וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי על דריסת הילדה בנמל ת"א: "מוכרחים לחייב כל רוכב בהתקנת לוחית רישוי"

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 19:53

ראש העיר הביע זעזוע מהאירוע שבו נפגעה בת 4 מנער שרכב על אופניים חשמליים, ודרש שהממשלה תעביר חקיקה שתחייב רוכבים על כלי תחבורה חשמליים להתקין לוחיות רישוי. "כך תהיה אחריות פלילית של הרוכב על מעשיו"

בווידאו: חיים לוינסון יוצא נגד תופעת האופניים והקורקינטים החשמליים/רדיו 103

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הביע הערב (ראשון) את תסכולו, לאחר התאונה בנמל תל אביב, שבה נדרסה ילדה בת ארבע על ידי נער על אופניים חשמליים. "אירוע הדריסה בנמל תל אביב מרתיח את הדם, בגלל הנהיגה הפרועה והמסוכנת וגם בגלל הימלטותו של העבריין הפוגע", כתב חולדאי בפוסט בפייסבוק.

"כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו נדרשת פריצת דרך משמעותית בחקיקה. מדינת ישראל מוכרחה לחייב כל רוכב בהתקנת לוחית רישוי בכלי חשמלי דו-גלגלי, ממש כמו ברכב. אין דרך אחרת", הבהיר ראש עיריית תל אביב. "הדרישה הפשוטה הזאת, שלכל כלי דו-גלגלי חשמלי תהיה לוחית רישוי ובכך אחריות פלילית של הרוכב על מעשיו, יושבת ומחכה כבר שלוש שנים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים".

יולי בורוביץ וולף, בת ה-4 שנפצעה בתאונת אופניים בנמל תל אביב, 3 בספטמבר 2022. בית החולים איכילוב, עיבוד תמונה
בת ה-4 בבית החולים איכילוב/עיבוד תמונה, בית החולים איכילוב

לדברי חולדאי, השפעת שינוי החוק תהיה "אדירה", והסביר: "אנחנו יודעים לבצע אכיפה אפקטיבית דרך מצלמות, הוכחנו את עצמנו בעניין זה גם באכיפה של נסיעת רכבים פרטיים בנתיבי התחבורה הציבורית. אך ללא לוחיות רישוי לא נוכל להתקדם באכיפה. שלחתי היום לשרה מרב מיכאלי בקשה נוספת לקדם חקיקת החוק החשוב הזה, ללא כל דיחוי. כולי תקווה שהיא תיעתר לבקשתי ונוכל לפעול ביחד כדי להתאים את ספר החוקים למציאות בשטח. לא צריך לחכות לעוד קורבנות בנפש".

בינתיים, הילדה בת הארבע ממשיכה להתאושש בבית החולים, אחרי שעברה ניתוח בלסת שלה. יוליה בורוביץ' וולף נדרסה ביום שבת על ידי נער בן 16, שנמלט מהזירה ונעצר לאחר מכן על ידי המשטרה. אמה, אלה בורוביץ' וולף, כתבה פוסט שפורסם על ידי המרכז הרפואי איכילוב. "יולי בריאה תודה לאל. אוכלת גלידה ומשחקת, אבל באיכילוב ביקשו והסכמתי לכתוב כמה מילים שיצאו לי מהלב וכנראה יהפכו לכם את הבטן", כתבה, ותיארה את המקרה, שבמהלכו הילדה צעדה עם כוס מיץ לעבר אביה, כאשר הגיע רוכב האופניים. "הילדה שלי ראתה את האופניים מגיעים אליה, ניסתה לברוח מהם, ועדיין הנער הזה נכנס בה עם הכידון שלו לתוך הפנים", היא כותבת, "כי אין להם ברקסים".

לדבריה, "זה כאילו יש איזה טיימר, ספירה לאחור שיש להורה במדינה הזאת עד שהוא מקבל טלפון שהילד שלו נפגע בתאונה עם כלי ממונע. אצלנו זה קרה אתמול, באבל באיכילוב מספרים שזה כל כך עניין שבשגרה, שהטיימר עובד כל הזמן, גם אם אתם לא ידעתם. אתה יכול בתור הורה לקחת את הילדים לאזור שאסורה אליו כניסת כלי רכב ממונעים, אתה יכול ללמד אותם ולתרגל איתם, ועדיין יגיעו שלושה נערים בטיסה וירימו לך את הילדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully