וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חודשי עבודות שירות בלבד למדריך שפגע מינית בחניך על הרצף האוטיסטי

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 12:04

המדריך תקף את החניך במשך חודשים מתחת לאפם של מנהלי מעון "השלושה". רק חודש אחרי שהתפטר, החניך הצליח לשתף בזוועות שעבר. המדריך חתם על הסדר טיעון, ולא ירצה מאסר בפועל. עובד לשעבר: האירוע - אחד משורת כשלים במעון. במעון טוענים: לא נפל רבב בהתנהלותנו

מעון השלושה 29.08.22. יוליאן לוינסון, אתר רשמי
"מגלים אפס סובלנות אל מול גילויי אלימות". מעון השלושה/אתר רשמי, יוליאן לוינסון

מדריך פגע מינית בחניך במעון למטופלים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה של מעון "השלושה". במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם פרקליטות מחוז תל אביב, המדריך הפוגע יודה במיוחס לו, ובתמורה ירצה רק חמישה חודשי עבודות שירות במקום מאסר בפועל.

על פי כתב האישום, המדריך תקף את א' החניך בכמה אירועים במשך חודשים ארוכים. כך לדוגמה, הנאשם רכש למטופל הלבשה תחתונה וביקש ממנו ללבוש אותם מולו. בערב אחר, המדריך וא' שהו בחדרו של האחרון, המדריך התפשט, הושיב את החניך על ברכיו וליטף את גופו.

במקרה נוסף, המדריך הגיע למיטתו של החניך, הרים את שמלתו, ליטף את גופו ושפשף את איבר מינו. השניים אף הגיעו למלונית בתל אביב, שם המדריך ביקש מא' ללבוש בגדי נשים ולהתפשט. במהלך הלילה המדריך ביצע מעשי סדום בחניך חסר הישע.

פרקליטות מחוז תל אביב, פרקליטות מחוז מרכז, משרד המשפטים, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"לעמדת המתלונן היה משקל רב בקבלת ההחלטה". פרקליטות מחוז תל אביב/ראובן קסטרו

הפרשה נודעה למעון רק חודש אחרי שהמדריך התפטר - רק אז המטופל שהותקף הצליח לספר על מה שעבר. לפני שהתפטר, המדריך נהג ללון במעון גם מחוץ לשעות עבודתו ולמעשה קיבע שם את מגוריו, שלא לפי ההנחיות.

איש יחסי הציבור והפעיל החברתי יוליאן לוינסון, שעד לפני כשנה וחצי עבד במקום כמדריך לאורך כשלוש שנים, סיפר שהתריע בפני הנהלת המעון ואף בפני מערכת הרווחה ושר הרווחה על כשלים שונים במערכת. "המקרה המזעזע מצער אותי עד מאוד", אמר. "מנגד, אני לא מופתע. אין שום פיקוח מצד ההנהלה וגם לא מצד הפיקוח".

הוא פירט שהתלונן בין היתר על כך שלא נערכות ביקורות פתע במקום, אך לא קיבל תשובות. "גם ההנהלה לא בודקת את הדירות ולא מפקחת עליהן", ציין. "בכל שלוש השנים בהן עבדתי במקום לא ראיתי את המנהל מגיע לביקור שגרתי באחת מן הדירות".

המעון: "בטיחות דיירינו חשובה לנו מכל"

מעון השלושה טען שאיש לא ידע על המתרחש וכי הוא שיתף פעולה עם הרשויות מיד עם היוודע המקרה. "לאורך השנים, מעון השלושה טיפל ומטפל במקצועיות וברגישות בעשרות אנשים עם מוגבלויות, זאת על פי חוק ובהתאם לנהלי משרד הרווחה", נמסר. "קבלת המדריך לעבודה במעון נעשה על פי כל הנהלים וכך היה גם בתקופת מגיפת הקורונה, כשמתוך הקפדה על נהלי בידוד וכתוצאה מהיעדר תחבורה ציבורית סדירה נאלץ המדריך ללון במעון גם כשלא היה במשמרת. בנוסף, במקרים בודדים, נענתה הנהלת המעון לבקשת המדריך והתירה לו ללון במקום מתוך התחשבות בו. יש לציין כי מעשיו החמורים של המדריך לא היו ידועים לאיש במעון".

לפי המעון, מצלמות מותקנות רק באזורים הציבוריים ולא בחדרים כדי לשמור על פרטיותם של הדיירים, בהתאם לחוק. "מיד עם קבלת המידע על הפגיעה בדייר, הנהלת המעון שיתפה פעולה באופן מלא עם כל הגורמים, כשבשום שלב לא נפל רבב בהנהלות של הנהלת המעון שלא נחשדה בדבר. בטיחות דיירינו חשובה לנו מכל, ואנו מגלים אפס סובלנות אל מול גילוי אלימות או פגיעה בדיירים. בעקבות האירוע החמור גובשו נהלים חדשים שיביטחו ככל הניתן שמקרים חריגים שכאלו לא יישנו".

הפרקליטות מסרה כי "הסדר הטיעון נערך בשים לב למכלול הראיות בתיק. בהתאם לקבוע בחוק, בטרם הוחלט לחתום על הסדר הטיעון, נדרשת הפרקליטות להביא במכלול שיקוליה את עמדת המתלונן, וטובתו. בשל האמור הציגה הפרקליטות למתלונן ולבא כוחו את מתווה ההסדר, נימוקיו ואת עיקרי השיקולים העומדים מאחורי גיבושו. גם במקרה המדובר לעמדת המתלונן היה משקל רב במסגרת קבלת ההחלטה הסופית. בשל אופי העבירות לא נוכל להתייחס לשיקולים בתיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully