וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שקיצור התורנויות שוב נדחה: מאות מתמחים הגישו מכתבי התפטרות

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 14:47

כ-500 רופאים צעירים הודיעו על התפטרותם, שתיכנס לתוקף בחודש הבא, במחאה על אורך התורנויות. זאת, לאחר ששר הבריאות ושרת הכלכלה חזרו בהם מהתחייבותם. המתווה היה אמור להתחיל באפריל השנה, אך נדחה לספטמבר בשנה הבא. "המאבק לא רק שלנו, אלא של כל מדינת ישראל"

בווידאו: מאות מתמחים התפטרו במחאה על אורך התורנויות: "המאבק של כל מדינת ישראל"/מרשם

כ-500 מתמחים הגישו היום (חמישי) את מכתבי ההתפטרות שלהם, שייכנסו לתוקף כבר בחודש הבא. זאת, לאחר ששר הבריאות ניצן הורביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי חזרו בהם מהתחייבותם למתווה קיצור תורנויות המתמחים ל-18 שעות, שהיה אמור להתחיל באפריל השנה ונדחה עד לספטמבר שנה הבאה.

לדברי יו"ר ארגון "מרשם" ריי ביטון, 200 מתמחים נוספים צפויים להגיש מכתבי פיטורים. "ממשלת ישראל והעומדים בראשה צריכים לראות את ההתפטרות שלנו ככתב אישום על גרימת מוות ברשלנות. הם מובילים למשבר הבריאות הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, הסטודנטים רואים את מה שאנחנו עוברים ולא רוצים להיכנס לזה", אמרה. "זה לא רק המאבק שלנו, אלא של כל מדינת ישראל. התחייבתם ואתם צריכים לעמוד מאחורי ההתחייבות שלכם. אנחנו לא יכולים לספוג את העוול ולפגוע בבריאות שלנו ושל המטופלים שלנו. אנחנו לא הבעיה, אנחנו הפתרון. רופאים טובים בורחים מהמערכת שמרסקת את מי שנכנס אליה".

מחאת המתמחים. 25 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"מאבק של כל מדינת ישראל". הצהרת ד"ר ריי ביטון, היום/מעריב, אבשלום ששוני

ד"ר ביטון הטילה את האחריות על ראש הממשלה לפיד, ואמרה כי "האחריות היא בראש ובראשונה שלו, המהלך הזה יתמסמס במשמרת שלו. לראות החלטת ממשלה שחתומים עליה שלושה שרים מופרת על ידם זה מדיר שינה מעיניי".

משרד הבריאות והשר הורביץ תומכים במאבק המתמחים ומאשימים את משרד האוצר בטרפוד מתווה הקיצור. "דוח היישום של משרד הבריאות משרטט מתווה מקצועי, אחראי וישים. אלא שהאוצר חזר בו מהתחייבותו, חד וחלק, וטרפד את ביצוע המהלך", צייץ הורוביץ. "אני רוצה לראות את אנשי האוצר עובדים 26 שעות ברצף. גם עכשיו ניתן להתחיל ביישום הקיצור, אם היועצת המשפטית לממשלה תורה על כך. משרד הבריאות תומך בקיצור והתקציב קיים. אין לי ספק שזה הדבר הנכון למתמחים ולמערכת הבריאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת סטודנטים לרפואה בתל אביב 17 באוקטובר 2021. אלישיב רקובסקי, TPS
מחאת המתמחים בתל אביב. אוקטובר 2021/TPS, אלישיב רקובסקי

כמו שפורסם בוואלה, מנכ"לית משרד ראש הממשלה נעמה שולץ נכנסה גם היא לאחרונה לדיונים במטרה למצוא פתרון למשבר, וביקשה מהמתמחים להתפשר על קיצור ל-22 שעות במקום 18, שיחול בעשרה בתי חולים בפריפריה. בפגישות טענה שולץ בפני המתמחים כי הם אינם רוצים "לריב" עם האוצר בתקופת בחירות, ולכן לא יכולים לעמוד בהתחייבות המקורית.

ההיתר החדש היה אמור להיכנס לתוקף מתחילת אפריל, אולם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות לגבי שכר המתמחים, למרות דיונים מעמיקים וישיבות רבות של הוועדה שבראשה עומד סמנכ"ל משרד הבריאות ד"ר ספי מנדלוביץ'. בחצי השנה האחרונה המדינה דחתה את תחילת הקיצור. השרה ברביבאי הובילה את המאמצים להחיל את ההיתר החדש ודרשה מהאוצר ומהסתדרות הרופאים לגלות גמישות ואחריות. ואולם, כעת, גם שרת הכלכלה נסוגה לפתע מעמדתה ומתייצבת לצד ראש הממשלה יאיר לפיד שביקש מהרפואים הצעירים להתגמש.

בעקבות זאת, המדינה הודיעה בתחילת החודש לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע כי היא דוחה את הקיצור לספטמבר שנה הבאה. היא ממשיכה לדבוק בעמדתה כי ההיתר הבא יהיה 18 שעות כמו שהובטח, אך היא לא תקצבה זאת. בעקבות ההודעה הודיעו המתמחים כי אינם מתכוונים להישאר אדישים לנוכח תשובת המדינה ואם לא תהיה התקדמות - הם מתכננים התפטרות המונית.

  • עוד באותו נושא:
  • מתמחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully