וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון הפיגוע במעבר אליהו: הרובה שנמצא ברכב הפלסטיניות נתפס עם כדור בקנה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 9:53

הפרטים נחשפו במהלך הענקת תעודות הוקרה למאבטחים שסיכלו את הפיגוע, בו נעצרו שלוש פלסטיניות שנסעו ברכב שבו נמצא רובה מסוג קרלו, כשהוא מוכן לשימוש. "במקצועיות, בנחישות ובשיקול דעת נכון סיכלתם פיגוע ודאי, שעלול היה להסתיים בנפגעים", שיבח אותם מנכ"ל משרד הבטחון

מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר אשל וראש רשות המעברים, ארז צידון מעניקים תעודות הוקרה למאבטחים 24 באוגוסט 2022. משרד הביטחון
הענקת התעודות למאבטחים, ביום שני/משרד הביטחון

פרטים חדשים על ניסיון הפיגוע במעבר אליהו נחשפו הבוקר (שלישי) בהודעת משרד הביטחון על הענקת תעודות הוקרה למאבטחים שסיכלו אותו. בסיכול, שנעשה במוצאי יום שבת, נעצרו שלוש נשים פלסטיניות, לאחר שבבדיקה במחסום סמוך לקלקיליה נמצא נשק מסוג "קרלו" ברכב שבו נסעו. לפי ההודעה על האירוע, נראה שברובה נמצא כדור, והוא היה מוכן לשימוש מידי.

"המאבטחים עיכבו לבדיקה רכב ובו שלוש נשים פלסטיניות, שעוררו את חשדם", נמסר בהודעת משרד הביטחון, לאחר שמנכ"ל המשרד אמיר אשל, העניק תעודות הוקרה למאבטחי מעבר אליהו של רשות המעברים ביום שני בבוקר. "בחיפוש ברכב התגלה מתחת לאחד המושבים, רובה מסוג קרלו. תחקיר האירוע העלה כי הנשק נתפס עם כדור בקנה, מוכן לשימוש מיידי.

חוליה של 3 מחבלות מאזור שכם נעצרה במעבר אליהו | ברכבן נמצא נשק מסוג קרלו ומכתב התאבדות. משרד הביטחון
הנשק שנמצא ברכב/משרד הביטחון

"במקצועיות, בנחישות ובשיקול דעת נכון סיכלתם פיגוע ודאי, שעלול היה להסתיים בנפגעים, עם השלכות נוספות בתקופה ביטחונית רגישה", אמר אשל למאבטחים. "אתם מודל לחיקוי וכולנו מלאי הערכה על פועלכם".

באותו יום בו סוכל הפיגוע, בוצע ירי לעבר אוטובוס ישראלי בכביש 60, סמוך להתנחלות עפרה ולכפר סילוואד שבגדה. לא דווח על נפגעים, אך נגרם נזק לכלי הרכב - עליו זוהו לפחות שמונה פגיעות קליעים. היורים טרם נתפסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully