וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד האוצר אופטימיים מהמו"מ עם המורים: "נראה שאיום השביתה התרחק"

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 19:31

בסביבתו של ליברמן משדרים אופטימיות זהירה, ואומרים שייתכן שעוד היום ייחתם הסכם בין הצדדים והלימודים יחלו ב-1 בספטמבר כסדרם. בסביבתו של שר האוצר מעריכים שפחת הסיכוי שהצדדים יגיעו לבית הדין לעבודה. רן ארז: "פקידי האוצר עושים צחוק מתלמידי ישראל"

בווידאו: יפה בן דויד ומנכ"לית משרד החינוך מגיעות לפגישת משא ומתן במשרד האוצר/מערכת וואלה!

נציגי הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר ייפגשו הבוקר (שני) כדי לנסות לגשר על הפערים שנותרו במשא ומתן על הסכם השכר. גורמים המעורים בשיחות אמרו כי חלה "התקדמות משמעותית" בשיחות אתמול, שנמשכו שעות ארוכות. בסביבתו של שר האוצר אביגדור ליברמן אף אמרו כי ייתכן שיחתמו על הסכם עוד היום.

במקביל, יו"ר ארגון המורים רן ארז תקף בחריפות את הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן, וטען כי הוא ופקידי האוצר גוררים רגליים בנוגע להסכם עם המורים. "ארגון המורים דוחה בשאט נפש את התנהלות פקידי האוצר שעושים צחוק מתלמידי ישראל וממערכת החינוך כולה ורואים את שרת החינוך כגורם 'ממליץ' לכל היותר ואת ארגון המורים כחותמת גומי", כתב. בתגובה, משרד האוצר מסר: "צר לנו שיושב ראש ארגון המורים בוחר להשתלח באופן אישי ושקרי בעובדי ציבור. אנחנו מזמינים שוב את רן ארז לדון בטיוטות שכבר הועברו אליו".

בסביבת ליברמן משדרים אופטימיות זהירה ומספרים כי פחת הסיכוי שהצדדים יגיעו לבית הדין לעבודה. כפי שזה נראה הבוקר, הם אומרים, איום השביתה התרחק. מוקדם יותר הבוקר שר האוצר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מקווה שהמגעים יסתיימו היום או מחר.

"אתמול נפרדתי בשעה 23:20 מצוותי המו"מ של הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר בתחושה שיש תזוזה ויש רצון טוב מצד כל הצדדים", כתב.

עם זאת, ליברמן טען כי מי שאומר שהוויכוח בין הצדדים מסתכם ב-800 מיליון שקלים "טועה ומטעה", והסביר: "הסיבות לוויכוח הן אחרות - הן על 78% מהציבור שלא מרוצה ממערכת החינוך, על דגש על מצוינות ולא על ותק, על הדרישה שלנו לסנכרן חופשים בין המשק הישראלי למערכת החינוך ועל הסמכויות אותן יש לתת למנהלים - לפטר מורים לא מתאימים, לתמרץ מורים מצטיינים ולתת אפשרות לחוזים אישיים במערכת החינוך".

יפה בן דוד  עם כניסתה להמשך פגישת המו״מ בין נציגי האוצר והמורים. משרד האוצר, ירושלים 29 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
יפה בן דוד מגיעה לפגישה במשרד האוצר, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

ההתקדמות בשיחות נגעה גם לסלע המחלוקת - שכר המורים הוותיקים. אחרי שהצדדים התבצרו בעמדותיהם - 400 שקלים או 1,200-1,400 למורים אחרי השנה ה-15 - אתמול הם החליפו טבלאות שכר והצליחו לזוז אחד לכיוון השני. נושא נוסף שעדיין על הפרק הוא החופשות, שאותן באוצר רצו להתאים לאלה של שאר המשק. בהסתדרות המורים מסרבים להעברת חופש בשלושה ימי איסרו חג, סוכות ול"ג בעומר לימי שישי עוקבים, בטענה שמעבר בתי הספר לחמישה ימי לימוד יהפוך אותם ללא רלוונטיים.

הצדדים כן הגיעו להסכמות על קיצור חופשת הפסח בחמישה ימים ומעבר לגשר בין יום כיפור לסוכות ויומיים חופש שיוכלו המורים לקחת לפי שיקול דעתם, וגם את נושא התגמול למורים מצטיינים הצליחו לפתור והגיעו לפשרה.

בינתיים, יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג' פנה לראש הממשלה יאיר לפיד ולשרי החינוך והאוצר בקריאה לעשות מאמצים למנוע "שביתה מזיקה והרסנית וכרסום נוסף באמון ההורים במערכת. אין מקום לייצר פערים נוספים בחינוך, בנוסף לפערים שהצטברו בתקופת הקורונה".

חג'ג' ביקש גם להקים ועדה מקצועית בהשתתפות אנשי חינוך, נציגי השלטון האזורי והמקומי ומשרד החינוך כדי לגבש רפורמה מקיפה בתחום החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully