וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה באזור דמשק וטרטוס, 3 חיילים נהרגו

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 8:20

משרד ההגנה בדמשק אמר כי כלי טיס תקפו במקביל מלבנון ומהים התיכון יעדים בפרברי הבירה ובאזור עיר הנמל. לפי גורמים סוריים, בטרטוס הותקף בסיס איראני ותחנת מכ"ם, כשבאזור דמשק נפגעו עמדות של חיזבאללה. דיווחים סעודיים: "הותקף משלוח טילים מדויקים לחיזבאללה"

שיגורים של מערכות ההגנה האווירית של סוריה באזור טרטוס/רשתות חברתיות

שלושה חיילים סורים נהרגו ועוד שלושה נפצעו בתקיפות של ישראל באזור דמשק וטרטוס - כך האשימו הערב (ראשון) בדמשק. לפי משרד ההגנה של המשטר, כלי טיס ישראליים שיגרו טילים מהמרחב האווירי של לבנון, מדרום-מזרח לביירות, לעבר עמדות בפרברי דמשק. זאת, במקביל, לתקיפה אווירית מהים התיכון לעבר מטרות בדרום מחוז החוף טרטוס. עוד דווח כי מערכות ההגנה הופעלו נגד "מטרות עוינות" והצליחו להפיל את חלקן, וכי התקיפות גרמו לנזקים.

בישראל לא הגיבו לדיווחים על התקיפה, החריגה יחסית בהיקפה לאור העובדה שבטרטוס שוכן בסיס של הצי הרוסי. קצין סורי אמר לרויטרס כי ישראל תקפה בסיס איראני בסמוך לעיירה אבו אפסה, מדרום לעיר הנמל טרטוס, לצד תחנת הגנה אווירית ומכ"ם סמוכה. לפי שני עריקים מצבא סוריה, התקיפות שבפרברי דמשק כוונו נגד עמדות של חיזבאללה.

לפי כלי תקשורת סעודיים, ישראל תקפה משלוח של טילים מדויקים שהיה בדרכו לחיזבאללה ופגעה בקצין איראני ובקצין סורי שפיקחו על ההעברה. הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי הותקף בסיס הגנה אווירית של צבא סוריה המאויש בלוחמים פרו-איראנים באזור טרטוס.

פיצוצים באזור טרטוס, סוריה, אחרי דיווחים על תקיפה ישראלית, 14 באוגוסט 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
התקיפה בסוריה, הערב/אתר רשמי, מתוך טוויטר

מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011, יוחסו לישראל מאות תקיפות נגד מטרות איראניות ואחרות בסוריה, אך רק במקרים מעטים היא קיבלה עליהן אחריות. אחת התקיפות המשמעויות ביותר בעת האחרונה הייתה בחודש יוני, כשנמל התעופה הבינלאומי בדמשק שותק לכמה ימים בעקבות תקיפה אווירית שיוחסה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully