חג הקורבן עם המשפחה, והוא לקח אותה לטיולים בראש הנקרה, בחיפה וביפו. הם רכבו על אופנועים והצטלמו ביחד בכל מקום שהגיעו אליו. משפחתו כאן קיבלה אותה בחום, והיא אימצה נרטיב מקומי. "אנשים שואלים אותי איך ישראל ואני עונה שפלסטין נהדרת", רשמה באינסטגרם מתחת לצילום שלה בכיכר השעון ביפו ולכך הוסיפה אמוג'י של פצצה.

הבעיה של השניים הייתה התנגדותה של אמה בהונגריה לזוגיות שלהם. זאת, ככל העולה, "בשל התנהגותו האגרסיבית והקנאית" של תאופיק כלפי כריסטינה, ורצונו לבודד אותה מגברים, ומאמה, מוניקה קקאי (Monika Kakai) שהתגוררה בדרום מערב הונגריה, בעיר קאפושוואר (Kaposv'ar), שם האם ניהלה בית קפה. מהמחשב של האם עלה שהבת הייתה בקשר עם אחרים לפני ובמהלך הקשר עם נאסרה.

מעדויות חבריה של כריסטינה עולה כי זמן קצר לפני הירצחה, כריסטינה אכן סיימה עם נאסרה את מערכת היחסים. בחמישה באוקטובר הוא שכר לעצמו דירה נפרדת בעיר, אבל הם שמרו על קשר. ישנה עדות שיום לפני הרצח הם נפגשו עם יועץ ביטוח ואיכשהו, את הלילה הטראגי של 21 באוקטובר 2018, הותר לו שוב לעשות בדירתן של האם ובתה. על פי בקשת ההסגרה זו הייתה טעות טראגית, שעלתה להן בחייהן. בבקשת ההסגרה נאמר שבאישון לילה הוא חנק למוות את האם והבת, ואחר כך הצית אש בדירה, בניסיון להסוות את אשר אירע. הוא יצא למרפסת, קרא לעזרה והזעיק מכבי אש שהגיעו לדירה ומצאו את הדלת הייתה נעולה מבפנים, והמפתח תחוב במנעול. משהצליחו מכבי האש להיכנס, הם מצאו בה אותו ואת האם ובתה במיטותיהן, כשהן ללא רוח חיים.

הנרצחת כריסטינה קובאץ' במעבר הגבול בראש הנקרה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"אנשים שואלים אותי איך ישראל, ואני אומרת שפלסטין נהדרת". כריסטינה קובאץ' במעבר הגבול בראש הנקרה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אותו בוקר נאסרה נחקר כעד. הוא מסר לחוקרים כי נפגש עם כריסטינה בבית קפה ולאחר מכן הלכו לדירה. לדבריו, אמה של כריסטינה חזרה בסביבות 20.00-21.00 ויצאה שוב בחצות. לפי עדותו הוא כלל לא ידע שהיא נמצאת בדירה, אלא רק לאחר השריפה. הוא ציין כי ישן באותה מיטה עם כריסטינה בצדה החיצוני, התעורר לפנות בוקר מרעש שלא ידע מה פשרו ורץ למרפסת. הוא חזר לדירה וניסה למשוך את כריסטינה אך היה לו כבד, היה עשן והוא לא הצליח. הוא רץ למרפסת והחל לזעוק לעזרה. אחר כך כשניסה שוב לחזור לדירה כבר לא הצליח למצוא אותה בגלל שהעשן היה סמיך מדי.

בין היתר הוא אמר כי בכוונתו להישאר להלוויה, אבל על פי התובע הכללי בהונגריה, הוא יצא את הונגריה לסרביה השכנה ברכב, וכבר למחרת עדותו, ביום 23 באוקטובר 2018, המריא מבלגרד לישראל. לאחר עזיבתו עשה סידורים להעברת חפציו מהדירה השכורה בקאפושוואר. בישראל, ביולי 2020, הספיק נאסרה, נטול העבר הפלילי, להסתבך באירוע אלימות במתחם תחנת דלק במג'ד אל כרום, ופצע גבר אחר בראשו בעזרת מקלות מחוברים בשרשרת דמויי נונצ'קו. כתוצאה מכך הגבר נפל ארצה כשדם ניגר מראשו, ופונה לקבלת טיפול רפואי. בבית משפט השלום בעכו טען כי "הכשל ההתנהגותי שלו נבע, ככל הנראה, ממצבו הנפשי הירוד באותה תקופה". אולי עכשיו אפשר להבין מדוע. השופטת ג'ני טנוס גזרה עליו שבעה חדשי מאסר בפועל. אבל הוא נותר במעצר בשל בקשת ההסגרה מהונגריה שהגיעה בינתיים.

בהונגריה החשד כנגד נאסרה התגבש אחרי ששלושה מומחי שריפות קבעו שהשריפה פרצה כתוצאה מהצתה מכוונת של שלושה או ארבעה מוקדים שונים ועצמאיים, באמצעות כלי בעל להבה גלויה, שלא נמצא עד היום, וכי האש לא התפשטה ממוקד אחד למשנהו. הם שללו אפשרות שהאש פרצה כתוצאה מקצר באחד ממכשירי החשמל שבדירה, או מנר שהיה מונח על אדן החלון. חוות הדעת שלהם צורפו לבקשת ההסגרה.

תאופיק נסארה הנאשם ברצח חברתו כריסטינה קובאץ' עם כריסטינה ליד הגנים הבהאים. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
נאסרה הביא את כריסטינה לישראל כדי להכיר את משפחתו. השניים ליד הגנים הבהאים בחיפה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גרסתו של נאסרה שלפיה ניסה לחזור לחדרה של כריסטינה כדי להצילה, נשללה אף היא על ידי מומחי השריפות. במזכר שצורף פורט כי הוא עצמו לא סבל כל כוויות, לא היו עליו סימני פיח ורמת הפחמן הדו-חמצני בדמו היתה למעשה אפס, כל זאת בניגוד לעדותו שרץ למרפסת לזעוק לעזרה, אך לאחר מכן ניסה לחלץ את כריסטינה יותר מפעם אחת. חוות דעת של מומחה שמינה בית המשפט בהונגריה קובעת כי האם נחנקה ראשונה, ולאחר מכן חדרה הוצת. אחר כך המבצע נטל את חייה של כריסטינה והצית את חדרה. בממצאי הנתיחה של שתי הגופות התגלו שטפי דם בצוואר, בחזה וברגל, אשר נגרמו על ידי הפעלת כוח חיצוני בעת שעוד היו בחיים, מה שמעלה את ההשערה שהן נחנקו באמצעות חומר רך כמו למשל כרית, כך שאיבדו הכרתן, ואחרי דקה עד שלוש דקות נוספות מתו.

חוות דעת רפואיות שוללות את האפשרות שמותן של שתי הנשים נגרם כתוצאה מהרעלת פחמן דו-חמצני בשל שאיפת עשן בשריפה, ואת האפשרות של מוות כתוצאה מנסיבות טבעיות. כמו כן, לפי חוות דעת הרופאים, על הקורבנות נמצאו סימני חבלה וכוויות שאירעו לפני מותן. נטען כי מחוות הדעת עולה תמונה ברורה שלפיה השתיים הותקפו ולבסוף נחנקו ומותן לא נגרם אך ורק בשל שאיפת חומרי שריפה, אם בכלל. מתחת לציפורניה של מוניקה, האם, נמצא ד.נ.א. של נאסרה, רמז אילם למאבק.

הנרצחת כריסטינה קובאץ', מתוך דף זיכרון שהוכן בהונגריה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
אהבה ספורט, נגנה בכינור וארגנה פסטיבל מחול בינלאומי. תמונה מתוך דף שהוכן לזכרה של כריסטינה קובאץ'/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אבל החקירה התנהלה בעצלתיים. רק חמישה חדשים אחרי האירוע, במרץ 2019, הוציא בית המשפט המחוזי בקאפושוואר צו למעצרו של תאופיק נאסרה בגין העבירות המיוחסות לו. מכיוון שלא שב, הוא נשפט בהיעדרו, הורשע, ובינואר השנה נגזר עליו מאסר עולם, שמשמעו בהונגריה לפחות 40 שנות מאסר לפני שהוא יוכל לבקש שיחרור. הוא גם חויב בתשלום הוצאות משפטיות של חמישה מיליון פורינט (כ-43 אלף שקלים). מאחר ונאסרה היה אזרח ישראל ותושב ישראל בעת ביצוע העבירות, הוא זכאי לפי סעיף 1א לחוק ההסגרה לשאת את עונשו בישראל, ככל שיורשע בדין וידון לעונש של מאסר.

בעקבות הימלטותו, הגישו רשויות הונגריה לישראל, בקשה להסגיר את נאסרה כדי לעמוד שם לדין בגין עבירות רצח וגרימת סיכון לציבור. בחודש פברואר 2021, לאחר ששר המשפטים, גדעון סער, הורה על כך, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, עתירה בה התבקש בית המשפט להכריז על נאסרה בר הסגרה להונגריה. באוקטובר 2021 קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה, וביולי 2022, נדחה ערעורו של נאסרה על הכרזתו בר הסגרה. הוא הוסגר להונגריה יחד עם מבוקש אחר, במבצע משותף של רשויות הונגריה, חוליית אינטרפול במשטרת ישראל ושב"ס. תיק ההסגרה של נאסרה טופל ע"י עו"ד תם וינד מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף עם משטרת ישראל וחוליית אינטרפול.

תגובת עורכי הדין אבי חימי וקובי אביטבול : "אנחנו סבורים כי עלה בידינו להראות את חולשת הראיות כנגד מרשינו וכי ספק רב אם היה עומד לדין במדינת ישראל. ואולם, למרבה הצער, הליכי ההסגרה בישראל הם טכניים במהותם ובמתכונתם הנוכחית לא הייתה דרך למנוע את הסגרתו להונגריה. אנו תקווה כי כנסת ישראל תשכיל לערוך שינוי מהותי בדיני ההסגרה ותחדול מהסגרתם של אזרחים, כפי שעושות מדינות רבות בעולם המערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully