וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין המין אליעזר ברלנד ייצא מהארץ - כדי לטוס לאומן

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 14:19

בית המשפט המחוזי בירושלים נעתר לבקשת עורכי דינו והקפיאו את צו עיכוב היציאה נגדו, כדי לאפשר לו לטוס לאוקראינה לקראת ראש השנה. אם אכן יטוס, צפויים להצטרף אליו מאות מחסידיו, אנשי קהילת "שובו בנים". ישראל ואוקראינה מזהירות להגיע למדינה, על רקע המלחמה עם רוסיה

בווידאו: הרב ברלנד, בקבר יוסף הצדיק בשכם./צילום: אחרי הצדיק און ליין

בית משפט המחוזי ירושלים התיר היום (חמישי) לעבריין המין אליעזר ברלנד לצאת מהארץ ולטוס לאומן. בית המשפט נעתר לבקשת עורכי דינו של ברלנד להקפיא את צו עיכוב היציאה נגדו, ובכך לאפשר לו לטוס לאוקראינה לקראת ראש השנה. ברלנד יפקיד ערבויות בסך 650 אלף שקל, בהם כ-200 אלף במזומן.

אם ברלנד יטוס לאומן, צפויים להצטרף אליו מאות מחסידיו, אנשי קהילת "שובו בנים", זאת למרות האזהרות של ישראל ואוקראינה מהגעה למדינה בראש השנה הקרוב בגלל המלחמה עם רוסיה. לא רק ברלנד וחסידיו, ההערכות הן כי סך הכל יגיעו בין 5,000 ל-10,000 חסידים מישראל ומדינות נוספות, והם ייכנסו לאוקראינה דרך מדינות כמו פולין, רומניה ומולדובה הגובלות עמה.

מדובר במספר נמוך משמעותית מבכל שנה, אך בישראל חוששים מכך וצפויים לקרוא שוב בשבוע הבא לחסידים להימנע מטיסה לקברו של רבי נחמן בעיירה האוקראינית.

הארכת מעצר לאליעזר ברלנד, השלום, ירושלים 13 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
יטוס לאומן. ברלנד/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, הורשע בעבירות מעשים מגונים ותקיפה. בשנה שעברה קשר את עצמו לפרשת רצח אבי אדרי והיעלמותו של ניסים שטרית. בנוסף, הורשע בכך שהבטיח החלמה ממחלות קשות וחשוכות מרפא במטרה להרוויח מיליוני שקלים. בשנה שעברה שהה במעצר בית, בשל מצבו הרפואי.

בשבוע שעבר, משרד החוץ חידד את אזהרת המסע לאוקראינה, במיוחד לעיר אומן וסביבותיה, לקראת החגים, בשל המלחמה עם רוסיה. בהודעת המשרד הפצירו באזרחים ישראלים להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, ולאומן בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully