וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה בחמאת ובטרטוס שבמערב המדינה

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 23:06

הטלוויזיה הממלכתית של המדינה דיווחה כי שני בני אדם נפצעו בתקיפות. גורם צבאי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית, אמר כי מערכות ההגונה האווירית יירטו את רוב הטילים ששוגרו מכיוון הים לעבר הערים חמאת וטרטוס. עוד דווח כי התקיפות גרמו לנזק ושריפות

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה במערב המדינה/מתוך טוויטר

סוריה אמרה הערב (חמישי) כי שני בני אדם נפצעו בתקיפות של ישראל במערב המדינה. גורם צבאי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית, אמר כי מערכות ההגונה האווירית יירטו את רוב הטילים ששוגרו מכיוון הים לעבר הערים חמאת וטרטוס. עוד דווח כי התקיפות גרמו לנזק ולפריצת שריפות בחלק מהמטרות שהותקפו.

לפי דיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם, התקיפה בחמאת כוונה נגד המרכז למחקרים מדעיים שבאזור מסיאף. המרכז היה אחראי, בין היתר, על יצור נשק בלתי-קונבנציונלי עבור משטר אסד. הארגון הסורי לזכויות אדם, שבסיסו בבריטניה, דיווח כי הותקפו גם מערכות הגנה אווירית בחמאת וכי הפיצוצים באזור נשמעו זמן רב אחרי התקיפה.

תקיפה בסוריה 25 באוגוסט 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
פיצוצים נשמעו במערב המדינה. תיעוד התקיפה, הערב/אתר רשמי, מתוך טוויטר
תקיפה בסוריה 25 באוגוסט 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
התקיפה במערב סוריה, הערב/אתר רשמי, מתוך טוויטר

בטרטוס, שלחופי הים התיכון, דיווחה רשת אל-ערביה הסעודית על תקיפת משלוח נשק לחיזבאללה. בטרטוס נמצא הבסיס הימי היחיד של צבא רוסיה בים התיכון, אך בחודשים האחרונים גברו הדיווחים על תקיפות ישראליות באזור חרף הנוכחות הרוסית. רק ביום שני גינה שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב את התקיפות של ישראל בסוריה. האחרונה שבהן דווחה ב-14 בחודש, גם כן באזור טרטוס.

התקיפות היום, שעליהן לא הגיבו בישראל, אירעו בשעות הערב המוקדמות, מועד חריג יחסית בהשוואה למאות התקיפות שיוחסו לישראל נגד מטרות איראניות ואחרות בסוריה מאז תחילת המלחמה ב-2011. הן אירעו במקביל לעימותים בין כוחות אמריקניים למיליציות פרו-שיעיות במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully