וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל רמב"ם: "נגייס רופא מחליף לכל מתמחה שלא ימשוך את מכתב ההתפטרות שלו"

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 15:10

פרופסור מיקי הלברטל זימן הבוקר לשיחה מתמחים בניסיון לשבור את איום השביתה ולמנוע את ההתפטרות ההמונית שעל הפרק. מדובר בצעד קודם לשימוע לפני פיטורים, והוא מתרחש במקביל להפגנה של המתמחים מחוץ לביה"ח. "התפטרות זה לא אקט - ביה"ח לא יכול להיות בן ערובה"

בווידאו: הפגנת הרופאים המתמחים ברמב"ם/צילום: יואב איתיאל

מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה פרופסור מיקי הלברטל זימן הבוקר (ראשון) לשיחה מתמחים בבית החולים בניסיון לשבור את איום השביתה ולמנוע את ההתפטרות ההמונית שעל הפרק. מדובר בצעד קודם לשימוע, שלפני פיטורין והוא מתרחש במקביל להפגנה של המתמחים מחוץ לבית החולים. נציגי המתמחים שהיו בפגישה מסרו כי הדירקטיבה בבית החולים היא גיוס מחליף לכל מתמחה שלא ימשוך את מכתב ההתפטרות שלו בחזרה.

עד כה התפטרו 25 מתמחים ברמב"ם אך הבוקר 11 חזרו בהם בעקבות האיום לקבל את ההתפטרות. במהלך ההפגנה, נקראו קריאות "מיקי תתבייש", "די לעבדות" ו"אנחנו רוצים מעשים - לא דיבורים". בד בבד, כמה מתמחות יצאו לרחבת המחאה לאחר השיחה עם פרופסור הלברטל כשהן בוכות ונמסר כי "ההנהלה מהלכת עליהן אימים".

הפגנת המתמחים בבית החולים רמב"ם בחיפה. יואב איתיאל
הפגנת המתמחים בבית החולים רמב"ם בחיפה. הבוקר/יואב איתיאל

מנכ"ל רמב"ם לא נעתר לבקשתה של חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה) לקיים עמו פגישה דחופה בנושא. במקום זאת, במייל שהתעקש שיישאר "סודי" ענה לה כי "התפטרות זה לא אקט" וכי "בית החולים אינו יכול להיות כבן ערובה". עוד נכתב כי "המחויבות שלי היא קודם כל למטופלים, גם אם היה מתווה - היישום ברמב"ם הוא רק בעוד כמה שנים".

עוד בוואלה!

לאחר שקיצור התורנויות שוב נדחה: מאות מתמחים הגישו מכתבי התפטרות

לכתבה המלאה
הפגנת המתמחים בבית החולים רמב"ם בחיפה. יואב איתיאל
מחאת המתמחים בבית החולים רמב"ם שבחיפה. הבוקר/יואב איתיאל

מסביבתה של לזימי נמסר כי התגובה של מנכ"ל רמב"ם "מאכזבת מאוד" וכי "ברור לנו שהמנכ"ל לא תומך במתמחים או במאבק ומתכוון לפטר אותם". מנגד בהנהלת רמב"ם הביעו תמיכה בפרופסור הלברטל: "מה הוא אמור לעשות? להיערך ולסגור מחלקות?". כמו כן, מרופא בכיר נמסר: "התפטרות זה לא צחוק - מי שמתפטר שייקח בחשבון שהוא עלול למצוא שברמב"ם מקבלים את ההתפטרות".

ח"כ לזימי, שפעילה עבור המתמחים, פנתה לשוטרים והמאבטחים בסמוך לכניסה הראשית לבית החולים ואמרה: "גם אתם כשאתם נדרשים לטיפול לא רוצים לקבל אותו ממתמחה שעובד כבר 25 שעות".

המייל ששלח מנהל בית החולים רמב"ם לחבר הכנסת נעמה לזימי. יואב איתיאל
המייל ששלח מנהל בית החולים לחברת הכנסת/יואב איתיאל
ח"כ נעמה לזימי במפגש תמיכה עם ארגון המתמחים. 28 לגאוגוסט 2022. ללא, אתר רשמי
תומכת במאבק. לזימי/אתר רשמי, ללא
הפגנת סטודנטים לרפואה בתל אביב 17 באוקטובר 2021. אלישיב רקובסקי, TPS
המתווה נדחה לספטמבר הבא. הפגנת סטודנטים לרפואה בת"א, אוקטובר/TPS, אלישיב רקובסקי

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) הביעה תמיכה במאבקם של המתמחים ואמרה: "המאבק שלכם הוא גם מאבק שלי, כבר שלוש שנים. את הדיון הראשון בכנסת קיימנו אז בוועדה שעמדתי בראשה. מי שאומר שאנחנו כאן רק בגלל שבחירות קרבות - שיתבייש".

ביום חמישי כ-500 מתמחים הגישו את מכתבי ההתפטרות שלהם, שייכנסו לתוקף כבר בחודש הבא. זאת, לאחר ששר הבריאות ניצן הורביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי חזרו בהם מהתחייבותם למתווה קיצור תורנויות המתמחים ל-18 שעות, שהיה אמור להתחיל באפריל השנה ונדחה עד לספטמבר שנה הבאה.

ברמב"ם בחרו שלא להתייחס או להגיב לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully