וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזתה ליורשת של רוטשילד: אוקראינית חדרה לאחוזת טראמפ בפלורידה

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 11:05

אזרחית זרה, שטענה כי היא בת משפחתו של הנדבן היהודי, נחקרת בארה"ב לאחר שהצליחה להיכנס לאחוזה למאר א-לאגו, שמוקדם יותר החודש הייתה מוקד לחיפוש של ה-FBI, ובילתה עם הנשיא לשעבר ומשפחתו. נוכחותה מחזקת את החששות לגבי האבטחה הלקויה במהלך כהונת טראמפ

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

אזרחית זרה שנייה נחקרת על ידי הרשויות האמריקניות לאחר שהצליחה לחדור למאר א-לאגו, האחוזה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, שמוקדם יותר החודש הייתה מוקד לחיפוש של ה-FBI. נוכחותה במעון מחזקת את החששות לגבי האבטחה הלקויה במהלך כהונת טראמפ ואחריה.

על פי מאמר של קבוצת העיתונאים החוקרים Organized Crime & Corruption Reporting Project -(OCCRP, אישה אוקראינית שהתחזתה לצאצאית של שושלת הבנקאות השווייצית רוטשילד, נחקרת לאחר שחדרה למועדון החברים הפרטי באחוזה.

אינה יאשצ'ישין עם דונלד טראמם והסנאטור לינדזי גרהם במאר א-לאגו. טוויטר, אתר רשמי
"אנה דה רוטשילד" עם דונלד טראמפ והסנאטור גרהם לינדזי בפלורידה/אתר רשמי, טוויטר

OCCRP, בשיתוף עם "פיטסבורג גאזט", דיווחו כי יאשצ'ישין "מייצגת את הקלות שבה אדם עם זהות מזויפת ורקע מפוקפק" יכול לעקוף את הסדרי האבטחה במועדון של טראמפ. אינה יאשצ'ישין בת ה-33 שיקרה לגבי מוצאה, טענה כי שמה הוא אנה דה רוטשילד וכי היא יורשת ממשפחתו. היא בילתה עם טראמפ, הסנאטור לינדזי גרהם ואחרים בפעילויות שונות במאר א-לאגו.

יאשצ'ישין, בתו של נהג משאית מאילינוי שנולדה באוקראינה, אמרה כי היא יורשת ממשפחת רוטשילד בזמן שעבדה כנשיאת יונייטד הרטס אוף מרסי, ארגון צדקה שייסד בקנדה ב-2015 האוליגרך ואלרי טראסנקו. "מטה ה-FBI במיאמי והמשטרה הלאומית בקנדה פתחו בחקירות לגבי עסקיה", נכתב במאמר של OCCRP ו"פוסט גאזט". המשטרה הקנדית אישרה ל"גרדיאן" כי יחידת הפשעים החמורים פתחה בחקירה מוקדם יותר השנה.

עוד בוואלה!

ארה"ב: הנשיא לשעבר טראמפ תובע את הממשלה בגין החיפוש בביתו

לכתבה המלאה
חשבון האינסטגרם של אינה יאשצ'ישין. אינסטגרם, אתר רשמי
חשבון האינסטגרם של אינה יאשצ'ישין/אתר רשמי, אינסטגרם

על פי המאמר, אנה דה רוטשילד נכנסה לשערי מאר א-לאגו במכונית מרצדס כשעל פרק ידה שעון רולקס יוקרתי. היא התרברבה בקשריה לפרויקטים גדולים של נדל"ן. העשירים והמפורסמים שעמם בילתה באתר בפלורידה, כולל חברים ובני משפחה של הנשיא, לא היו מודעים לעובדה שבת ה-33 אינה כלל מי שהיא טוענת להיות.

קרן הצדקה שבה עבדה יאשצ'ישין סולקה מפלטפורמת עיבוד התשלומים סטרייפ, לאחר שהתגלה כי נעשה שימוש במספרים גנובים של כרטיסי אשראי מהונג קונג כדי להזרים תרומות לקרן. "לא מדובר רק בשם המשפחה. היא דיברה עם בעלי כרמים ובעלי אחוזות משפחתיות שגדלו במונקו", אמר ג'ון לפבר, בנקאי השקעות לשעבר.

יאשצ'ישין אמרה בעדויות כשהופיעה בבית משפט במסגרת סכסוך עם השותף לשעבר שלה טרסנקו, כי מעולם לא השתמשה בשם בדוי או הפרה חוקים. בריאיון עם "פוסט גאזט", היא אמרה שאינה מכירה "אנה דה רוטשילד", וטענה כי מדובר ב"אי הבנה". לדבריה, דרכונים או רשיונות נהיגה תחת השם "אנה דה רוטשילד" והתמונה שלה זויפו על ידי טרסנקו או משפחתו. "הכול זיוף. וכלום לא קרה", אמרה.

דונלד טראמפ והאחוזה בפלורידה. רויטרס, עיבוד תמונה
אחוזת מאר א-לאגו בפלורידה/עיבוד תמונה, רויטרס

הדרך של יאשצ'ישין למאר א-לאגו נמשכה שנים. בדרך היא החלה להיות מעורבת בקרן המפוקפקת, נסעה לאיים הקאריביים ושיתפה אנשי עסקים והשקעות עשירים ברעיונות עתידיים. בין אלה שעמם נפגשה לאורך הדרך היו יזם הנדל"ן פול ברטון ותומך טראמפ אלחנן "אלקי" אדמקר, מייסד חברת שירותים פיננסיים בניו יורק. ברטון אמר כי הציג אותה לשני מתווכי נדלן שהכירו אותה בשמה האמיתי. לדבריו, משפחתו שילמה על טיסות במטוסים פרטיים עבורה כמה פעמים לאתר יוקרה שפיתחו בבהאמאס. הוא גם הציע לה עבודה כמתווכת נכסי יוקרה.

יאשצ'ישין אמרה לברטון כי היא מעורבת בפרויקט של פרומולה 1 במיאמי, מלון יוקרה במיאמי ופרויקט מגורים במונטריאול. היא נהגה לבלות עם עשירים ומפורסמים, כולל הראפר ג'יי.זי. "חשבנו שלסבא שלה יש כסף כי היה אוליגרך", אמר ברטון.

אדמקר הזמין אותה להצטרף אליו לכנס במאר א-לאגו, אליה הגיעה ב-1 במאי במרצדס חדשה. לא ברור אם נפגשה באותו יום עם טראמפ, שעמד להשיק משחק גולף לטובת גיוס כספים לקראת בחירות אמצע הכהונה בנובמבר.

דרכון של אינה יאשצ'ישין. טוויטר, אתר רשמי
הדרכון של אינה יאשצ'ישין/אתר רשמי, טוויטר

למחרת באירוע שנערך מחוץ לאחוזה, היא הצטלמה עם הנשיא לשעבר כמה פעמים. בצילום אחד היא עומדת לצדו ולצד הסנאטור גרהם. אחד האורחים התבדח ואמר לה כי יגבה ממנה סכום גדול בעבור התמונות. "אנה, את רוטשילד - את יכולה להרשות לעצמך לשלם מיליון דולר על תמונה עם טראמפ", אמר אותו אדם, על פי המאמר. לאחר האירוע היא הסיעה כמה מהאורחים בחזרה לאחוזה, כולל אדמקר, תורמים של טראמפ וקימברלי גילפויל, חברתו של דונלד טראמפ ג'וניור.

ה-FBI חוקר כעת גם את קרן הצדקה שהובילה, יונייטד הארטס אוף מרסי. שלושה אנשים שגרים בדרום פלורידה אישרו ל-OCCRP כי רואיינו על ידי ה-FBI לגביה וכי שאלו על הקרן, שמנוהלת בקנדה על ידי טרסנקו. הקרן נוסדה ב-2010 בקנדה וב-2015 במיאמי. בדף הפייסבוק נכתב כי היא עוזרת "לשחרר ילדים מעוני" באפריקה, ארצות הברית, קנדה, האיטי והרפובליקה הדומיניקנית. הקרן הצליחה לגייס יותר מ-200 אלף דולר, על פי מסמכים פנימיים.

עם זאת, רואת החשבון של הקרן, טטיאנה ורזילינה, העידה בדצמבר 2021 כי הקרן היא הונאה שמזרימה כספים לפשע מאורגן. לדבריה, היא קיבלה איומים לאחר שסייעה לפתוח לקרן חשבון בסטרייפ. "הודעות קוליות ממספרים לא מזוהים של אנשים עם מבטאים זרים איימו עלי שאם לא אשיב את הכסף, משפחתי ואני נמות", היא אמרה כי גם משפחה ברוסיה קיבלה איומים. ורזילינה שבה לאחר מכן לגור ברוסיה.

יאשצ'ישין פיתחה מערכת יחסים קרובה עם טרסנקו בן ה-44, איש עסקים ממוסקבה שנעצר לאחר שנשא אלה משטרתית בתחנת רכבת תחתית בעיר ב-1998, ועובד בפלורידה כיום. בשנים האחרונות, היחסים ביניהם הידרדרו והם מעורבים כעת בסכסוך משפטי. לדבריה, הם היו בני זוג, אך הוא מכחיש.

לדברי טרסנקו, הוא שכר את יאשצ'ישין ב-2014 לעבוד כמטפלת בבנותיו. היא הכחישה זאת וטענה כי אילץ אותה להיפגש עם גברים ולסחוט מהם כסף כדי לממן את אורח החיים הראוותני של השניים. "הייתי יוצאת לדייטים ומתחברת עם אנשים, ואז ואלרי היה לוקח לי את הטלפון ויוצר קשר עם הבחורים ומבקש כסף", היא סיפרה. טרסנקו אמר כי נפגש עם סוכני FBI ושוחח איתם על נסיעות של יאשצ'ישין למאר א-לאגו. בפברואר 2022, היא התפטרה מהקרן ומכמה חברות בפלורידה.

לפני שלוש שנים, אזרחית סינית ניגשה לסוכן השירות החשאי מחוץ למאר א-לאגו וטענה כי היא חברה במועדון שרוצה להשתמש בבריכה. לאחר שעברה את הבידוק יוג'ינג ז'אנג אמרה לפקידת הקבלה כי הגיעה להשתתף באירוע של האגודה האמריקנית הסינית של האו"ם.

אירוע כזה לא התרחש כלל, והסוכנים גילו שהאישה נושאת שני דרכונים סיניים, 8,000 דולר במזומן, ארבעה טלפונים סלולריים, מחשב נייד וכונן נישא שהכיל נוזקה. היא גם טענה שאינה מדברת אנגלית היטב עד שהסוכנים גילו שז'אנג מדברת וקוראת אנגלית בצורה שוטפת. ז'אנג קיבלה עונש של שמונה חודשים בכלא וגורשה לסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully