וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתיה"ח במכתב חריף נגד התפטרות המתמחים: "לא לגיטימי ומנוגד לאתיקה הרפואית"

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 18:36

המכתב נשלח לראש הממשלה, שר האוצר, שרת הכלכלה והתעשייה ושר הבריאות. "הדרך לקדם רפורמות במערכת הבריאות, בוודאי משמעותית כמו זו, אינה יכולה להיעשות בפזיזות ותחת איומים, גם אם הם נובעים כצעדי מחאה בלבד", כתבו. "זהו צעד לא לגיטימי ביחסי העבודה"

מאות מתמחים מפגינים ברחבת הבימה בתל אביב במחאה על אורך התורנויות/מערכת וואלה

מנהלי בתי החולים וההסתדרות הרפואית בישראל שלחו שלשום (ראשון) מכתב חריף נגד התפטרות המתמתחים במחאה על קיצור התורנויות. "התפטרות מסוג זה הינה צעד לא לגיטימי ביחסי העבודה ומנוגד לאתיקה הרפואית", נכתב במכתב שיועד לראש הממשלה יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי ושר הבריאות ניצן הורוביץ. "הדרך לקדם רפורמות במערכת הבריאות, בוודאי משמעותית כמו זו, אינה יכולה להיעשות בפזיזות ותחת איומים, גם אם הם נובעים כצעדי מחאה בלבד".

עם זאת, הבכירים הדגישו כי הם מזדהים עם המצוקה במחלקות השונות, העומסים והקושי שעולה בנושא התורנויות. "אנו ערים למתרחש בקרב הרופאים שלנו, ויודעים כי לנגד עיניהם טובת הציבור בפריפריה ובמרכז", אמרו. "אנחנו תומכים בכל פעולה של קיצור משך יום העבודה, שהוא ישים ולא יפגע במטופלים, ברופאים, בתנאי ההשתכרות ובאיכות ההתמחות".

מאות מפגינים במחאת המתמחים בתל אביב, 30 באוגוסט 2022. ארגון המתמחים מרשם, אתר רשמי
"צעד לא לגיטימי". מאות מפגינים במחאת המתמחים בת"א לפני כשבוע/אתר רשמי, ארגון המתמחים מרשם

"אנו מברכים את הממשלה שמגויסת לקידום שיפור תנאי הרופאים, הקלה בעומס, בשעות עבודה ושעות התורנויות", הוסיפו. "אין ספק כי יש לתת מענה מהשורש למצוקת התורנויות. נושא זה דורש זמן הערכות לטובת עריכת הסכם קיבוצי שיענה על תנאי העבודה החדשים ותנאי השכר נוכח הרפורמה. אנו שמחים על כוונת הממשלה הנוכחית לפתור את הסוגייה ויודעים שבתקופת הבחירות הנושא סבוך ומורכב. אנו תקווה כי הנושא יתקדם לכדי פתרונות מעשיים לאחר הבחירות וכי הממשלה תפעל ותתגייס לתת מענים כפי שנעשה בשנה האחרונה".

הבכירים חתמו את המכתב והדגישו כי "על אף העובדה שהנושא נדחה לא מעט, הרכבת יצאה מהתחנה. שינוי זה הוא לא שאלה של אם - הוא שאלה של מתי ואיך. כולנו יחד, החתומים מטה, נשנס מותניים יחד לטובת קידום הנושא".

מחאת המתמחים בתל אביב, 12 בפברואר 2022. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"מנוגד לאתיקה הרפואית", הפגנת המתמחים בת"א, פברואר/אתר רשמי, אלעד גוטמן

ביום ראשון כמה מתמחים בבית החולים איכילוב בתל אביב הודיעו כי ישבתו רעב עד לקיצור שעות התורנויות. זאת, לאחר שהממשלה לא עמדה בהבטחתה ליישום המתווה לקיצור תורנויות המתמחים ברפואה. אחד מהם, אורי רוזן, אמר היום בשיחה עם וואלה כי "המהלך קיצוני, אבל נעשה מייאוש. לא נשאר לי עוד משהו אחר לעשות - לקחו לי את הכבוד המקצועי ואני וחבריי עשינו טעויות לא פעם בגלל עייפות".

בשבוע שעבר הפגינו מאות בני אדם בתל אביב במחאה על אורך התורנויות. ההפגנה החלה ברחבת הבימה, ובהמשך החלו המפגינים לצעוד לביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בעיר, לשם חסמה המשטרה את הדרך. בין המפגינים ישנם מתמחים, סטודנטים וציבור שהגיע לתמוך במתמחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully