וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בואו נחליט שהשנה נפרדים מהמושג חרם": הנשיא הרצוג בטור מיוחד

יצחק הרצוג

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 7:34

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, הנשיא בירך את ילדי ישראל ואיחל להם הצלחה. "זוהי הזדמנות להתחיל מחדש", אמר. עוד קרא לתלמידים לקבל השונה ולהשיט יד תומכת כלפי אלו שמתקשים יותר: "יש לגלות סובלנות גם אם זה קצת מורכב לפעמים - ולעשות הכול כדי להיות חבררים טובים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג. 1 בספטמבר 2022. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"נפתחות בפניכם הזדמנויות חדשות". הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

תלמידות ותלמידים יקרים, בכל פעם בה מתחילה שנת לימודים חדשה, נפתחות בפני כל אחד ואחת מכם הזדמנויות חדשות. בראש ובראשונה, הזדמנות לרכוש השכלה וידע, לשפר את ההישגים הלימודיים האישיים, לחזק את היכולות בתחומים שבהם התקשיתם עד כה, להתוודע לעולמות תוכן חדשים, להכיר מורות ומורים נוספים שבעזרתם תוכלו יחד לפתוח דף חדש, היכן שנדרש.

אבל לצד אלה, פתיחתה של שנת הלימודים היא גם הזדמנות להתחיל מחדש בכל מה שנוגע ליחס לתלמידות ולתלמידים שסביבכם. זוהי השעה שלכם לגלות רגישות כלפי אלו שמתקשים יותר, להכיל את השונות והשונים מאתנו ולהושיט להם יד תומכת, לגלות סובלנות, גם אם זה קצת מורכב לפעמים - ולעשות הכול כדי להיות חברות וחברים טובים יותר, על כל המשתמע מכך.

נשיא המדינה יצחק הרצוג כשהיה בכיתה א'. 1 בספטמבר 2022. ללא, אתר רשמי
"נפרדים מהמושג חרם". הרצוג כשהיה בכיתה א'/אתר רשמי, ללא

יש לי בקשה אישית לכל אחת ואחד מכם: בואו נחליט כולנו יחד, כי בשנת הלימודים תשפ"ג אנחנו נפרדים אחת ולתמיד מהמושג הקשה והמיותר - "חרם". את ההתעלמות והנידוי, שפוגעים כל-כך בנפש ומלווים למשך שנים ארוכות את כל מי שחווה אותם, נחליף בהתנהלות מכבדת, בוגרת ואחראית. ואם, חלילה, הייתם עדים לאירוע שבו מותקף תלמיד אחר, פיסית או מילולית, או מנודה בידי תלמידים אחרים - אל תעמדו מנגד. הביעו עמדה, התייצבו לצדו של הילד המותקף וסייעו לו ככל שנדרש.

הכנות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, בית ספר יסודי איתמר, ראשון לציון, 31 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"הזדמנות להתחיל מחדש". בית ספר יסודי ברשל"צ/ראובן קסטרו

זכרו תמיד כי היכולת להפוך את בית הספר למקום נעים ומחבר יותר תלויה, במידה רבה, בכל אחת ואחד מכם. ומי מאתנו לא רוצה להגיע כל בוקר למקום שכיף להיות חלק ממנו?

תודה מעומק הלב לכן ולכם - עובדות ועובדי ההוראה, מגני הילדים ועד לבתי הספר התיכוניים, על שנה נוספת שבה אתם בוחרים להיות חלק משליחות חשובה ומשפיעה כל-כך, לא רק למען ילדותינו וילדינו - אלא בעיקר למען יצירת עתיד מבטיח יותר למדינה ולחברה.

תלמידות ותלמידים - שנת לימודים מוצלחת לכולכם, שנה של חברות, אחריות והישגים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully