וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייז אסף אותה מהספרייה, הגופה אותרה עם סימני דקירה: מה אנחנו יודעים על רצח ילנה גרנברג

עודכן לאחרונה: 26.8.2022 / 16:46

מכרים מספרים כי בת ה-27, סטודנטית לתזונה ברחובות, למדה ביום הרצח בספרייה. ג'ייסון בלייז, תושב בת ים החשוד ברצח, אסף אותה ברכבו לארוחת ערב בדירת אחותה - ושם נעלמו עקבותיה. השיחה האחרונה עם האחות, הדיווח של האם למשטרה והקשר האובססיבי עם החשוד. כל הפרטים

בווידאו: חשד לרצח: צעירה עם סימני אלימות נמצאה בשדה סמוך לרחובות/מד"א, דוברות משטרת ישראל

הוויכוח ברכב שקדם לרצח, ארוחת הערב עם האחות, הדיווח למשטרה וסימני האלימות על הגופה. בית המשפט הוציא היום (שישי) צו איסור פרסום על פרטי חקירת הרצח של ילנה גרנברג, בת ה-27 מראשון לציון, שגופתה נמצאה אמש בפרדס ברחובות. מה אנחנו בכל זאת יודעים על המקרה?

מכרים מספרים כי בשעות שקדמו לרצח, גרנברג, סטודנטית במכללת פרס למדעי התזונה, למדה בספריית הפקולטה לחקלאות ברחובות. לפי אחותה הגדולה, נדיה, היא קבעה עמה ארוחת ערב משותפת בדירתה, יחד עם ג'ייסון בלייז, תושב בת ים והחשוד המרכזי ברצח. השלושה קבעו לאכול יחדיו ולצפות בתוכנית "האח הגדול".

עוד היא סיפרה כי בלייז אסף ילנה ברכבו מהספרייה, והשניים החלו בנסיעה לדירתה של נדיה. ההודעה האחרונה שקיבלה נדיה הייתה בסביבות השעה 22:30, ובה היא סיפרה של בלייז "לא בטוב" והם עצרו בצד הדרך. באותו ערב השניים לא הגיעו לדירתה של נדיה וארוחת הערב לא התקיימה.

ילנה, שמתגוררת בבית הוריה, לא שבה גם לביתה ורק בשעה 05:00 בבוקר הבחינה אמה כי היא לא שבה לביתה. היא נגשה לתחנת משטרת ראשון ודיווחה על היעדרותה. כעבור שעות עובר אורח איתר את הגופה בפרדס ברחובות כשעליה סימני אלימות ודקירות.

ילנה גרנברג. מתוך פייסבוק, צילום מסך
ילנה גרנברג/צילום מסך, מתוך פייסבוק

לפי החשד, הרצח התרחש בלילה שבין רביעי לחמישי. כוחות משטרה שהגיעו לזירה בה נמצאה גופתה של ילנה אספו ממצאים לבחינת הרקע והנסיבות, והחקירה הוגדרה בעדיפות עליונה. בלייז בן ה-29, החשוד ברצח, ניסה לשים קץ לחייו בביתו טרם המעצר, והובא לטיפול רפואי במצב קשה. אתמול הוארך מעצרו.

בית משפט השלום בפתח תקווה הוציא היום צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

האחות נדיה סיפרה אתמול על הקשר בין השניים. "הם היו חברים טובים, והוא היה מאוהב בה. היה מסיע אותה לכל מקום", אמרה. "היא איחרה ואז היא כתבה שהיא מתעכבת כי הוא מרגיש לא טוב. היא סיפרה שהם עצרו בצד הכביש והוא בכה". נדיה סבורה שהוא רצח אותה ברכבו בדקירות. "היו סימני אלימות, שריטות על הפנים, ראיתי את הגופה. הוא היה מחזר אחריה, הם רבו הרבה. היה מתוסכל שהיא לא איתו. הוא תמיד רצה להיות איתה והיא מההתחלה אמרה שהם רק ידידים".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
ילנה גרנברג והגבר שחשוד שרצח אותה. ללא, אתר רשמי
גרנברג ובלייז/אתר רשמי, ללא

"טיילנו יחד", סיפר חיים חבשוש, חבר של גרנברג שמכיר אותה זמן רב מקהילת המטיילים. "כל הזמן היא התעקשה להביא את החבר הזה, זה שרצח אותה כנראה. הוא לא איש טבע. הוא בא לטיול באפריל בנחל גישון, עשינו טיול ארוך של 17 ק"מ. היא ביקשה להביא אותו והוא בא. הוא לא מחובר לטבע. בקושי דיבר. אני מסתכל על התמונות, יש לה ברק בעיניים. הוא לא מחייך אפילו בתמונה אחת. היא הייתה מלאת שמחת חיים, אוהבת טבע, אוהבת אנשים, מאוד ורבלית, מאוד צבעונית. מדהימה. פשוט פספוס. רק רצתה לעשות טוב. שיתפה רק טוב, שאנשים יבואו לטבע וייהנו. זו אבדה גדולה לאוהבי הטיולים ובכלל".

חיים חבשוש, שמנהל את קהילת המטיילים "חשמבא" אליה ילנה רצתה להצטרף, סיפר בפייסבוק כי הוא מארגן טיול לזכרה לנחל פרת. "מאז היוודע האסון, עברתי על ההתכתבויות וההודעות בנינו ומצאתי הקלטה שלה מתחילת החודש שבו היא מבקשת ומתחננת ממש לטייל בנחל פרת", סיפר. "אני רוצה לשלוח תנחומים למשפחתה של ילנה. מעבר למשפחה ולמכרים בפרט, זאת אבדה ענקית עבורנו ועבור קהילת המטיילים בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully