וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד לברברת מיותרת

עודכן לאחרונה: 27.8.2022 / 19:10

"המוסד" צריך להמשיך לעסוק בתפקידו, שמירה על ביטחון ישראל, ולהימנע מהופעות יח"צנות וקשקשת, שמזיקות לו ולמדינה

בווידאו: סרטון איראני על ראש המוסד/מערכת וואלה!

כמו כל ארגון, גם "המוסד" ידע שנים טובות יותר וטובות פחות. היו ראשים שהביאו את הארגון הזה לשיאים והיו כאלה שההיסטוריה תעדיף לשכוח. אבל מעולם לא עמד בראש הארגון הזה דובר. או דוברת.

שלא יהיה ספק. דוד (דדי) ברנע, ראש המוסד מאז 2021, הוא ככל הנראה מינוי ראוי לחלוטין. אדם שצמח מתוך הארגון, עשה את הקריירה שלו בעיקר באגף "צומת", האגף שאחראי על הפעלת סוכנים ברחבי העולם. הוא צעד בעקבות הראש הקודם, יוסי כהן, שהיה מפקדו באגף, וירש אותו.

מכיוון שכמעט כל פעולות המוסד הן חשאיות, וגם אם אנו יודעים רק קצה קצה של הפעילות של הארגון החשאי הזה - אין ולא יכולה להיות לנו לעת הזאת ביקורת על ליבת הפעילות של המוסד תחת דדי ברנע.

אבל האירוע ביום חמישי האחרון המחיש באופן חד וברור, שהמוסד בעת האחרונה הפך את הברברת ואת העיסוק המיותר בדוברות, יח"צנות ובהבעת דעות מדיניות בפומבי לתחום עיסוק מרכזי שלו - כפי שפרסם באתר זה לראשונה הפרשן המדיני ברק רביד. כנראה בהשפעת דובר, או דוברת, שמעניקים עצות רעות הפך המוסד בעת האחרונה לשחקן שדעתו מיוחצנת באופן גס באמצעי התקשורת, כאילו היה שחקן פוליטי.

ראש המוסד דדי ברנע, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
האירוע מצטרף לשורת כשלים תקשורתיים אחרים בתקופתו. ברנע/ראובן קסטרו

ברנע צוטט בכמה כלי תקשורת כאומר, שהסכם הגרעין הוא אסון אסטרטגי וכי חתימה אמריקנית על הסכם הגרעין בלתי נמנעת, כיוון שלארה"ב ולאיראן אינטרס משותף לחזור להסכם.

הדעה שהביע ברנע בשבוע החולף על ההסכם שמתגבש אולי בין איראן למעצמות - הייתה צריכה להיות מושמעת בפורומים המתאימים: מול ראש הממשלה שהוא האחראי המיניסטריאלי על המוסד או מול המקבילים האמריקנים. ממתי מוציא המוסד הודעות דובר, או דוברת, באשר לעמדת הארגון על תהליכים, על פעולות - או, וזה הכי חמור, ביקורת על תפקודו של הממשל האמריקאי והעומד בראשו? מישהו פה התבלבל.

הודעת הדובר, או הדוברת, שיצאו בחמישי האחרון גרמו למבוכה גדולה לא רק לארגון, אלא גם לממשלת ישראל ולעומד בראשה. ובעצם למדינת ישראל כולה. הדובר, או הדוברת, של ארגון כמו המוסד צריכים בראש ובראשונה להיות זהירים, שמרנים ומתוחכמים. לא מדובר פה בדובר שצריך ליחצ"ן השקת אבקת כביסה חדשה או חטיף אנרגיה.

הגיע הזמן שברנע יתעשת ויעשה סדר. אירוע זה מצטרף לשורת כשלים תקשורתיים אחרים בתקופת ברנע: מהמבוכה סביב ההתנהלות התקשורתית של ברנע שנחשפה בפרשת שמרית מאיר ב"הארץ" (ושלמרבה המבוכה גם הוקלטו) ועד ליח"צנות שעשה הארגון בראשותו במינוי בכירות לתפקידי מפתח בארגון.

אם אלה התוצרים של דוברות "המוסד", עדיף בלי דובר. או דוברת.

הכותב הוא עורך וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully