וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בנאום חריף נגד תומכי טראמפ: "לא אעמוד מנגד ואראה אותם גונבים את הדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 2.9.2022 / 4:15

נשיא ארצות הברית נשא נאום "על נשמת האומה", שבו האשים את דונלד טראמפ בכך שהוא "מסמל קיצוניות המאיימת על יסודות הקיום שלנו". הוא תקף את תומכיו שלדבריו "מאיימים על יסוד הרפובליקה שלנו" בעזרת תיאוריות קונספירציה פרועות, ומשתמשים באלימות כנשק פוליטי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום על נשמת האומה, 2 בספטמבר 2022. רויטרס
"יותר מדי דברים שקורים במדינה שלנו אינם נורמליים". ג'ו ביידן בנאום "על נשמת האומה", 2 בספטמבר, 2022/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הלילה (חמישי) נאום חריף שבו תקף את אגף תומכי טראמפ במפלגה הרפובליקנית. "דונלד טראמפ ואנשי תנועת 'מחזירים את הגדולה לאמריקה' מייצגים קיצוניות שמאיימת על יסודות הרפובליקה שלנו", אמר ביידן בדברים שאותם השמיע מול היכל העצמאות בפילדלפיה. "לא אעמוד מנגד ואראה כיצד אנשים שפשוט לא מסוגלים לקבל את העובדה שהם הפסידו גונבים את הבחירות".

בנאום שאותו הגדיר "על נפשה של האומה", אמר ביידן כי על פי השקפתו "יותר מדי דברים שקורים במדינה שלנו אינם נורמליים". תומכי טראמפ, לדבריו, עוברים ממדינה למדינה כדי לחתור תחת הדמוקרטיה. "הם נחושים להחזיר את אמריקה לתקופה שבה אין לאנשים זכות לבחור, אין להם זכות לפרטיות, זכות לאמצעי מניעה, זכות להתחתן עם מי שהם רוצים. הם מאיימים על עצם נשמתה של האומה".

ג'ו ביידן עם רעייתו ג'יל בנאום על נשמת האומה בפילדלפיה, 2 בספטמבר 2022. רויטרס
"מבקש מהאומה להתאחד מאחורי". ג'ו עם הגברת הראשונה ג'יל ביידן אחרי הנאום/רויטרס

לדבריו, אפילו רפובליקנים מהאגף המתון והמעשי כינו את תומכי טראמפ "סכנה ברורה ומיידית לדמוקרטיה". הוא קרא לציבור לדחות את האידיאולוגיה הקיצונית של טראמפ ולבחור "להיות אומה של תקווה ולא של פחד וחושך", ולדחות את האלימות ככלי פוליטי. "ההיסטוריה מגלה לנו שנאמנות עיוורת למנהיג היא קטלנית לדמוקרטיה", הוסיף ביידן. הוא הזהיר: "במשך זמן רב ראינו את הדמוקרטיה כעובדה נתונה, אבל זה לא כך. צריך להגן עליה. אני מבקש מהאומה להתאחד מאחורי ההגנה על הדמוקרטיה, בלי קשר לאידיאולוגיה. אין מקום לאלימות פוליטית באמריקה, נקודה".

ביידן הזכיר את המתקפה על הקפיטול בינואר 2021, ואת העובדה שתומכי טראמפ הפנו את האלימות נגד שוטרים ואנשי FBI. לדבריו, אמריקה היא אומה שבה יש ריבוי דעות, אבל פעולות מסוג זה מובילות לכאוס. "אי אפשר לאהוב את המדינה רק כשמנצחים. אני לא אעמוד בצד ואראה כיצד תומכי תיאוריות קונספירציה פרועות גונבים את הדמוקרטיה. לא אראה איך לוקחים את החופש מהעם האמריקני. אגן על הדמוקרטיה בכל כוחי".

ביידן מנה את מה שהוא רואה כהישגי השלטון שלו, ואמר שמאז תחילת נשיאותו חולצה ארצות הברית ממשבר הקורונה ועברה התוכנית הכלכלית הגדולה ביותר מאז רוזוולט. לדבריו, ממשלו העביר את החוקים המתקדמים ביותר בתחום הנשק מאז ממשל קלינטון, ואת חוקי הבריאות המיטיבים ביותר מאז ממשל אובמה. הוא זכה לתשואות כשדיבר על חוקי איכות הסביבה שהעביר, שלדבריו הם המתקדמים ביותר אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully