וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בתולדות המוסד: 2 נשים מכהנות בתפקידי מפתח בכירים

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 12:17

א' מונתה להיות ראש מנהלת המודיעין בארגון, תפקיד המקביל לראש אגף המודיעין בצה"ל, לאחר שצמחה בשורות המוסד ושירתה בארגון כ-20 שנה. היא מצטרפת לק', שלאחרונה החלה לכהן כראש מערכת איראן, זירת העיסוק המרכזית של הארגון

א', רח"טית באגף טכנולוגי,ראש מנהלת המודיעין במוסד, טקס פרס ביטחון ישראל. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
א', רח"טית באגף טכנולוגי/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה

לראשונה בתולדות המוסד, שתי נשים מונו לכהן בתפקידי מפתח בכירים - ראש מנהלת המודיעין וראש מערכת איראן, כך הודיע המוסד היום (חמישי). א' מונתה להיות ראש מנהלת המודיעין בארגון, תפקיד המקביל לראש אגף המודיעין בצה"ל, לאחר שצמחה בשורות המוסד ושירתה בארגון כ-20 שנה. ק', גם היא צמחה בארגון, מכהנת כראש מערכת איראן, זירת העיסוק המרכזית של המוסד.

ראש מנהלת המודיעין מופקדת על גיבוש תמונת המודיעין האסטרטגית ברמה הלאומית בשורת נושאים בהם הגרעין האיראני, טרור עולמי ונורמליזציה עם העולם הערבי. כמו כן, היא אחראית על המודיעין בכל מבצעי המוסד ומנהלת מאות רבות של עובדים במקצועות האיסוף, הניתוח והמחקר המודיעיני.

א' שמונתה לאחרונה מצטרפת לק', שמכהנת כראש מערכת איראן, זירת העיסוק המרכזית של הארגון. ק' אחראית על האסטרטגיה של המוסד בהתמודדות עם האיום האיראני על כל צורותיו ואחראית על הובלת המערכה השילובית של מבצעים, טכנולוגיה ומודיעין במוסד יחד עם צה"ל ועם כל זרועות הביטחון.

ראש המוסד דדי ברנע, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
"קיים שוויון מלא בין נשים לגברים בארגון". ראש המוסד/ראובן קסטרו

ראש המוסד דוד ברנע בירך על המינוי ומסר, "מרגע הכניסה בשערי הארגון קיים שוויון מלא בין נשים לגברים. נשים רבות מאוד משרתות בכל התפקידים המבצעיים, כלוחמות וכמפעילות סוכנים ומשתלבות בליבת העשייה המבצעית והמודיעינית בכישרון, במקצועיות ובתושיה. הדלת להתקדמות עד לדרגי הפיקוד הבכירים ביותר פתוחה לנשים ולגברים כאחד, על פי התאמתם וכישוריהם". בדרג הפיקוד הבכיר של המוסד, המכונה פורום ראשי אגפים, מכהנות כיום ארבע נשים.

התפקיד הבכיר ביותר במוסד שאויש על ידי אישה היה לפני כ-30 שנה, כשעליזה מגן כיהנה בתפקיד המשנה לראש המוסד. מאז מונו כמה נשים לתפקידים בכירים בפורום ראשי האגפים, אך מעולם בתולדות הארגון לא הגיעו נשים לעמוד בראשות מערכת איראן ובראשות מנהלת המודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully