וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד השני במסע הדקירות בקנדה נעצר, ומת מפציעה עצמית

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 7:01

מיילס סנדרסון, החשוד במסע הדקירות בקנדה בתחילת השבוע נעצר וזמן קצר לאחר מכן פונה ליבת החולים בעקבות "פציעה עצמית", שם נקבע מותו. מיילס ואחיו דמיאן, שנמצא גם הוא מת לפני יומיים, דקרו למוות 10 בני אדם במחוז ססקצ'ואן

החשוד השני במסע הדקירות בקנדה, אותו חיפשו הרשויות במהלך הסופש, נעצר במהלך הלילה (חמישי) ולאחר מכן נפגע, ככל הנראה מפציעה עצמית. החשוד פונה לבית החולים שם נקבע מותו

מיילס סנדרסון, בן 30, נעצר ליד העיירה רוסתרן, ססקצ'ואן, כ-100 ק"מיל דרומית-מערבית לאזור שבו התרחשה ביום ראשון אחד ממעשי האלימות ההמוניים העקובים מדם בתולדות המדינה, כך מסרה המשטרה. ממשטרת קנדה נמסר כי צוות ססקצ'ואן יערוך חקירה לגבי נסיבות מותו של החשוד.

דמיאן ומיילס סנדרסון החשודים באירועי הדקירות שהביאו למותם של עשרה בני אדם ופציעתם של לפחות 15 במחוז ססקצ'ואן בקנדה. 4 בספטמבר, 2022. רויטרס
דמיאן ומיילס סנדרסון/רויטרס

ביום שלישי, נמצא דמיאן סנדרסון, אחיו של מיילס וחשוד גם הוא באירוע הדקירות במחוז ססקצ'ואן, מת. גופתו של דמיאן סנדרסון אותרה בשדה בשטח של הקהילה הילידית ג'יימס סמית' קרי. המשטרה מעריכה כי ייתכן שהוא נרצח על ידי אחיו.

הטבח, שהמניע אליו עדיין לא ברור, הוא מהקטלניים בהיסטוריה של קנדה המודרנית, עם 10 נרצחים ופצועים רבים. המשטרה אמרה כי נראה שחלק מהקורבנות סומנו מראש, בעוד שאחרים נרצחו באקראי. בין ההרוגים: אימא לשני ילדים, אלמנה בת 77 ואיש כוחות ההצלה.

בערוץ CBC דווח כי המשטרה בעיר ססקטון חיפשה את מיילס מאז מאי, אחרי שהפסיק להיפגש עם קצין המבחן שלו. הוא ריצה עונש מאסר על תקיפה, שוד ואיומים. בקהילה המקומית של אומת הקרי קשרו בין מעשה הטבח לבעיית האלכוהול והסמים.

מצוד אחר החשודים במסע דקירות במחוז ססקצ'ואן בקנדה, בו נרצחו עשרה בני אדם ונפצעו לפחות 15. 4 בספטמבר 2022. רויטרס
המצוד אחרי החשוד, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר מוקדם יותר השבוע כי מעשי הרצח הם "מזעזעים ושוברי לב". הוא אמר כי הוא שוחח עם הנהגת הקהילה ועם ראש ממשלת ססקצ'ואן כדי להביע את תמיכת הממשלה הפדרלית.

"הממשלה הפדרלית תהיה שם עם המשאבים הדרושים עכשיו בזמן המשבר הזה, אבל היא תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה בשבועות, בחודשים ובשנים הבאות כדי להתגבר על האבל ולהחלים", אמר טרודו בנמל התעופה באוטווה בטרם המראתו למפגש עם חברי מפלגתו בוונקובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully