וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ התרברב: יש לי מידע על חיי המין של מקרון

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 10:44

ברשימת המסמכים שה-FBI החרים מאחוזתו של הנשיא לשעבר בפלורידה, מסמך 1a נרשם כ-" info re: President of France". על פי טראמפ, מדובר במידע על "דרכיו השובבות" של נשיא צרפת, ש"לא הרבה אנשים יודעים עליהן". תוכן המסמך לא נחשף

נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגשים לפני פסגת G7/צילום: רויטרס

ברשימת המסמכים שה-FBI החרים מאחוזתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, מסמך 1a נרשם כ-" info re: President of France". על פי דיווח של "רולינג סטון", טראמפ התפאר בפני כמה מעמיתיו הקרובים ביותר - במהלך ואחרי כהונתו בבית הלבן - כי הוא יודע פרטים מסווגים על חיי האהבה של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כך על פי שני מקורות המעורים בנושא.

הנשיא לשעבר אף טען כי חלק מהמידע הגיע אליו בתדרוכים שקיבל או מידע שנחשף אליו, אמרו המקורות. לא ברור אם המסמכים שקשורים למקרון שאותם החרים ה-FBI במהלך הפשיטה על מאר א-לאגו קשורים לחייו הפרטיים. בנוסף, לא ברור אם המידע על מקרון הופיע במסמכים של המודיעין האמריקני או נחשב מסווג.

פסגת G-7 בביאריץ, צרפת 25 באוגוסט 2019. רויטרס
שני המנהיגים מיודדים ב-2019/רויטרס

עם זאת, החשיפה עצמה עוררה פאניקה, על פי המקורות. האמירות של טראמפ כי יש לו מידע על "דרכיו השובבות" ש"לא הרבה אנשים יודעים עליהן", החריפו את החששות באירופה. גורמים רשמיים אמריקנים וצרפתים ניסו להבין למה התכוון טראמפ ומה הוא בדיוק יודע על ממשלת צרפת ועל נשיאה, ואם המידע רגיש, אמרו המקורות. החשש הוא כי חשיפת המידע תהווה הפרה של הביטחון הלאומי.

בשיחות עם עמיתיו, טראמפ לא הסביר כיצד מרגלים אמריקנים השיגו את המידע המדובר על מקרון שלטענתו ראה במו עיניו. הממשלה הצרפתית מסרה כי "איננו מגיבים על תהליכים משפטיים במדינה זרה - במקרה הזה ארצות הברית", אמר גורם בארמון האליזה.

לטראמפ ולמקרון היתה מערכת יחסים הפכפכה במהלך כהונת הנשיא האמריקני. בתחילה השניים התיידדו - טראמפ אחז בידו של מקרון, חיבק אותו ואף ניקה את הג'קט שלו - אך עם הזמן, המנהיגים התעמתו בסוגיות כמו מדיניות נאט"ו ומדיניות הבדלנות שבה דגל טראמפ, בין השאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא צרפת, עמנואל מקרון במהלך טקס לזכר קורבנות נופלי צבא ארה"ב בנורמנדי, צרפת 
 6 ביוני 2019. רויטרס
מחייכים ומתחבקים. דונלד טראמפ ועמנואל מקרון ב-2019/רויטרס

חשיפות לגבי ציתות אמריקני לקנצלרית גרמניה לשעבר, אנגלה מרקל, הובילו לכך שממשל אובמה הגביל משמעותית את ליקוט הידע המודיעיני על מנהיגים של מדינות בעלות ברית. הממשל אסר על ציתות ל"חברים קרובים ובעלי ברית" ללא "סיבה משכנעת לאיום על הביטחון הלאומי". ממשל טראמפ הודיע ב-2017 כי ימשיך לפעול על פי ההנחיות של ממשל אובמה. עם זאת, מידע כזה יכול להגיע גם בטעות לידי המודיעין.

"ההנחיה של ממשל אובמה מגבילה משמעותית את ההיקף של ליקוט מכוון של מידע על ראשי מדינות מסוימים, אל יש תרחישים אפשריים שבהם תובנות על מנהיגים אלה מגיעים באופן עקיף למודיעין במסגרת ליקוט מידע על אויבים, אנושיים או דיגיטליים", אמר גורם רשמי לשעבר בבית הלבן בממשל טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully