וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן פיטוסי, הלוחם שנהרג בשוגג מאש חייל אחר, הובא למנוחות: "תמיד היית מיוחד ויוצא דופן"

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 20:30

בני משפחה וחברים ליוו את הצעיר בן ה-20, שנורה על ידי חברו ליחידה בדרכו האחרונה. "יש עכשיו כוכב חדש בשמיים", ספד לו אביו. הלוחם שירה ימסור עדות במצ"ח: "חש סכנה"

הלוויתו של נתן פיטוסי/יותם רונן

סמל-ראשון נתן פיטוסי, שנהרג אתמול בשוגג מאש חברו ליחידה, מובא הערב (שלישי) למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בנתניה. "תמיד היית מיוחד ויוצא דופן, כל החיים שלך היו תפילה", ספד לו אביו. "יש עכשיו כוכב חדש בשמיים. הלכת בלי להגיד שלום למשפחה ולחברים שלך. אתה לא מי שמת, אלא אני"

לפי גורמים המצויים בפרטי התחקיר המבצעי, הלוחם שירה בפיטוסי בן ה-20 טען כי נהג על פי הוראות פתיחה באש ו"חש בסכנת חיים". הערב הגיע הלוחם לחקירת מצ"ח למסור את עדותו. הלוחם, לפי אותם גורמים, סיפר כי "הוא ראה דמות בחושך וחש בסכנת חיים וביצע נוהל מעצר חשוד, תוך שהוא צועק 'עצור עצור', כולל ירי באוויר. הדמות רצה לעברו ולכן ירה בה. לדבריו, הדמות לא עצרה גם כשירה באוויר".

הלוחם שירה אמר למפקדיו כי חברו יצא מהעמדה להתפלל. "שמעתי רעש, ראיתי דמות חשודה, ביצעתי ירי", סיפר. לדברי המפקדים בשטח, הלוחם ביצע נוהל מעצר חשוד. כשנשאל מדוע ירה, השיב כי "הוא המשיך להתקרב".

הלוויתו של סמ"ר נתן פיטוסי שמת מירי חברו בטול כרם 16 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"יש עכשיו כוכב חדש בשמיים". הלווייתו של פיטוסי, הערב/מעריב, אבשלום ששוני

פיטוסי, פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו. הרמטכ"ל ביקר במהלך ההיום בנקודת האירוע במסגרת התחקיר שנערך בצה"ל, שיעסוק בעיקרו בדקות שקדמו לירי, נוהל הפתיחה באש, האימון למשימה ותדריך הבטיחות האחרון שהועבר ללוחמים בדגש על תפקוד במקרה של זיהוי חשוד.

נתן פיטוסי. דובר צה"ל
יצא להתפלל ונורה בשוגג. נתן פיטוסי/דובר צה"ל

בד בבד, הורי לוחמים טוענים כי כוחות מאותו הגדוד הגיעו בסוף השבוע שעבר לשטח, וכי במוצאי השבת קרה אירוע נוסף שכמעט נגמר באסון. זוג לוחמים נשלחו לתגבר סמוך לקו התפר; לוחמים אחרים חששו שמדובר בצמד מחבלים, ירו באוויר - ואז הצמד צעק "כוח צה"ל". האירוע הסתיים ללא נפגעים ולא דווח למפקד החטיבה.

תחילה דווח כי מדובר בפיגוע ירי שבוצע ככל הנראה מרכב חולף וכי כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר היורים - אולם לאחר מכן דובר צה"ל עדכן כי מדובר בירי של צה"ל. גורם צבאי בכיר מסר כי מדובר באירוע קשה. "לצערי הלוחם מת מפצעיו בבית החולים", אמר. "בהתחלה חשבו שירו מהצד הפלסטיני אך בהמשך שללנו את החשד לפיגוע".

צה"ל בתחקור ראשוני של האירוע בו נהרג לוחם צה״ל מירי כוחותינו. 16 באוגוסט 2022. דובר צה"ל
התחקיר לאחר הירי, היום/דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ מסר את תנחומיו על מותו של סמ"ר נתן פיטוסי. "ליבי עם משפחתו היקרה", כתב, "כולנו מחבקים אותם הבוקר. צה"ל מחויב לתחקר ולהפיק לקחים, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו. כך יהיה".

חזן בית הכנסת של הקהילה הצרפתית בו נהג להתפלל, רפאל ביטן נתיב, נפרד מפיטוסי. "הכרתי את נתן כילד וכנער שהתפלל אצלנו בקהילה, איזה קסם של בחור, כולו לב, פצצת אנרגיה של טוב, חברותיות ואינסוף קסם אישי", כתב. "הצמיחה המשובחת שלו היתה תמיד דבר יוצא מן הכלל, חרף התמודדויות הקהילה הצרפתית עם אתגרי העלייה, מצב הנוער וההשתלבות במרקם הישראלי, נתן הצליח לפלס לעצמו תמיד את הדרך, בחיוך צנוע וכובש ובהתמדה ורצון להצליח הוא השתלב במצויינות בחיי הקהילה התוססת והיה אהוב ונחמד בכל מקום בו היה".

  • עוד באותו נושא:
  • ירי
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully