וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה לישראל: התקיפות שלכם נגד מטרות איראניות הן הדבר היחיד שעובד בסוריה

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 19:18

השליח הבריטי לסוריה קיים דיונים עם אנשי משרד החוץ ומערכת הביטחון בביקורו בירושלים לפני כמה שבועות. לדבריו, לפי בכירים שמעורים בתוכן הפגישות, התקיפות הישראליות נגד מטרות איראניות הן "בערך הדבר היחיד שעובד בסוריה"

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה במערב המדינה/מתוך טוויטר

השליח המיוחד של ממשלת בריטניה לסוריה אמר בדיונים עם אנשי משרד החוץ ומערכת הביטחון כי התקיפות הישראליות נגד מטרות איראניות הן "בערך הדבר היחיד שעובד בסוריה" - כך אמרו בכירים במשרד החוץ שמעורים בתוכן הפגישות שהתקיימו במהלך ביקורו בירושלים לפני כמה שבועות.

למה זה חשוב

•בשנים האחרונות תקף חיל האוויר מאות פעמים יעדים איראניים בסוריה או מטרות במדינה שקשורות לחיזבאללה במה שמכונה "המערכה שבין המלחמות" (מב"מ).

•ישראל טוענת כי מטרת התקיפות היא למנוע התבססות איראנית בסוריה והעברת נשק איראני מתוחכם לחיזבאללה בלבנון דרך אדמת סוריה.

•דבריו של השליח הבריטי היו איתות לישראל כי מעצמות המערב לא רק שאינן מתנגדות לתקיפות הישראליות נגד יעדים איראנים בסוריה, אלא מעוניינות שאלה יימשכו.
מאחורי הקלעים:

•בהתייעצויות סגורות שקיים השליח הבריטי ג'ונתן הרגרייבס בירושלים הוא שיבח את התקיפות הישראליות בסוריה במסגרת המ"במ ואמר שבריטניה ושאר מעצמות המערב נסמכות על התוצאות של התקיפות הללו, אמרו בכירים במשרד החוץ.

•הרגרייבס אמר כי בגלל שהמאמצים לקדם תהליך מדיני בסוריה הגיעו למבוי סתום, הנוכחות האיראנית בסוריה עשויה להפוך למוקד של הפעלתנות המדינית של מעצמות המערב.

•דיפלומט בריטי שהשתתף בפגישות אמר לוואלה! כי אינו זוכר שהשליח הבריטי שיבח את התקיפות הישראליות בסוריה.

תקיפה בסוריה, 25 באוגוסט 2022. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
עשן מיתמר מאזור מסיאף אחרי תקיפה שיוחסה לישראל, בשבוע שעבר/אתר רשמי, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

תמונת המצב

•במהלך הפגישה השליח הבריטי הדגיש כי מדינות המערב הבינו כי לחץ חיצוני לא יוביל להחלפת משטר אסד בסוריה. הוא הוסיף כי במקום להמשיך ולקרוא לדחת אסד מדינות המערב מתכוונות להתמקד בנסיונות לשנות את התנהלות המשטר הסורי.

•בכירים במשרד החוץ ציינו כי הרגרייבס אמר שאחת הסיבות לכך שהתהליך המדיני בסוריה נמשך בגיבוי בינלאומי היא כדי לתת לאופוזיציה הסורית פורום בו היא יכולה לפעול. עם זאת, הוא הטיל ספק במידת היעילות של התהליך המדיני שמוביל האו"ם בסוריה.

•השליח הבריטי אמר כי ממשלתו מנסה לשכנע מדינות ערביות לא לנרמל יחסים עם משטר אסד. הוא ציין כי ירדן כבר "נכוותה" מהנסיון הזה שהוביל למתיחות בינה לבין ממשל ביידן ובסופו של דבר לא הניב פירות כלל.

•בכירים במשרד החוץ אמרו שהרגרייבס ציין כי הברחות סמים מסוריה - במיוחד סם קפטגון - הפכו לאיום הביטחוני המשמעותי ביותר על ירדן והציע שיתוף פעולה בין בריטניה לבין ישראל כדי לסכל את הברחות הסמים האלה שלמעשה מממנות את משטר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully