וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיטה על אחוזת טראמפ: חשד שהמסמכים "הוסתרו בניסיון לשבש" את החקירה

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 9:17

הסתרת המסמכים המכוונת קרתה בעוד נציגיו של טראמפ טענו כי כל החומרים המסווגים מאחוזתו הפרטית שבפלורידה הוחזרו לגורמי הממשל. המידע משרטט תמונה ברורה יותר על מאמצי החקירה, שמטרתה לברר אם טראמפ הפר בהתנהלותו את החקיקה הפדרלית בנושא

פשיטת סוכני ה-FBI על בית הנופש של טראמפ. באדיבות רויטרס/רויטרס

מסמכי ממשל שאותרו באחוזתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ "ככל הנראה הוסתרו והועברו" ממר א-לאגו, כחלק מהניסיון "לשבש" את חקירת משרד המשפטים וה-FBI בנושא - כך הודיע היום (רביעי) משרד המשפטים האמריקני.

לפי הצהרה שהגיש המשרד לבית המשפט, הסתרת המסמכים המכוונת קרתה בעוד נציגיו של טראמפ טענו כי שכל החומרים המסווגים מאחוזתו הפרטית שבפלורידה הוחזרו לגורמי הממשל.

מסמכי ממשל מסווגים שנמצאו באחוזתו הפרטית של דונלד טראמפ בפלורידה, 30 באוגוסט 2022. רויטרס
מסמכים מסווגים שאותרו בחיפוש באחוזת טראמפ/רויטרס

משרד המשפטים האמריקני פרסם את המידע לאחר שטראמפ ביקש לערוך בדיקה עצמאית של חומרים שנתפסו במעונו. הוא משרטט תמונה ברורה יותר על מאמצי החקירה, שמטרתה לברר אם טראמפ הפר בהתנהלותו את החקיקה הפדרלית הנוגעת לשימור מסמכים רשמיים.

ההצהרה הכתובה שמסר משרד המשפטים לבית המשפט כוללת 36 עמודים עם כמה גילויים חדשים על הפרשה: החיפוש באחוזתו הפרטית של טראמפ העלה שלושה מסמכים מסווגים שאותרו במשרד הפרטי של הנשיא לשעבר בביתו. כמו כן נמצאו יותר ממאה מסמכים ב-13 ארגזים או מכולות עם סימוני סיווג, חלקם אף ברמות הגבוהות ביותר.

עוד בוואלה!

ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר טראמפ בפלורידה

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ עוזב את מגדלי טראמפ בניו יורק יומיים לאחר הפשיטה על אחוזתו בפלורידה, 10 באוגוסט 2022. רויטרס
טראמפ בניו יורק, יומיים לאחר הפשיטה על אחוזתו. 10 באוגוסט/רויטרס

הפרשה החלה לאחר שבפברואר 2022 דווח כי הארכיון הלאומי למסמכי הממשל בארצות הברית ביקש ממשרד המשפטים האמריקני לפתוח בחקירה כדי לברר אם טראמפ הפר בהתנהלותו את החקיקה הפדרלית הנוגעת לשימור מסמכים רשמיים.

באוגוסט 2022 ביצע ה-FBI פשיטה על אחוזתו הפרטית בפלורידה כחלק מחקירה של משרד המשפטים, ונמצאו בה מסמכים המסווגים בסיווג "סודי ביותר". על פי צו החיפוש, טראמפ נחשד כי הפר את חוק הריגול במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully