וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ימים ללימודים: הסתדרות המורים והאוצר מתבצרים בעמדות, המו"מ למניעת השביתה תקוע

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 7:19

המחלוקת המרכזית בין הצדדים נוגעת לשכר המורים הוותיקים, שלפי ההסתדרות, במצבו הנוכחי פוגע באופק הקידום של המורים. בתוך כך, ארגון המורים מאיים גם הוא לשבות אם לא יושגו הסכמות. באוצר נערכים לבקש צווי מניעה אם השביתה תצא לפועל

בווידאו: שאשא ביטון: הצעת האוצר - מסך עשן לתכנית שאין בה אופק למורים/מערכת וואלה!

שנת הלימודים אמורה להיפתח ביום חמישי בבתי הספר וגני הילדים. אך המגעים בין הסתדרות המורים למשרד האוצר תקועים, ללא התקדמות משמעותית בשבוע החולף, והסיכויים לשביתה עולים. במהלך היום (ראשון) תיערך פגישה בין נציגי הסתדרות המורים לנציגי האוצר. בינתיים, ארגון המורים מאיים גם הוא להשאיר את התיכונים סגורים בהיעדר חתימה עם האוצר, במקביל נערכים באוצר לבקש צווי מניעה מבית הדין לעבודה אם אכן תתקיים השביתה.

מההצעה שפרסם משרד האוצר בשבוע שעבר עלה כי לא חל שינוי ממשי בדרישותיו המרכזיות להסכם השכר החדש של הסתדרות המורים. את תוספת המצוינות הוא הפך מ-600 שקלים לשלושה מורים לאלף שקלים שיחולקו כפי שבית הספר רואה לנכון, אחרי שמשרד החינוך טען שהסכום הראשוני לא יוביל לשינוי. ההצעה לחופשות נשארה דומה - הזזת שלושה ימי איסרו חג, ל"ג בעומר וסוכות לימי שישי, קיצור החופשה שלפני פסח ותוספת ימים למסגרות הקיץ - כשהפערים בנושא אינם גדולים.

מזכ"ל הסתדרות המורים יפה בן דויד מחוץ למשרד האוצר, 25 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מתבצרים בעמדות. בן דויד מגיעה לפגישה במשרד האוצר, חמישי/פלאש 90, יונתן זינדל

המחלוקת המרכזית נוגעת לשכר המורים הוותיקים. באוצר מציעים תוספת של 400 שקלים למורים החל מהשנה ה-15 שלהם, בעוד שמשרד החינוך הציע 1,200 שקל לוותיקים ביותר. הסתדרות המורים רוצה לראות העלאה משמעותית וטוענת כי הנוכחית פוגעת באופק הקידום של המורים.

פערים נוספים שטרם נסגרו נוגעים למעבר לחמישה ימי לימוד, חוזים אישיים למורים, שינוי שעות האם והגיל ותוספות ליועצות ולמורים מצטיינים. ביחס לשכר המורים המתחילים הצדדים אומרים כי המחלוקת אינה משמעותית, כשהאוצר מציע 9,000 שקל, בעוד הסתדרות המורים דורשת 9,500. בינתיים, הסתדרות המורים חזרה בה מההוראה להימנע מימי היערכות לפתיחת השנה גם בחינוך המיוחד לאחר ביקורת ציבורית, והעריכה כי תחריג את מוסדות החינוך המיוחד מהשביתה, בניגוד לכיתות שילוב. "זה תלוי בהתפתחויות", מסרו.

עוד בוואלה!

בכיר באוצר: ההתעקשות של בן דוד? כי היא דואגת לבוחרים שלה, וזה מובן

לכתבה המלאה
מסע"ת | שר האוצר, אביגדור ליברמן. משרד האוצר, ירושלים  17 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
במשרד האוצר נערכים לבקש צווי מניעה. ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ארגון המורים רן ארז ומשרד האוצר החליפו האשמות לאחר פגישתם ביום חמישי. ארז אמר כי המשרד סירב לחתום על הסכם קיבוצי המעגן את הרפורמה בבחינות הבגרות, כפי שסוכמה בין שרת החינוך וארגונו, ועל קיצור שבוע עבודה ועבודה מהבית כפי שסוכם עם משרד החינוך לאחר משא ומתן של חודשים. כשהבין זאת, אמר לאוצר שאם זו גישתם - הוא יעבור לדבר על הסכם שכר חדש כולל. באוצר טענו מנגד כי דרישתו של ארז בפגישה הייתה הסכם שכר ולכן התפוצצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully