וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנך נתיב תחבורה ציבורית חדש באיילון

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 17:19

משרד התחבורה הודיע על מקטע שישתרע לאורך 4.5 ק"מ בין חולון למחלף השלום, וישמש לאורך היום נוסעי תחבורה ציבורית ומכוניות בהן נהג ושני נוסעים ומעלה. בניגוד לכביש החוף, הנתיב החדש לא יחליף אחד קיים

משרד התחבורה הודיע היום (חמישי) כי נחנך נתיב תחבורה ציבורית חדש בנתיבי איילון. הנתיב החדש, הממוקם בין חולון למחלף השלום, ישמש את נוסעי התחבורה הציבורית ומכוניות בהן נהג ושני נוסעים ומעלה. זאת, מתוך מטרה לקדם ולתעדף שימוש בתחבורה ציבורית ושיתופית. שעות הפעילות של הנתיב יהיו בין 6:00 בבוקר ל-22:00 בערב.

בניגוד לנעשה בחלק מכביש החוף, הנתיב החדש אינו במקום נתיב קיים, אלא בנוסף אליו. המקטע החדש משתרע לאורך 4.5 ק"מ והוא נפתח בהקדמה של שנתיים ללו"ז המקורי - כך אומרים במשרד התחבורה.

פתיחת הנתיב ככזה שישרת גם תחבורה ציבורית וגם כנתיב רב תפוסה, בניגוד לנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית מייצרת קושי לברך על הסיפור הזה, שכן הוא עדיין מאפשר תמריץ לבעלי רכב פרטי שלא להחליף אותו בתחבורה ציבורית. כמו כן, האכיפה של מספר הנוסעים ברכב, אחת מנקודות התורפה של הנתיבים המהירים לא הובהרה או הוסדרה, משכך, לא מופרך שהנתיב הנוסף יהפוך פשוט לעוד נתיב נסיעה, מה שניסיון העבר מוכיח כי רק יחריף את הפקקים.

משרד התחבורה, עיריית חולון וחברת נתיבי איילון משיקים את נתיב תחבורה ציבורית. לביא תצלומי אוויר, אתר רשמי
הדמייה של נתיב התחבורה הציבורית החדש בנתיבי איילון/אתר רשמי, לביא תצלומי אוויר

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה באירוע השקת הנתיב גם להחלטה שלה לקדם תחבורה ציבורית בשבת: "בסוף, החזון הוא שבנת"צ הזה ייסעו גם אוטובוסים בשבת".

לדבריה, "זה לא יכול להיות שהשקעה של מיליארדים, כל כך גדולה, פשוט תהיה מושבתת יום וחצי בשבוע. מדובר במצור בסופי השבוע שאזרחיות ואזרחי ישראל כבר לא מוכנים לסבול אותו".

מיכאלי הודיעה כי היא פועלת לאפשר לרכבת הקלה בגוש דן לפעול בשבת. הפעלת הרכבת צפויה בחודש נובמבר - בו יתקיימו הבחירות לכנסת. "השרה הנחתה את יו"ר חברת נת"ע, עו"ד מיה ליקוורניק לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע", נמסר.

לדברי השרה, "אי-ההפעלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי. יתרה מזו, התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על ידי המשרד דרך נת"ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש-דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה שבעה ימים בשבוע לטובת הציבור".

נתיב התחבורה הציבורית בנתיבי איילון. אתר רשמי, עיבוד תמונה
מפת נתיב התחבורה הציבורית בנתיבי איילון/עיבוד תמונה, אתר רשמי
שרת התחבורה, מרב מיכאלי במהלך חניכת נתיב תחבורה ציבורית בנתיבי איילון 25 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
מיכאלי באירוע השקת הנתיב, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

בש"ס תקפו את הודעת מיכאלי. "שרת התחבורה מנסה לטשטש את הכישלון המחפיר של הקדנציה שלה בכל התחומים, באמצעות קמפיין בחירות ציני על חשבונה של השבת היקרה והצביון היהודי של המדינה. חרפה".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מאיר פרוש, הגיב גם הוא על הפרסום. "השרה מיכאלי עושה לנו קדימון מה חלילה יקרה אם ממשלת שמאל תעלה לשלטון. אנו נעשה הכל כדי שהנציגות החרדית תהייה גדולה, חזקה ומשפיעה בגוש הימין בכדי לשמור על עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

יו"ר "הציונות הדתית" ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה למהלך של מיכאלי כי "שרת תחבורה כושלת, החליטה לרמוס את השבת במדינת ישראל ולפגוע בזהות היהודית של המדינה כחלק מקמפיין הבחירות שלה. הבחירות הקרובות הן על האם מדינת ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית או חלילה תהפוך למדינת כל אזרחיה שמובלת ע"י השמאל הפרוגרסיבי יחד עם תומכי הטרור. לא ניתן להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully