וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם החשוד בירי בנתן פיטוסי הוצא לחופשה - טרם הוחלט אם ישוב ללחום

עודכן לאחרונה: 2.9.2022 / 12:19

לוחם חטיבת כפיר החשוד בירי למוות בחברו לפלוגה ישוב בימים הקרובים לצה"ל. יוחלט אם יחזור ללחימה או יקבל תפקיד עורפי שיקל על הליך שיקומו. בתוך כך, לפני כשבועיים התקבל דיווח מאותו גדוד בחטיבה לפיו נגנב נשק מאחד הלוחמים שככל הנראה נותר ללא השגחה

הלוויתו של נתן פיטוסי/יותם רונן

לוחם חטיבת כפיר החשוד בירי למוות בחברו לפלוגה סמ"ר נתן פיטוסי ישוב בימים הקרובים אל הגדוד וטרם הוחלט על עתידו כלוחם בצה"ל - כך נודע היום (שישי) לוואלה!. הלוחם יצא לחופשה בביתו לכמה ימים ובקרוב יוחלט אם ישוב לתפקיד לחימה או יקבל תפקיד עורפי כדי להקל על הליך שיקומו.

לפי גורמים המצויים בפרטי התחקיר המבצעי, הלוחם שירה בפיטוסי בן ה-20 לפני כשבועיים טען כי נהג על פי הוראות פתיחה באש ו"חש בסכנת חיים". בעדותו הוא סיפר כי "ראה דמות בחושך, חש בסכנת חיים וביצע נוהל מעצר חשוד, תוך שהוא צועק 'עצור עצור', כולל ירי באוויר. הדמות רצה לעברו ולכן ירה בה". לדבריו, הדמות לא עצרה גם כשירה באוויר. למפקדיו אמר הלוחם כי חברו יצא מהעמדה להתפלל. "שמעתי רעש, ראיתי דמות חשודה, ביצעתי ירי", סיפר.

מצ"ח פתחה בחקירת המקרה ובסנגוריה הצבאית מתחו ביקורת על אופן התנהלות החוקרים שלא אפשרו ללוחם לנוח בין החקירות השונות ולהתייעץ עם סנגוריו.

נתן פיטוסי. דובר צה"ל
"לא עצר גם כשירה באוויר". נתן פיטוסי/דובר צה"ל

לפני כשבועיים, הוחלט שהלוחם ייצא לחופשה זמנית בביתו. להערכת גורמים בחטיבה הלוחם לא ישוב למלא תפקיד לחימה אך עם זאת, גורם צבאי מוסמך אמר כי "טרם התקבלה החלטה בעניין המשך שירותו של החייל החשוד בירי". טרם הוחלט על אופי המשך שירותו והדברים יבחנו על ידי מפקדיו בהמשך בהתאם למכלול שיקולים, לרבות מצבו הנפשי. ניתן להעריך כי עד שלא יוכרע מה עתידו בגדוד - הוא לא יעלה לפעילות ביטחון שוטף עם חבריו הלוחמים.

בתוך כך, לפני כשבועיים התקבל דיווח מאותו גדוד בחטיבת כפיר כי נגנב נשק מאחד הלוחמים במהלך שהותו בבסיס צבאי במרכז הארץ. מצ"ח פתחה בחקירה אך לא הצליחו לאתר את הנשק שככל הנראה נותר ללא השגחה.

השבוע, נחשפו עדויות באתר וואלה! על אירועי משמעת קשים בחטיבת כפיר ביניהם סירובי פקודה, איומים וסמים.

עוד בוואלה!

סמים, סירובי פקודה ואיומים: עדויות על אירועי משמעת קשים בחטיבת כפיר

לכתבה המלאה
סריקות לוחמי צה"ל באזור יהודה ושומרון. 23 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
"הנשק נותר ללא השגחה". לוחמי צה"ל/דובר צה"ל

תגובת דובר צה"ל

"החייל החשוד בירי לעבר נתן פיטוסי ז"ל נמצא בחופשה בביתו ובקשר רציף עם מפקדיו. החקירה בעניין נסיבות המקרה נמשכת, ועם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. בעניין גניבת הנשק: לפני כשבועיים התקבל דיווח על גניבת נשק השייך ללוחם אחר, במתחם צבאי במרכז הארץ. בעקבות הדיווח נפתחה חקירת מצ"ח, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully