וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי: אפעל להפעלת הרכבת הקלה בשבת; ש"ס: "קמפיין בחירות ציני על חשבון היהדות"

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 19:48

השרה מסרה שהנחתה את יו"ר חברת נת"ע לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום בשבתות באופן קבוע. לדברי מיכאלי, "אי-ההפעלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי". ש"ס: "מנסה לטשטש את הכישלון המחפיר שלה"

נסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה | המכ"ל חיים גליק 22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה | המכ"ל חיים גליק 22 בנובמבר 2021/ראובן קסטרו

שרת התחבורה מרב מיכאלי פועלת לאפשר לרכבת הקלה בגוש דן לפעול בשבת, כך על פי הודעה שפרסמה היום (רביעי). הפעלת הרכבת צפויה בחודש נובמבר - בו יתקיימו הבחירות לכנסת. "השרה הנחתה את יו"ר חברת נת"ע, עו"ד מיה ליקוורניק לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע", נמסר.

לדברי השרה, "אי-ההפעלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי. יתרה מזו, התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על ידי המשרד דרך נת"ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש-דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה שבעה ימים בשבוע לטובת הציבור".

מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 18 ביולי 2022. ראובן קסטרו
קמפיין? מיכאלי/ראובן קסטרו

מיכאלי הוסיפה כי בהפעלה של הרכבת הקלה בשבת צפויה גם תועלת משקית רחבה יותר, הצפויה להביא להפחתת יוקר-המחיה של הציבור הנע בגוש-דן, לחיזוק תפקוד המשק, להפחתת הזיהום והשימוש ברכב הפרטי, ומעבר לכלי תחבורה חשמלי ונקי יותר.

"לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע", אמרה. "תמיד האמנתי שאסור להגביל את חופש התנועה של אזרחיות ואזרחי ישראל, לא ביום, לא בשעה ולא בשום כלי תחבורה, רכב פרטי או אוטובוס ציבורי. כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה. מחובתנו לגרום לזה לקרות. לצמצם את הפער בין אלו המחזיקים ברכב הפרטי לאלו שאינם, לסייע בהורדת כלי רכב מהכביש ולעשות את השינוי שמדינת ישראל של שנת 2022 כל כך זקוקה לו. אני קוראת לרה"מ לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אלי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל".

עוד בוואלה!

תאונה ברכבת הקלה: נהג התנגש בקרון בבת ים ונפצע קל

לכתבה המלאה

החרדים תוקפים

בש"ס תקפו את הודעת מיכאלי. "שרת התחבורה מנסה לטשטש את הכישלון המחפיר של הקדנציה שלה בכל התחומים, באמצעות קמפיין בחירות ציני על חשבונה של השבת היקרה והצביון היהודי של המדינה. חרפה".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מאיר פרוש, הגיב גם הוא על הפרסום. "השרה מיכאלי עושה לנו קדימון מה חלילה יקרה אם ממשלת שמאל תעלה לשלטון. אנו נעשה הכל כדי שהנציגות החרדית תהייה גדולה, חזקה ומשפיעה בגוש הימין בכדי לשמור על עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

יו"ר "הציונות הדתית" ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה למהלך של מיכאלי כי "שרת תחבורה כושלת, החליטה לרמוס את השבת במדינת ישראל ולפגוע בזהות היהודית של המדינה כחלק מקמפיין הבחירות שלה. הבחירות הקרובות הן על האם מדינת ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית או חלילה תהפוך למדינת כל אזרחיה שמובלת ע"י השמאל הפרוגרסיבי יחד עם תומכי הטרור. לא ניתן להם".

תני פרנק, מנהל מרכז יהדות ומדינה מבית מכון הרטמן שהיה שותף בקידום המהלך שהוביל להצהרת השרה מסר כי: "הפעלת תחבורה ציבורית במתכונת מצומצמת בסופי שבוע היא שירות בסיסי לציבור. במקום לריב על השבת, כדאי ורצוי להגיע להסכמות על תחבורה ציבורית איכותית לטובת כלל הקבוצות בחברה הישראלית. אנו רואים חשיבות בהודעת שרת התחבורה, אך היה סביר יותר שפעולה כזו תיעשה בזמן של ממשלה מכהנת ולא בתקופת מעבר. בהחלט ראוי שהממשלה הבאה תתייחס לכך ברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully