וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הנשיא לשעבר טראמפ תובע את הממשלה בגין החיפוש בביתו

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 14:28

בתביעה נטען כי "בית המשפט צריך למנות מפקח מיוחד - בדרך כלל עורך דין או שופט בגמלאות - משום שה-FBI אולי החרים במהלך הפשיטה מסמכים מסווגים, שלמשרד המשפטים אין סמכות לקבוע לבדו אם אפשר להשתמש בהם במסגרת חקירתו"

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ תבע את ממשלת ארצות הברית לגבי החיפוש באחוזתו בפלורידה, בניסיון למנוע מסוכני ה-FBI לבחון מסמכים מסוימים בלי פיקוח של צד שלישי.

על פי מקורות, בתביעה נטען כי "בית המשפט צריך למנות מפקח מיוחד - בדרך כלל עורך דין או שופט בגמלאות - משום שה-FBI אולי החרים במהלך הפשיטה מסמכים מסווגים שלמשרד המשפטים אין סמכות לקבוע לבדו אם אפשר להשתמש בהם במסגרת חקירתו".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מגיע למגדלי טראמפ בניו יורק, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
דונלד טראמפ בערב הפשיטה/רויטרס

התביעה, שהוגשה בבית משפט מחוזי בפלורידה, "דורשת שהממשלה תחזיר כל פריט שהחרימה שלא נכלל תחת צו החיפוש". בתביעה מכונה החיפוש "צעד מזעזע באגרסיביות שלו" ונטען כי "אכיפת החוק היא המגן של האמריקנים. אי אפשר להשתמש בה כנשק למטרות פוליטיות".

"הפריצה למאר א-לאגו, החיפוש וההחרמה של מסמכים ופריטים אחרים היתה לא חוקית ולא חוקתית", כתב טראמפ בהצהרה שפורסמה לפני הגשת התלונה. "אנחנו נוקטים בכל הפעולות האפשריות כדי לקבל את המסמכים בחזרה, בזמן שהיינו נותנים להם אותם בלי ההכרח בפשיטה נלוזה על ביתי. אני מוכן לתת אותם לארכיון הלאומי עד שייווסד המוזיאון והספרייה הנשיאותית על שם דונלד טראמפ".

עוד בוואלה!

טראמפ חשוד בהפרת חוק הריגול: 11 מסמכים "סודיים ביותר" נמצאו בפשיטה באחוזתו

לכתבה המלאה
בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה (שלישי) כי בפשיטה על אחוזתו בפלורידה של טראמפ נמצאו יותר מ-300 מסמכים מסווגים. עם זאת, במשרד המשפטים הבהירו כי אינם בטוחים שהצליחו להשיב את כל המידע.

דובר של משרד המשפטים האמריקני אנתוני קולי אמר בתגובה לתלונה של טראמפ כי "צו החיפוש ב-8 באוגוסט במאר א-לאגו אושר על ידי בית משפט פדרלי שמצא עילה סבירה. המשרד מודע לתביעה וארצות הברית תגיש את תגובתה בבית משפט".

התביעה של טראמפ באה בזמן ששופט פדרלי באותו בית משפט שוקל את הבקשה של ארגוני תקשורת בארצות הברית לחשוף את צו החיפוש של ה-FBI ואת התצהיר שביסס את הצורך בצו. התצהיר מציין כי הרשויות חוקרות הפרות מסוימות של החוק שקשורות לריגול ולשיבוש הצדק. משרד המשפטים צפוי להגיש ביום חמישי הצעות כיצד לצנזר את הצו לפני פרסומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully