וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמים, סירובי פקודה ואיומים: עדויות על אירועי משמעת קשים בחטיבת כפיר

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 17:52

אחרי התקרית בה לוחמי כפיר הכו פלסטינים סמוך לרמאללה, הורים ללוחמים בחטיבה חושפים שורת מקרי אלימות כלפי מפקדים, שימוש שכיח בסמים וכן סירובי פקודה בזמן פעולות מבצעיות. דובר צה"ל: מדובר במספר בודד של אירועים שאינם משקפים את האווירה הכללית

בווידאו: תיעוד של חיילים מגדוד נצח יהודה תוקפים פלסטינים ממערב לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

סחיטת מפקדים באיומים, שימוש בסמים, סירובי פקודה בזמן פעילות מבצעית ואלימות פיזית של ממש. אחרי התקרית בה לוחמי גדוד נצח יהודה של חטיפת כפיר הכו פלסטינים ונענשנו, הורים ללוחמים בחטיבה חושפים שורת מקרים של אירועי משמעת קשים.

לטענת הורים של לוחמים בגדוד שמשון, לאחרונה חלה התגברות של איומים ואלימות פיזית מצד לוחמים כלפי מפקדים. ההורים טוענים שבגדוד קיימת רמת משמעת מאוד נמוכה בשגרה ובתעסוקה המבצעית, שאף גובלת בחריגה מפקודות. עוד טענו ההורים כי לוחמים סירבו פקודות בזמן פעילות ביטחון שוטפת במהלך הפרות סדר אלימות.

סריקות לוחמי צה"ל באזור יהודה ושומרון. 23 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
לוחמים בצה"ל/דובר צה"ל

באחד המקרים המתוארים, אחד הקצינים בגדוד פקד על לוחמים לפזר הפרת סדר של פלסטינים באוגדת יו"ש ולהגן על הכביש במקום, אך הלוחמים סרבו. אירועים מסוג זה מתוארים על ידישההורים כמקרים החמורים ביותר. עוד טענו ההורים כי בגדוד קיימת תופעה של שימוש בסמים בידיעת המפקדים.

גורם המצוי באירועים אמר כי "הייתה תקרית אחת שבה מפקד הגדוד נתן הנחיה למפקד הפלוגה להאיץ את הטיפול במפרי הסדר הפלסטינים, לפנות את הציר ולאבטח אותו. אבל הלוחמים התנגדו, וגם כשהבהירו בפיקוד החטיבה - זה לא עזר והמשימה לא בוצעה".

ההורים מתחו ביקורת חריפה על המתחולל בגדוד מאחר ולטענתם הפרטים הובאו לידיעת מפקד גדוד שמשון והמח"ט, ואלם אלו לא נקטו עד כה בפעולות שימגרו את התופעות השליליות. עוד הוסיפו ההורים כי לו היו המפקדים מקבלים גיבוי מהפיקוד הבכיר, והייתה ננקטת ענישה קיצונית נגד לוחמים, היה ניתן למגר את התופעות השליליות.

גורם אחר אמר כי "רצף האירועים בחטיבת כפיר כולה, לא רק בגדוד שמשון, מחייב בדק בית מעמיק בנוגע למשמעת, הכשרת מפקדים, טיפול בנגע הסמים ואלימות נגד מפקדים".

עוד בוואלה!

הפלסטינים פרסמו תיעוד של חייל מכה אזרחים; הרמטכ"ל: "אירוע מעורר שאט נפש"

לכתבה המלאה

"האירועים תוחקרו וטופלו על ידי מפקד הגדוד"

דובר צה"ל מסר בתגובה: "ככלל, כל אירוע של הפרת הפקודות מתוחקר ומטופל בחומרה. המשמעת, הנורמות והיחסים בין החיילים למפקדים הם הבסיס לתפקוד המסגרת הצבאית. מדובר במספר בודד של אירועים אשר לא משקפים את ההתנהלות הכללית בגדוד. אירועים אלו תוחקרו וטופלו על ידי מפקד הגדוד".

"כמו כן, מפקד הגדוד יבצע בתקופה הקרובה שיחות חתך וחידוד נהלים בכלל הפלוגות. גורם צבא, מסר, המשטרה הצבאית מסייעת למפקדי צה"ל להשכין חוק, סדר ומשמעת במחנות, לרבות ביצוע חיפושים לאיתור סמים מסוכנים. מבצע החיפושים האחרון שבוצע בתיאום המפקדים בגדוד היה בחודש יוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully