וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ביקשה להצטרף לעתירה נגד שביתת המורים; בית הדין סירב

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 22:20

בעוד המגעים נמשכים בין האוצר והסתדרות המורים, הפרקליטות הגישה בקשה לצווי מניעה נגד שביתת המורים ב-1 בספטמבר. בית הדין לעבודה דחה את הבקשה ואמר כי על המדינה להגיש עתירה חדשה, ולא להסתמך על עתירת התאחדות התעשיינים. בהסתדרות ובמשרד החינוך מחו על בקשת המדינה

בווידאו: יפה בן דויד מגיעה למשרד האוצר לחידוש המו"מ/צילוטם: רוני כנפו

המו"מ בין משרד האוצר להסתדרות המורים התחדש הבוקר (שלישי), זאת בניסיון לגשר על הפערים שנותרו בין הצדדים, שהעיקריים שבהם נוגעים לשכר המורים הוותיקים והחופשות. בתוך כך, ביקשה הפרקליטות להגיש בקשה לצווי מניעה נגד שביתת המורים, כשהיא למעשה מגיבה לעתירה נגד ההסתדרות שהגישה התאחדות התעשיינים. בית הדין לעבודה דחה את הבקשה ואמר כי אם המדינה חפצה להגיש בקשה לצווי מניעה, עליה לעשות זאת בעתירה שתגיש בעצמה. באוצר מסרו כי יבחנו האם להגיש בקשה חדשה.

בבקשתה להוצאת צווי מניעה לשביתה, הסבירה המדינה כי ישראל נמצאת בתקופת בחירות ולכן הממשלה מוגבלת בפעולתה מול הסכמי השכר וההוצאה התקציבית הכרוכה בכך. בתגובה לצעדה זה מסרו בהסתדרות כי "התזמון של הבקשה, בשעה שהצדדים מדווחים על התקדמות במשא ומתן, מעלה את החשד שכוונת התאחדות התעשיינים לחבל בהסכמות או לכפות על הסתדרות המורים את עמדת משרד האוצר". בהסתדרות דרשו לדחות על הסף של הבקשה של המדינה.

גם במשרד החינוך התנגדו לצעדה זה של הפקליטות. "הבקשה להוצאת צווי מניעה אינה על דעת משרד החינוך, והמשרד אינו חלק מהבקשה", נמסר. "לאחר שייושבו מרבית המחלוקות והצדדים הגיעו להסכמות רחבות, משרד החינוך ימשיך לעשות את כל המאמצים למצות את המשא ומתן. איומים משפטיים לא יסייעו בפתרון משבר החינוך".

לאחר קבלת עמדת הפרקליטות, מסר נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר כי "אנו שמחים שממשלת ישראל תמכה בעתירתנו ושמה סוף לסחטנות של הסתדרות המורים, שמונעת את הרפורמות הנדרשות במערכת החינוך". עוד אמר כי "המדינה הציבה בפני ההסתדרות שורה של הצעות ריאליות ונכונות וזו בחרה לדחות את כולן על הסף ולהמשיך להתנגד לכל מהלך לשיפור אמיתי במערכת. התנהלות זו מעידה שוב כי טובת מערכת החינוך ותלמידי ישראל אינה לנגד עיניהם".

יפה בן דויד בכניסה למשרד האוצר להמשך המו"מ 30 באוגוסט 2022. יונתן זינגר, פלאש 90
בן דויד בכניסה למו"מ, היום/פלאש 90, יונתן זינגר

עם כניסתה לפגישה במשרד האוצר היום אמרה יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי "כרגע אנחנו לא אנשי בשורות". לדבריה, "הדיונים עכשיו יותר עניינים ומקצועיים, אבל נקווה שאני לא רוצה להשלות אף אחד. אנחנו רוצים לסיים, אבל אנחנו רוצים להביא את ההסכם הכי טוב עבור כלל ציבור עובדי ההוראה".

גורמים באוצר אמרו אתמול כי חלה "התקדמות משמעותית" בשיחות. ואולם, גם הדיון האחרון אמש לא הוביל לפריצת דרך. גם סוגיית החופשים נותרה במחלוקת.

במקביל למו"מ עם ההסתדרות, נמשכים האיומים גם מצד יו"ר ארגון המורים רן ארז, שמזהיר כי אם לא ייחתם עם הארגון הסכם קיבוצי, גם התיכונים יצטרפו לשביתה. אתמול תקף בחריפות את הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן, וטען כי הוא ופקידי האוצר גוררים רגליים בנוגע להסכם עם המורים.

"ארגון המורים דוחה בשאט נפש את התנהלות פקידי האוצר שעושים צחוק מתלמידי ישראל וממערכת החינוך כולה, ורואים את שרת החינוך כגורם 'ממליץ' לכל היותר ואת ארגון המורים כחותמת גומי", כתב. בתגובה, משרד האוצר מסר: "צר לנו שיושב ראש ארגון המורים בוחר להשתלח באופן אישי ושקרי בעובדי ציבור. אנחנו מזמינים שוב את רן ארז לדון בטיוטות שכבר הועברו אליו".

עוד בוואלה!

טיפול בלקויות למידה ופתרון ל"כאוס החברתי": להורים יש חלום על שנת לימודים אחרת

לכתבה המלאה
מסע"ת | שר האוצר, אביגדור ליברמן. משרד האוצר, ירושלים  17 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
באוצר אמרו שחלה "התקדמות משמעותית" בשיחות. ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

מלבד הפער סביב תוספת השכר למורים הוותיקים, שם חלה התקדמות במגעים, נותרה מחלוקת גם בנושא החופשות. משרד האוצר מציע הזזת שלושה ימי איסרו חג, ל"ג בעומר וסוכות לימי שישי, קיצור החופשה שלפני פסח ותוספת ימים למסגרות הקיץ. הסתדרות המורים מסכימה לשינויים בחמישה ימים בלבד והתנגדה להעברת החופשות לימי שישי עוקבים.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה הבוקר בריאיון באולפן וואלה כי השכר שביקש האוצר להעניק למורים צעירים - עלייה מ-6,900 שקלים ל-9,000 שקלים - הוא "הצעה יפה", ונראה כי הסכום הסופי יהיה דומה.

יפה בן דויד בכניסה למשרד האוצר להמשך המו"מ 30 באוגוסט 2022. יונתן זינגר, פלאש 90
בן דויד בכניסה למו"מ, היום/פלאש 90, יונתן זינגר

במקביל למו"מ אתמול, פנה יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג' לראש הממשלה יאיר לפיד ולשרי החינוך והאוצר בקריאה לעשות מאמצים למנוע "שביתה מזיקה והרסנית וכרסום נוסף באמון ההורים במערכת. אין מקום לייצר פערים נוספים בחינוך, בנוסף לפערים שהצטברו בתקופת הקורונה".

חג'ג' ביקש גם להקים ועדה מקצועית בהשתתפות אנשי חינוך, נציגי השלטון האזורי והמקומי ומשרד החינוך כדי לגבש רפורמה מקיפה בתחום החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully