וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המו"מ עם איראן: לפיד ייפגש עם נתניהו לפגישת עדכון על הסכם הגרעין

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 21:13

הפגישה בין השניים תהיה השנייה מאז שלפיד נכנס לתפקידו, והיא תתקיים על רקע ההערכות כי הסכם הגרעין החדש עם איראן והמעצמות ייחתם בזמן הקרוב. זאת, ברקע יציאתו הצפויה של ראש המוסד לוושינגטון לשיחות בנושא. נתניהו תקף את מדיניות לפיד סביב ההסכם: "נרדם בשמירה"

בווידאו: לפיד מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו ייפגשו מחר (שני) לפגישת עדכון ביטחונית על הסכם הגרעין האיראני. הפגישה תיערך מחר ב-17:00, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

כמה דקות לאחר קביעת הפגישה נתניהו פרסם סרטון בו תקף את מדיניות לפיד ושר הביטחון בני גנץ, וטען שהם "נרדמו בשמירה ואיפשרו לאיראן להגיע להסכם שמסכן את עתידנו". "בשנה האחרונה לפיד וגנץ זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן. במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה ואף הבאנו את ארצות הברית לסגת ממנו", אמר, "אבל בשנה היחידה שלהם בשלטון, לפיד וגנץ אפשרו לארה"ב ואיראן להגיע להסכם גרעין שמסכן את עתידנו". עם זאת, בניגוד לדבריו של נתניהו בציוץ, לפיד לא תמך בהסכם הגרעין עם איראן ב-2015.

מוקדם יותר היום, לפיד ציין כי אסור לישראל לחזור על דרך ההתנהלות של נתניהו מול ממשל אובמה ב-2015. "אנחנו משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס, שבעקבותיו הממשל האמריקני הפסיק את הדיאלוג איתנו ולא אפשר לישראל להכניס תיקונים להסכם", אמר.

הפגישה נערכת לקראת החתימה על הסכם הגרעין המתגבש בין איראן וארצות הברית. ביום שישי גנץ ביקר במפקדת פיקוד דרום של צבא ארצות הברית ונפגש עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן. במהלך הפגישה התרשם כי ממשל ביידן מכין אופציה צבאית נגד איראן במקביל למשא ומתן על הסכם הגרעין, כך לפי גורם ביטחוני שהשתתף בפגישה.

עוד בוואלה!

גנץ התרשם: ארה"ב מכינה אופציה צבאית מול איראן במקביל למו"מ על הסכם הגרעין

לכתבה המלאה
פגישת לפיד נתניהו בקרייה 7 באוגוסט 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתם האחרונה של לפיד ונתניהו, 7 באוגוסט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בד בבד, ראש המוסד דדי ברנע ייצא בשבוע הבא לוושינגטון לשיחות בנושא הסכם הגרעין עם איראן. גורם מדיני בכיר אמר כי במהלך הביקור צפוי ברנע להופיע בפני ועדת המודיעין של הסנאט ובית הנבחרים האמריקני ולהביע את עמדתו נגד החזרה האמריקנית להסכם הגרעין. "אנחנו עושים מאמץ מתואם כדי לוודא שהאמריקנים והאירופים מבינים את הסכנות הכרוכות בהסכם", אמר לפיד בתדרוך לכתבים. "הדירקטיבה המדינית שלנו, מהיום הראשון, היא להיאבק נגד ההסכם בכל הכוח, אבל בלי לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית, ובלי לפגוע בקשב שלהם לטיעונים שלנו".

פגישתם האחרונה של לפיד ונתניהו אירעה במהלך מבצע עלות השחר. מלבד הפגישה הזו, מאז הקמת ממשלת בנט-לפיד, נתניהו לא התייצב לישיבות העדכון המחויבות על פי חוק אצל ראש הממשלה, לא אצל ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט ולא אצל ראש הממשלה הנוכחי לפיד, והסכים לקבל עדכונים ביטחוניים רק דרך המזכיר הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully