וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הדקירות בקנדה: אחד החשודים נמצא מת, המצוד אחר אחיו נמשך

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 11:16

גופתו של דמיאן סנדרסון אותרה בשדה בשמורה ילידית במחוז ססקצ'ואן. הוא ככל הנראה נרצח על ידי אחיו, מיילס, שאותו טרם הצליחה המשטרה ללכוד. בטבח, מהקשים שידעה קנדה, נרצחו 10 בני אדם ועוד 18 איש נוספים נפצעו. חלק מהקורבנות סומנו מראש, אחרים הותקפו אקראית

טבח בקנדה: לפחות 10 הרוגים במסע דקירות/רויטרס

דמיאן סנדרסון, אחד מהחשודים במסע הדקירות שהתרחש אתמול במחוז ססקצ'ואן שבקנדה נמצא מת - כך מסרה הלילה (שלישי) המשטרה המקומית. המצוד אחר אחיו, מיילס סנדרסון, נמשך בהשתתפות מאות שוטרים. השניים חשודים שרצחו בדקירות עשרה בני אדם ופצעו 18 איש נוספים בכמה זירות.

גופתו של דמיאן סנדרסון אותרה בשדה בשטח של הקהילה הילידית ג'יימס סמית' קרי. המשטרה מעריכה כי ייתכן שהוא נרצח על ידי אחיו, מיילס סנדרסון בן ה-30. מיילס, שריצה עונש מאסר על פשעים אלימים, נפצע במהלך מסע הדקירות. לפי ההערכות, הוא נמצא באזור בירת המחוז רג'ינה ועשוי לחפש טיפול רפואי. המשטרה המקומית הזהירה את התושבים מפניו.

רונדה בלקמור, מפקדת המשטרה באזור אמרה כי "גם אם מיילס נפצע - הוא עדיין מסוכן. יש לו עבר פלילי עשיר והציבור מתבקש לא לפנות אליו אם יתקל בו".

דמיאן ומיילס סנדרסון החשודים באירועי הדקירות שהביאו למותם של עשרה בני אדם ופציעתם של לפחות 15 במחוז ססקצ'ואן בקנדה. 4 בספטמבר, 2022. רויטרס
דקרו למוות 10 בני אדם. דמיאן ומיילס סנדרסון/רויטרס

הטבח, שהמניע אליו עדיין לא ברור, הוא מהקטלניים בהיסטוריה של קנדה המודרנית, שבה מעשי הרג המוניים הם חריגים. המשטרה אמרה כי נראה שחלק מהקורבנות סומנו מראש, בעוד שאחרים נרצחו באקראי. בין ההרוגים: אימא לשני ילדים, אלמנה בת 77 ואיש כוחות ההצלה.

עוד בוואלה!

קנדה: לפחות 10 הרוגים במסע דקירות בססקצ'ואן, מצוד אחר החשודים

לכתבה המלאה
אישה מנחמת את נכדתה, שאחת מחברותיה נרצחו במסע הדקירות במחוז ססקצ'ואן, קנדה, 5 בספטמבר 2022. רויטרס
"בעיית הסמים שלנו משתוללת, היא יצאה משליטה". אישה מנחמת את נכדתה אחרי הטבח, אתמול/רויטרס

בערוץ CBC דווח כי המשטרה בעיר ססקטון חיפשה את מיילס מאז מאי, אחרי שהפסיק להיפגש עם קצין המבחן שלו. הוא ריצה עונש מאסר על תקיפה, שוד ואיומים. בקהילה המקומית של אומת הקרי קשרו בין מעשה הטבח לבעיית האלכוהול והסמים.

"הטרגדיה הזאת שקרתה בשטח שלנו היא בגלל הסמים והאלכוהול", אמר אייבור וויין ברנס, שאחותו גלוריה הייתה אשת כוחות ההצלה המקומיים שנרצחה על ידי האחים. הוא הוסיף כי התקיים אתמול מפגש קהילתי שעסק במעורבות של בעיית הסמים במסע ההרג. "בעיית הסמים שלנו משתוללת, היא יצאה משליטה", אמר. דברים דומים השמיע ביום ראשון נשיא פדרציית הקהילות הילידיות של קנדה, צ'יף בובי קמרון, שקישר בין הטבח לסמים.

אף שהמשטרה לא קשרה רשמית בין הטבח לבין סמים או אלכוהול, ברנס אמר כי הרוצחים היו חברי קהילה ילידית ומסוממים בעת שביצעו את פשעיהם.

שוטרים באחת מזירות מסע הדקירות בשמורה הילידית ג'יימס סמית' קרי שבמחוז ססקצ'ואן, קנדה, 5 בספטמבר 2022. רויטרס
מאות שוטרים משתתפים במצוד. כוחות באחת מזירות הרצח, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר כי מעשי הרצח הם "מזעזעים ושוברי לב". הוא אמר כי הוא שוחח עם הנהגת הקהילה ועם ראש ממשלת ססקצ'ואן כדי להביע את תמיכת הממשלה הפדרלית.

"הממשלה הפדרלית תהיה שם עם המשאבים הדרושים עכשיו בזמן המשבר הזה, אבל היא תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה בשבועות, בחודשים ובשנים הבאות כדי להתגבר על האבל ולהחלים", אמר טרודו בנמל התעופה באוטווה בטרם המראתו למפגש עם חברי מפלגתו בוונקובר.

בתקרית נפרדית, שהעלתה עוד יותר מפלס הלחץ בססקצ'ואן, המשטרה אמרה אתמול כי התקבלו דיווחים על ירי בשמורה ילידית אחרת. הציבור הוזהר שכמה חשודים חמושים טרם נתפסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully